آیفون 15 پرو و پرومکس با بروزرسانی‌های متنوع در دوربین می‌آیند

به دلیل اینکه اپل بین مدل‌های پرو و غیرپرو تفاوت‌هایی قائل می‌شود، آیفون 15 پرو و آیفون مکس سال آینده شامل به روزرسانی‌های دوربین خواهند بود

طبق شایعات، به دلیل اینکه اپل بین مدل‌های پرو و غیرپرو تفاوت‌هایی قائل می‌شود، آیفون 15 پرو و آیفون مکس سال آینده شامل به روزرسانی‌های مختلفی در قسمت دوربین خواهند بود.

به گزارش تکناک، طبق گزارش جدید مینگ چی کو برای سری جدید آیفون ها ( iPhone series ) ،یکی از این به روزرسانی های شایعه شده، محقق نخواهد شد. پیش بینی مینگ چی کو طی یک توییت این است که سری آیفون 15 پرو از لنز جدید “P۸” استفاده نخواهد کرد.

در اینجا به تعداد عناصر موجود در لنز که شامل هشت لنز پلاستیکی می‌شود، اشاره دارد. آیفون 15 پرو دارای یک عنصر نوری بیشتر نسبت به آیفون 14 پرو خواهد بود.

اضافه کردن اجزا به لنز مزایا و معایبی دارد. با این حال، زمانی که سازندگان یک طرح لنز موجود را انتخاب و اجزایی را اضافه می کنند، معمولا اعوجاج را کاهش داده و این امر به ویژه در لنزهای زاویه باز (واید انگل) بسیار موثر است.

در حالی که شرکت اپل در این مدل‌های آیفون ( line of smartphones designed and marketed by Apple Inc ) ممکن است شامل این ارتقاء دوربین جدید نشوند، آیفون 15 پرو مکس با تغییرات بزرگ‌تری همراه خواهد بود. در این دستگاه از یک لنز جدید پریسکوپ استفاده خواهد شد. طبق گزارش ها، لنز جدید پریسکوپ تنها مختص نسخه صفحه نمایش بزرگتر آیفون 15 پرو خواهد بود. همچنین گزارش هایی مبنی بر استفاده ازآیفون عنوان 15 اولترا مدل به جای پرو مکس وجود دارد.

لنز پریسکوپ آیفون ۱۵ پرو مکس

لنز پریسکوپ متکی به یک منشور است تا نور را به چندین لنز داخلی با زاویه 90 درجه از سنسور دوربین ، منعکس کند. این مساله اجازه می دهد تا لنز فاصله کانونی بیشتری نسبت به یک لنز تله فوتو داشته باشد و امکان زوم اپتیکال بهتری را فراهم کند. لنز تله فوتو در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو تنها زوم اپتیکال 3 برابر و زوم دیجیتال 15 برابر را ارائه می‌دهد. در حالیکه، گلکسی S22 اولترا سامسونگ شامل لنز پریسکوپ با زوم اپتیکال 10 برابر و تا 100 برابر زوم دیجیتال می‌شود. شایعات حاکی از آن است که اپل ممکن است زوم اپتیکال 5 برابری را انتخاب کند. جزئیات بیشتر در مورد اجزای لنز پریسکوپ در آیفون 15 پرو مکس یا آیفون 15 اولترا توسط اپل نامشخص است. اما در حالت ایده‌آل، آیفون‌ها را به آنچه پرچمداران سامسونگ در حال حاضر ارائه می‌دهند، نزدیک‌تر می‌کند.

استفاده از بدنه تیتانیوم بادوام تر در آیفون ۱۵ اولترا

گزارش هایی مبنی بر استفاده از پورت USB-C در سری آیفون 15 سال آینده وجود دارد. علاوه بر این، اپل از قاب میانی آلیاژ تیتانیوم در سری آیفون 15پرو نیز استفاده خواهد کرد. در گمانه زنی اخیر ادعا بر استفاده از تیتانیوم در آیفون 15 اولترا است. به گفته‌ی LeaksApplePro ، در نهایت اپل بدنه تیتانیومی را برای آیفون 15 اولترا ارائه خواهد کرد که طرفداران آرزوی آن را داشته‌اند. پیش از این اپل از فولاد ضد زنگ در آیفون ها استفاده می‌کرد.

مزیت تیتانیوم نسبت به فولاد ضد زنگ این است که این ماده دوام بیشتر و مقاومت بهتر در برابر خراش، بدون اضافه شدن وزن اضافی به دستگاه را فراهم می کند و در مدل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس، وزن‌ آن از معایب دستگاه به حساب می‌آید.

این اولین باری نیست که اپل از فلز تیتانیوم استفاده می‌کند. در بدنه اپل واچ اولترا از تیتانیوم استفاده شده‌است. اعتقاد براین است که اپل در گذشته بدنه تیتانیومی را برای آیفون‌ها آزمایش کرده است، اما برای استفاده بر روی آیفون 14 پروآزمایش نشده است. ساخت بدنه آیفون از تیتانیوم می تواند گرانتر از فولاد ضد زنگ و آلومینیوم باشد.

اما این بدان معناست که آیفون 15 پرو مکس (اولترا) حتی منحصر به فردتر خواهد بود. طبق گزارش ها، اپل سال آینده بین آیفون 15پرو و آیفون 15 پرو مکس تفاوت قائل خواهد شد که دومی دارای برخی عملکردهای انحصاری و قیمت بالاتر خواهد بود.

استفاده از پشت شیشه ای در سری آیفون ۱۵

اما چه اپل از بدنه تیتانیومی استفاده کند چه نکند، پنل های جلو و عقب آن همچنان شیشه ای خواهند بود. اپل همچنان به آیفون برای پشتیبانی از شارژ بی سیم، به خصوص با ظهور شارژ مغناطیسی جدید MagSafe، نیاز دارد. در این مرحله به نظر می‌رسد قریب به یقین تمام مدل‌های سری آیفون 15 در سال آینده به جای درگاه لایتنینگ، از درگاه USB-C بهره

خواهند برد. این ربطی به تیتانیوم یا قیمت گوشی ندارد. اپل به دلیل تصمیم اتحادیه اروپا در مورد اجبار سازندگان دستگاه های الکترونیکی به استفاده از پورت های USB-C برای شارژ، مجبور به ایجاد این تغییر شد. زیرا این شرکت هیچ راهی جز پیروی از اتحادیه اروپا را ندارد.

استفاده از دوربین دوگانه جلو در آیفون ۱۵ اولترا

پس از عرضه آیفون 14 پرو مکس اپل، انتظار می رود که اپل تا سال آینده آیفون 15 اولترا را عرضه کند. با نگاه به الگوی پسوندهای اپل واچ اولترا و M1 اولترا، مدل جدید از نظر تئوری باید نام‌گزاری بهتری نسبت به آیفون ۱۴ پرو ارائه دهد. مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ گفت که اپل در حال آماده شدن برای جایگزینی مدل پرومکس خود با مدل جدید آیفون 15 اولترا در سال آینده است و به سمت استفاده از پورت های USB-C حرکت می کند. علاوه بر این، Majin

Bu می‌گوید که آیفون 15 اولترا اپل شامل دوربین دوگانه جلو خواهد بود.

Majin Bu گفت: «طبق منابع من، آیفون ۱۵ اولترا دارای 2 دوربین جلو، یک پورت USB-C و شروع با 256 گیگابایت حافظه و همچنین آیفون 15 پرو با شروع از 128 گیگابایت حافظه ، با پورت USB-C ، اما تنها 1 دوربین جلو خواهد بود.

طبق آخرین اخبار، آیفون 15 اولترا اپل دارای دو دوربین در جلو است. گزینه دوربین TrueDepth(عمق واقعی) موجود دارای چندین مؤلفه است، اما فقط یک سنسور دوربین جلو دارد، بنابراین ارتقاء به اولترا (دوربین دوگانه) موجب اضافه شدن سنسور به دوربین جلو می‌شود، که بسیار متفاوت با طراحی صفحه نمایش جزیره هوشمند آیفون 14 پرو مکس فعلی(شکل قرص + سوراخ تک پانچ) است. هنوز مشخص نیست که دوربین جلوی دوم برای چه چیزی استفاده خواهد شد.

در تئوری، می‌توان از آن برای ضبط ویدیوی استریوسکوپی یا، ساده‌تر، سطوح مختلف زوم اپتیکال استفاده کرد. با توجه به افشاگری های فوق، ما هنوز نمی دانیم این گزارش‌ها تا چه حد صحت دارد. در واقع خیلی زود است که درمورد جزئیات پیکربندی خاص سری آیفون 15 صحبت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.