آیا خودروهای برقی ایمنی بیشتری دارند؟

خودروهای برقی از بسیاری جهات متفاوت هستند و یکی از این ویژگی ها نحوه تصادف آنهاست. اما آیا آنها ایمن تر از یک ماشین معمولی هستند؟

خودروهای برقی از بسیاری جهات متفاوت هستند و یکی از این ویژگی ها نحوه تصادف آنهاست، اما آیا آنها ایمن تر از یک ماشین معمولی هستند؟

به گزارش تکناک، مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها، شناخته شده ترین ارزیاب ایمنی خودرو، اخیراً ساختمانی را که در آن اتومبیل ها را برای تصادف آزمایش می کند مجهز کرده است تا مطمئن شود که می تواند خودروهای سنگین تر را تا وزن 4.3 تن نیز آزمایش کند.

این وزن بسیار بالاتر از میانگین وزن خودروی های جدید 1.85 تن است، اما برای آزمایش یک پیکاپ برقی هامر با وزن 4 تن که احتمالاً سنگین ترین شاسی بلند الکتریکی هامر است و قرار است در بهار 2023 وارد بازار می شود، کفایت می کند.

تمام آن تزئینات داخلی خودروهای اشاره شده اگر شما را در تصادف احاطه کرده باشد چیز خوبی است. خودروهای سنگین‌تر تمایل دارند خودروهای سبک‌تر را به اطراف هل دهند و انرژی کمتری را به سرنشینان خود منتقل کنند. خودروهای الکتریکی جرم اضافی خود را به پایین می‌برند که مرکز ثقل پایینی به آن‌ها می‌دهد که در برابر واژگونی پایدار تر باشند.

پرفروش‌ترین خودروهای برقی در رتبه‌بندی ایمنی IIHS از یک رکورد تحسین کننده در مراحل اولیه بهره می‌برند. تسلا مدل 3 و مدل Y هر دو دارای بالاترین استاندارد ایمنی + همانند هیوندای Ioniq5 و کیا EV6 را دارند. فورد موستانگ Mach-E یک رده پایین تر نسبت به این خودروها قرار می گیرد.

“اسکیت برد” عظیم پیکاپ هامر EV به وزن 9063 پوند که 2.2 برابر وزن متوسط خودروی جدید است.

IIHS اتومبیل‌های الکتریکی را در آزمایش‌های تصادف مشابه اتومبیل‌های معمولی مورد آزمایش قرار می دهد. برخورد کامل از جلو، برخوردهای مختلف با هم‌پوشانی، تست‌های یکپارچگی سقف، همه بر اساس میزان محافظت خودرو از سرنشینان در هر سناریو ارزیابی می‌شوند.

مانند تمام خودروهایی که آزمایش می کند، حداکثر سرعت برخورد برای یک خودروی الکتریکی 40 مایل در ساعت است. اگر تست تصادفی که منجر به مرگ می شود شبیه به چیزی است که نمی‌خواهید در آن شرکت کنید، آن را 33 درصد سریعتر تصور کنید با نیروهای ضربه ای که با افزایش مجذور سرعت افزایش می یابد.

IIHS می گوید ادعای جراحات مربوط به رانندگان و سرنشینان خودروهای برقی 40 درصد کمتر سرنشینان خودروهای معمولی از سال 2011 تا 2019 گزارش شده است. این میزان مشابه با داده های HLDI در مورد وسایل نقلیه هیبریدی است. جدای از وزن بیشتر، خودروهای برقی عموماً مدرن‌تر و با فناوری پیشرفته‌تر هستند و این احتمال را افزایش می‌دهد که آخرین فناوری‌های جلوگیری از تصادف و بقا را داشته باشند.

با 4025 پوند، یک خودروی Lincoln Town 1990 یک خودروی سنگین وزن واقعی بود، اما با گرایش امروزی به سمت کامیون‌ها، شاسی‌بلندها و خودروهای الکتریکی، وزن لینکلن در حد متوسط است.

خودروهای برقی در طول آزمایش IIHS خود شارژ می‌شوند، اما سازمان می‌گوید که هرگز یک خودروی برقی حین آزمایش تصادف آتش نگرفته و یا دچار مهار گسیختگی گرمایی نشده است.

مطالعه آن در مورد آتش سوزی وسایل نقلیه در تصادفات رانندگی مرگبار از سال 2009 تا 2014 میزان مشابهی را بین وسایل نقلیه معمولی و الکتریکی نشان داد. گفته شد، IIHS خودروهای برقی تازه تصادف کرده را جدا می کند. داستان های زیادی از آتش گرفتن خودروهای برقی پس از برخورد وجود دارد، اما احتمالاً بیش از حد اغراق شده است زیرا ما به سختی متوجه آنها در بین 170هزار آتش سوزی خودروهای احتراقی در سال می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.