آیا متاورس نیاز کسب و کارها برای رشد را پاسخگو است؟

نوآوری برای کسب و کارها و برندهایی که مایل به پذیرش خلاقیت هستند، حیاتی است و دنیای بیکران متاورس می تواند ابزاری قدرتمند برای رشد فراهم کند.

نوآوری برای کسب و کارها و برندهایی که مایل به پذیرش خلاقیت هستند، حیاتی است و دنیای بیکران متاورس می تواند ابزاری قدرتمند برای رشد فراهم کند.

به گزارش تکناک، کسب‌وکارهایی که NFT‌ ها را در استراتژی برندسازی خود ادغام می‌کنند، باید همکاری با سازندگان NFT، رویدادهای نمادسازی، تبدیل محصولات فیزیکی به NFT، صدور مجوز و میزبانی مسابقات و هدایای NFT را در نظر بگیرند.

نتایج نظرسنجی Zipline نشان داد که 84 درصد از نسل X( متولدین دهه 60 تا 80 میلادی)، 70 درصد از نسل هزاره (متولدین سال 2000 به بعد) ، و 63درصد از نسل Z( متولدین 2010 به بعد) به ان اف تی برندهای محبوبشان علاقه‌مند هستند.

NFT ها به برندها اجازه می دهند تا به محصولات دیجیتال خود ارزش دهند؛ با این حال، محصول باید برای مصرف کنندگان کاربرد داشته باشد.

برندهایی مانند گوچی لباس‌های NFT ایجاد کرده‌اند و نایک کفش‌های کتانی دیجیتالی را ارائه می‌کند که آواتارها می‌توانند از آن‌ها در متاورس استفاده کنند. استفاده نوظهور از NFTها اکنون به برندها اجازه می‌دهد تا دنیای دیجیتال و فیزیکی را ادغام کنند.

مصرف‌کنندگان می‌توانند یک محصول دیجیتالی مانند تصویر یا ویدیو را خریداری کنند یا برنده شوند، سپس کسب‌وکار می‌تواند یک محصول مارک فیزیکی برای بستن حلقه بازاریابی ارائه کند. کسب و کارها می توانند NFTها را به تنهایی طراحی کنند یا از یک شرکت متخصص در ایجاد NFT و پلتفرم‌های NFT استفاده کنند. NFTها گزینه ای مناسب برای برندها برای ارتباط با مصرف کننده و بیشتر شناخته شدن برند هستند. برندهایی که روی استفاده از یک پلتفرم از پیش ساخته شده NFT سرمایه گذاری می‌کنند، احتمالاً سود بیشتری در بازار تجربه می‌کنند.

یک فروشگاه مجازی تعاملی طراحی کنید

در گذشته، مشتریان از یک وب سایت یا برنامه برای دسترسی به محصولات ارائه شده توسط یک تجارت بازدید می‌کردند. با پیشرفت های تکنولوژیکی، برندها می توانند تجارب فراگیرتری را برای مشتریان ایجاد کنند. مشتریان ممکن است از یک ویترین فروشگاه مجازی، مانند آنچه که توسط نایک ایجاد شده است، دیدن کنند تا از نگاه کردن به محصولات فراتر بروند. در متاورس، مشتریان می‌توانند با استفاده از آواتار برای امتحان لباس و سایر محصولات، با محصولات دیجیتال ارتباط برقرار کنند. چشم‌انداز برندها برای ارتقای تجربه مشتری از یک بازدید وب سایت ساده به یک ملاقات غنی و همه‌جانبه باید مورد بررسی قرار گیرد. نظرسنجی مصرف کنندگان Accenture نشان داد که 64درصد از پاسخ دهندگان، یک خرید مجازی انجام داده اند و 83 درصد مایل به خرید از طریق metaverse هستند.

برندهایی که راحتی و کارایی یک تجربه خرید سنتی در فروشگاه را شبیه‌سازی می‌کنند، به احتمال بیشتری توجه مشتری را حفظ می‌کنند. هنگامی که تصمیم برای راه اندازی ویترین فروشگاه در متاورس گرفته می‌شود، کسب و کارها باید تصمیم بگیرند که از کدام پلتفرم متاورس استفاده کنند.

پلتفرم‌های معروفی وجود دارند، اما برندها برای کنترل بیشتر باید پلتفرم خود را بسازند. طراحی ویترین می‌تواند یک اپلیکیشن مستقل یا فضای مجازی باشد. شرکت‌های چندرسانه‌ای می‌توانند به برند کمک کنند تا لایه‌های تعاملی را ایجاد و طراحی کند که عملکرد ویترین و توانایی ادغام با ابزارهای ثانویه را تعریف می‌کنند.

مشتریان می‌توانند با استفاده از ابزارهای پوشیدنی مانند عینک مجازی، دستکش لمسی، عینک هوشمند و هدست واقعیت مجازی یک تجربه سه بعدی داشته باشند. ویترین‌های خوب ساخته شده سطح بالایی از قابلیت همکاری با افزایش دسترسی به داده‌ها و دستکاری اشیاء دیجیتال توسط مصرف‌کننده را فراهم می‌کند.

رویدادهای مجازی خلق کنید

ملاقات‌های مجازی به لطف رونق زوم آغاز شده اند و برندها می‌توانند با میزبانی رویدادهای مجازی با برند سفارشی از این تغییر استفاده کنند. تجربیات مجازی فراگیر می‌توانند مشتریان تجاری جدیدی را برای برندهایی که می‌خواهند فراتر از مرزهای جغرافیایی گسترش یابند، جذب کند.

نوع و ساختار رویداد مجازی تنها توسط میزان خلاقیت محدود می‌شود و امکان سفارشی سازی نامحدود را فراهم می‌کند. برندها ممکن است با اینفلوئنسرها همکاری کنند یا حتی اینفلوئنسر مجازی خود را خلق کنند.

کسب‌وکارها می‌توانند میزبان رویدادهای زنده یا از پیش ضبط ‌شده باشند که از طریق دستگاه تلفن همراه یا لپ‌تاپ می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. اگرچه که رویدادهای سه بعدی که به عینک واقعیت مجازی یا هدست نیاز دارند امکان پذیر است، اما در حال حاضر چندان محبوب نیستند.

سرگرمی‌ها یکی از بزرگ‌ترین گروه‌هایی هستند که برای جذب مشتریان با موسیقی زنده، نمایش‌های کمدی و سایر رویدادهای اجتماعی، متاورس را به کار می‌بندند. شرکت‌کنندگان در رویداد مجازی می‌توانند با استفاده از آواتارهایی در دنیای مجازی حضور داشته باشند که به آنها اجازه می‌دهد در حین گوش دادن به هنرمندان مورد علاقه خود با دیگران برقصند. Roblox از فناوری نوآورانه متاورس با بیش از 33 میلیون شرکت کننده در رویداد کنسرت مجازی خود بهره برد. بازار بازی، از جمله Fortnite، با موفقیت از بازی های VR برای تبلیغ محصولات در طول تعامل با مشتری استفاده کرده است و قدرت برندسازی مجازی را نشان می‌دهد.

غرفه داران مجازی می‌توانند تعاملات واقعی مانند رویدادهای سالن کنفرانس سنتی ایجاد کنند. کسب‌وکارها می‌توانند از غرفه‌های مارک‌دار برای ارائه محتوای مختلف استفاده کنند، اما تولیدات با کیفیت بالا بسیار مهم هستند.

برندها می‌توانند از توکن‌های مجازی، نشان‌ها، ارتقاء آواتار و هدایای دیجیتالی برای تبدیل طرفداران به مشتری استفاده کنند. متاورس فرصت تعامل بیشتر با شرکت کنندگان را فراهم می‌کند. برندها باید تصمیمات هدفمند بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان بالقوه بخشی از رویداد هستند، نه صرفاً تماشاگر.

متاورس خود را راه اندازی کنید

حضور در پلتفرم‌های مجازی خوب است، اما از آن بهتر این است که صاحب پلتفرم خود باشید. برندها باید به دنبال ایجاد پلتفرم‌های مجازی خود باشند. اگرچه ممکن است در ابتدا از نظر مالی مخاطره آمیز به نظر برسد، اما در نهایت توانایی ارائه تعاملات مشتری با نام تجاری و هدفمند، تنها تجربه مصرف‌کننده را بهبود می‌بخشد.

کسب‌وکارهایی که خواهان راه‌اندازی موفقیت‌آمیز در متاورس هستند، باید تحلیلی از بازار تهیه کنند تا مطمئن شوند که پروژه نیازهای مشتری را برآورده می‌کند و از رقبا پیشی می‌گیرد. برخی از شرکت‌ها حتی امکان ایجاد قراردادهای هوشمند ایمن، بازارهای NFT و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.