آیا دونالد ترامپ به فیس بوک باز می گردد؟

آیا دونالد ترامپ به فیس بوک باز می گردد

نیک کلگ، مدیر متا پلتفرمز، روز پنجشنبه گذشته گفت که فیس بوک ممکن است تعلیق رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را در ژانویه 2023 لغو کند.

به گزارش تک ناک، دونالد ترامپ ارتباط مستقیم خود با مخاطبانش را از زمان محاصره کنگره توسط حامیان خود از دست داد.
اگر ترامپ دوباره در سال 2024 نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، بازگشت به فیس بوک یک موهبت برای گسترش سیاسی و جمع آوری کمک های مالی او خواهد بود.
در سال 2016 و در سال 2020، ترامپ از فیس بوک استفاده کرد تا پایگاه اجتماعی خود را تقویت کند و پول زیادی برای تبلیغات انتخاباتی جمع آوری کند.
او بدون استفاده از رسانه های اجتماعی، به برنامه Truth Social خود که ضریب نفوذ بسیار محدودتری دارد، تکیه کرده است.
کلگ، در رویدادی که توسط موسسه خبری Semafor برگزار شد گفت که این شرکت با کارشناسان مشورت خواهد کرد و خطر آسیب عمومی حضور ترامپ در فیسبوک را ارزیابی خواهد کرد.
کلگ به استیو کلمونز سردبیر Semafor گفت: «وقتی تصمیمی می‌گیرید که بر حوزه عمومی تأثیر بگذارد، باید با احتیاط عمل کنید.
ترامپ 35 میلیون دنبال کننده در فیس بوک داشت و در اینستاگرام نیز حضور پر رنگی داشت.
سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب، سال گذشته گفت که یوتیوب تحریم ترامپ را «زمانی که تشخیص دهیم خطر خشونت کاهش یافته است». لغو خواهد کرد
توییتر ترامپ را برای همیشه تحریم کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، که در تلاش است معامله خود را برای خرید توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار لغو کند، اشاره کرده است که به ترامپ اجازه می دهد به پلتفرم رسانه های اجتماعی که بیش از 88 میلیون دنبال کننده دارد، بازگردد.
بداخلاقی متا با ترامپ خشم سیاست مداران محافظه کار امریکایی را که اعتقاد داشتند فیس بوک و دیگر پلتفرم های بزرگ رسانه های اجتماعی به طور معمول سخنرانی آنها را سانسور می کنند، برانگیخت.
در آن زمان ترامپ فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب گوگل را «مایه شرمساری و شرم‌آوری برای کشور آمریکا خواند.
آنجلو کاروسون، رئیس گروه نظارت بر رسانه‌های لیبرال Media Matters for America، بیانیه‌ای صادر کرد.
کاروسون گفت: «نیک کلگ آنچه را که همیشه می‌دانستیم و درباره آن هشدار داده بود تأیید کرد وگفت: فیس‌بوک قصد دارد ترامپ را به این شبکه اجتماعی بازگرداند.
او ادامه داد: کلگ به راحتی می‌توانست دریابد که تبلیغ فعال QAnon و تلاش‌های مداوم ترامپ برای براندازی انتخابات 2020 نه تنها نقض سیاست‌های فیس‌بوک است، بلکه مطمئناً نشان‌دهنده آسیب های احتمالی در دنیای واقعی است که احتمال بازگرداندن حساب کاربری او را به این پلتفرم بعید می‌سازد. در عوض، او نشان داد که مانند زمانی که ترامپ در این پلتفرم فعال بود، فیس بوک نیز تمایلی به اعمال یا اجرای قوانین خود علیه ترامپ ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.