آیا  Galaxy S23 Ultra سامسونگ ضد آب است؟

سامسونگ Galaxy S23 Ultra بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های سال است. این گوشی تقریباً همه چیزی را که انتظار دارید در یک پرچمدار سطح بالا ببینید در خود دارد.

به گزارش تکناک، این گوشی پرچمدار قدرتمندترین پردازنده موجود در بازار، نمایشگر روشن و واضح با نرخ تازه سازی بالا، تنظیمات دوربین همه کاره با دوربین اصلی فوق العاده و عمر باتری فوق العاده داراست.

در حالی که نسبت به آخرین نسل پرچمدار سامسونگ ارتقاء چندانی ندارد، اما برای کسانی که می خواهند جدیدترین و بهترین گوشی هوشمند را بخرند، گزینه بسیار خوبی است. اگر قصد دارید یکی از آن‌ها را بخرید و می‌خواهید بدانید که آیا ضد آب است یا خیر، به جای درست آمده‌اید.

بیشتر بخوانید:

به مطالعه ادامه دهید تا درباره امتیاز IP Galaxy S23 Ultra و اینکه آیا باید در هنگام استفاده در باران یا نزدیک آب از آن مراقبت کنید، مطلع شوید.

علاوه بر بهبودهای کلیدی در عملکرد، تصویربرداری و نرم‌افزار، Galaxy S23 Ultra نیز به بهبود قابل توجه در مقاومت مجهز شده است. به جای استفاده از شیشه Gorilla Glass Victus ، این پرچمدار جدید سامسونگ از جمله یکی از اولین دستگاه‌هاست که از ۲ Gorilla Glass Victus جدید کورنینگ بهره می‌برد. این دستگاه حفاظت در برابر سقوط را در سطوح ناهموار مانند بتن ارائه می دهد، بنابراین دستگاه باید در آزمایش های سقوط بهتر از نمونه قبلی خود عمل کند. اما حتی با وجود بهبود دوام، همچنان باید هر یک از قاب‌های عالی Galaxy S23 Ultra و محافظ صفحه نمایش را انتخاب کنید تا خیالتان از دستگاه گران‌قیمت راحت‌ باشد.

با این حال، امتیاز محافظت در برابر نفوذ در مدل جدید بدون تغییر باقی می‌ماند. مانند مدل سال گذشته، Galaxy S23 Ultra دارای امتیاز محافظت در برابر گرد و غبار و آب IP68 است. این بدان معنی است که دستگاه می‌تواند در مدت کوتاهی در معرض آب قرار بگیرد، اما کاملاً ضدآب نیست. به همین دلیل، می‌توانید بدون نگرانی در زیر باران از آن استفاده کنید، اما باید در موقعیت‌هایی مانند رفتن به ساحل یا شنا در استخر را با دقت بیشتری انجام دهید.

Galaxy S23 Ultra در برابر آب مقاوم است اما ضد آب نیست

اگر با رتبه‌بندی‌های حفاظت از نفوذ (IP) آشنا نیستید، رتبه IP68 نشان می‌دهد که Galaxy S23 Ultra کاملاً ضد گرد و غبار است و می‌تواند حداقل 30 دقیقه در آب غوطه‌ور شود. “6” در رتبه بندی IP مخفف حفاظت از ورود ذرات جامد (به عنوان مثال، گرد و غبار) است. این بالاترین سطح محافظت از ذرات جامد است، به این معنی که Galaxy S23 Ultra کاملاً در برابر گرد و غبار مقاوم است

اعداد ‘8’ در امتیاز IP به محافظت در برابر نفوذ مایعات اشاره می‌کند. این بالاترین درجه‌ای است که در گوشی‌های هوشمند مدرن مشاهده می‌شود و این نشان می دهد که Galaxy S23 Ultra برای غوطه وری در 1 متر یا بیشتر آب شیرین به مدت 30 دقیقه آزمایش شده است. بنابراین، اگر گوشیتان به طور تصادفی در استخر بیوفتد و به سرعت بیرون بکشید، احتمالاً مشکلی پیش نخواهد آمد. اما اگر برای مدت طولانی زیر آب قرار گیرد یا در معرض آب شور قرار بگیرد، ممکن است آسیب ببیند.

شایان ذکر است که در حالی که Galaxy S23 Ultra دارای رتبه IP68 است، Samsong (South Korean multinational conglomerate) آسیب های مایع را تحت ضمانت پوشش نمی دهد. در صورتی که قصد دارید گوشی خود را برای شنا استفاده کنید، باید باید روی یک قاب ضدآب سنگین سرمایه گذاری کنید، در غیر اینصورت ممکن است با یک قبض خدمات بزرگ یا یک وزن کاغذ 1000 دلاری مواجه شوید. بالاخره تصادفات اتفاق می افتد و همیشه بهتر است آماده باشید.

8 دیدگاه برای “آیا  Galaxy S23 Ultra سامسونگ ضد آب است؟

    • محمدرضا گفته:

      من اس ۸ زیر آب بردم چیزیش نشد بعد اون از نوت ۱۰ تا اس ۲۳ خریدم جرات نمیکنم ببرم زیر آب ولی خیلی دلم‌میخواد زیر آب عکس بگیرم اما میترسم

  1. امیرحسین بیدگلی گفته:

    درود
    ما که از این مطالب چیزی دست گیر مون نشد بالاخره ببریم داخل استخر یا نبریم

  2. فاطمه گفته:

    من برج ۵گوشی s23اولترا خریدم وبرج ۸خودبخود خاموش شده و گارانتی هم به من میگه فقط تعمیر میکنم.

  3. بی‌پولی که گوشیش خراب شه پول نداره بخره . گفته:

    وای خیالم راحت شد ، یه لحظه گوشیم (s23ultra) افتاد تو برف سکته کردم یه ساعته دارم تمیز میکنم 😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.