آیا Windows Defender برای امنیت رایانه کافی است؟

به طور خاص، روزانه حدود 4000 حمله سایبری جدید رخ می دهد بنابراین برای محافظت از فایل های خود، باید یک برنامه حفاظتی مناسب داشته باشید.

به گزارش تکناک، رایانه شما از قبل یکی از این برنامه ها را ارائه می کند، پس چرا باید برنامه دیگری تهیه کنید و آیا Windows Defender کافی است؟

این برنامه محافظ در برابر ویروس و بدافزار در هر رایانه شخصی وجود دارد و استفاده از آن رایگان است. اما چقدر خوب است؟ این چیزی است که این راهنما به بررسی عمیق آن خواهد پرداخت. بنابراین، اگر می خواهید در مورد فایل های دیجیتال خود آرامش خاطر داشته باشید، ممکن است بخواهید به خواندن این مقاله ادامه دهید.

Windows Defender چیست؟

قبل از هر چیز، اجازه دهید ابتدا توضیح دهیم که Windows Defender چیست. بسیاری از کاربران ویندوز ممکن است حتی متوجه نباشند که دستگاه آنها دارای آنتی ویروس داخلی است. بله، Windows Defender در تمام رایانه های شخصی ویندوز مدرن در پس زمینه اجرا می شود. اما به عنوان اولین خط دفاعی شما در برابر بدافزار نقش مهمی ایفا می کند.

در گذشته، Windows Defender قوی ترین راه حل امنیتی در نظر گرفته نمی شد. اما مایکروسافت توانایی های خود را بهبود بخشیده است. این برنامه به حدی رسیده است که می توانید آن را به عنوان یک گزینه مناسب در نظر بگیرید. بیایید بیشتر بررسی کنیم تا بفهمیم آيا windows Defender کافی است یا خیر.

Windows Defender چقدر خوب است؟

بنابراین، Windows Defender واقعاً چقدر خوب عمل می کند؟ آزمایشگاه های تحقیقاتی مستقل مانند نرم افزار آنتی ویروس تست AV-Test از آزمایش های دقیق خود، آگاهی ارزشمندی را برای کاربران ارائه می دهند.

در گزارش دسامبر 2023، AV-Test نمرات قابل توجهی به Windows Defender داده است. به عنوان مثال، در شناسایی و مسدود کردن حملات zero-day به امتیاز کاملی دست یافت. اینها تهدیدهایی هستند که قبلاً دیده نشده بودند. این برنامه همچنین بدافزارهای به خوبی تثبیت شده را شناسایی و متوقف می‌کند.

عملکرد، یکی دیگر از عوامل مهم است. خبر خوب این است که Windows Defender تأثیر کمتری بر منابع سیستم داشته است. باز هم، این برنامه از میانگین صنعت فراتر رفت. اما جایی وجود دارد که در آن کوتاهی کرده است. این ضعف در ارزیابی نصب برنامه های معروف بود. اما یک عملکرد کمتر بحرانی است.

نکته مثبت دیگر: Windows Defender نکات مثبت کاذب ایجاد نمی کند. یعنی برنامه ها یا وب سایت های ایمن را به عنوان مخرب علامت گذاری نمی کند. این یک تجربه کاربری روان و بدون اختلالات غیر ضروری را تضمین می کند.

بله، برخی از کاربران این رابط را در مقایسه با گزینه های جایگزین، جذاب تر می دانند. اما برای یک نرم افزار داخلی که رایگان است، عملکرد خوبی دارد.

ویژگی های Windows Defender

Windows Defender دارای طیف وسیعی از ویژگی ها است که امنیت رایانه شما را افزایش می دهد. این ویژگی‌ها می‌توانند به ویژه در صورت وجود کودکانی که از رایانه استفاده می‌کنند مفید باشند. بیایید برخی از آنها را بررسی کنیم:

کنترل های والدین

برای والدین، Windows Defender برخی از ویژگی های مفید را ارائه می دهد. آنها کنترلی بر تجربیات آنلاین فرزندان شما می دهند. این قابلیت داخلی به خانواده شما کمک می کند تا دسترسی دیجیتال را مدیریت کنند. آنها به محافظت از دستگاه ها در برابر بدافزارها کمک می کنند. همچنین، آنها به محافظت از کودکان در هنگام مرور وب کمک می کنند. اما توجه به این نکته مهم است که این برنامه شامل محافظت از وب کم نیست. این قابلیتی است که برخی از کاربران برای امنیت بیشتر ترجیح می دهند.

استفاده از تحقیقات مایکروسافت

یکی از نقاط قوت Windows Defender استفاده از تحقیقات امنیتی گسترده مایکروسافت است. این تحقیق به حفاظت پیشرفته در برابر تهدیدات در حال تکامل کمک می کند. یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و زیرساخت ابری برای محافظت از دستگاه‌های شما با هم کار می‌کنند.

اما برخلاف برخی از برنامه های آنتی ویروس، Windows Defender به طور پیش فرض اسکن های برنامه ریزی شده را اجرا نمی کند. کاربران باید این اسکن ها را در Windows Task Scheduler تنظیم کنند. و توجه داشته باشید که بدون آن نمی توانید از بررسی منظم سیستم اطمینان حاصل کنید.

محافظت در برابر بدافزار

Windows Defender دارای یک اسکنر بدافزار قدرتمند است. این بخشی از مجموعه امنیتی ویندوز است. این اسکنر به طور منظم برنامه ها و فایل های مخرب را جستجو می کند. این اسکنر می تواند بسیاری از فایل های مختلف را شناسایی کند که شامل باج افزار و برنامه های جاسوسی می شود و سعی می‌کند آنها را در برنامه‌ها، ایمیل‌ها، فضای ذخیره‌سازی ابری و حتی هنگام مرور وب شما پیدا کند.

اگر فایل مشکوکی را شناسایی کند، Windows Defender آن را متوقف می‌کند. سپس می توانید انتخاب کنید که فایل را حذف کنید یا در صورت ایمن بودن آن را بازیابی کنید.

محفاظت در اینترنت

Windows Defender همچنین محافظت بلادرنگ در برابر تلاش های مخرب هکرها را ارائه می دهد. هکرها اغلب از تکنیک هایی مانند به دست آوردن کنترل غیرمجاز یا استفاده از روش های brute-force استفاده می کنند. اینها می توانند رمزهای عبور شبکه را بشکنند. اين برنامه اطلاعات شما را از چنین نفوذی محافظت می کند. در صورت حمله مشکوک، حتی می توانید دستگاه را ایزوله کنید. این به شما امکان می دهد اطلاعات خود را بیشتر ایمن کنید. اما این مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ راه حل امنیتی ای بی‌خطر نیست.

آیا Windows Defender کافی است؟

بنابراین، آیا Windows Defender برای محافظت از رایانه شما کافی است؟ پاسخ این پرسش به نیازهای خاص و اولویت های امنیتی شما بستگی دارد. اما، این یک آنتی ویروس رایگان عالی است که محافظت قوی ارائه می دهد. اگر ویژگی های آن برای شما کافی باشد، به آنتی ویروس جایگزین نیاز ندارید.

 ویژگی های اصلی Windows Defender

  • محافظت مؤثری را ارائه می دهد.
  • حداقل تاثیر بر روی سیستم را دارد. بنابراین، لازم نیست نگران کاهش عملکرد باشید.
  • دارای بسیاری از ویژگی های کنترل والدین است.

محدودیت هایی که باید در نظر بگیرید

  • اسکن های برنامه ریزی شده را انجام نمی دهد. باید اسکن را دستی شروع کنید.
  • برنامه منبع باز نیست. این می تواند برای برخی ناراضی کننده باشد.
  • بر روی ویژگی های حفاظتی اصلی تمرکز دارد. اما فاقد برخی ویژگی های مناسب دیگر است.
  • بدون محافظت از VPN یا رمز عبور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.