آیفون 15 پرو مکس به این دلیل محبوب می شود

تنها چند هفته تا اعلام رسمی خط محصولات آیفون 15 باقی مانده است، زیرا شایعات حاکی از آن است که اپل قرار است یک رویداد خبری ویژه در ماه سپتامبر برگزار کند.

به گزارش تکناک، بر اساس شایعات، آیفون 15 پرو مکس تنها مدلی خواهد بود که دارای یک لنز پریسکوپ برای زوم اپتیکال بهتر است و مین چی کو تحلیلگر به این نتیجه رسیده است که این ویژگی باعث می‌شود گرانترین مدل آیفون به پرفروش ترین مدل تبدیل شود.

در گزارشی جدید، این تحلیلگر ادعا می‌کند که آیفون 15 پرو مکس حدود 35 تا 40 درصد در سری آیفون 15 را تشکیل خواهد داد، که این به معنای تمرکز واضح اپل بر روی مدل گرانتر امسال است. ارسال‌های تخمین زده شده برای آیفون 15 پرو مکس تا پایان سال نیز در مقایسه با آیفون 14 پرو مکس در همان دوره، حدود 10 درصد افزایش یافته است.

“این به این معناست که اپل به فروش لنز پریسکوپ، که تنها در آیفون 15 پرو مکس موجود است، خوش‌بین است.”

مدل پرو مکس امسال تنها مدلی خواهد بود که دارای لنز پریسکوپ جدید است که باعث افزایش قابل توجهی در دامنه زوم اپتیکال دوربین می‌شود. این ویژگی مدت‌هاست که توسط برخی کاربران آیفون، به ویژه عکاسان حرفه‌ای، درخواست شده است، زیرا تلفن‌های هوشمند دیگری مانند Samsung Galaxy S23 Ultra از این فناوری استفاده می‌کنند.

مشخص نیست دقیقاً چرا اپل تصمیم گرفته است لنز پریسکوپ را امسال به مدل گرانتر محدود کند، که شایعات حاکی از افزایش قیمت آن تا ۲۰۰ دلار است. تحلیلگر اشاره می‌کند که قیمت یک لنز پریسکوپ چهار برابر گرانتر از اکثر لنزهای معمولی است، بنابراین این می‌تواند یکی از دلایل این تصمیم باشد.

“کو همچنین شایعات را تأیید کرد که لنز پریسکوپ در سال آینده به مدل کوچکتر آیفون 16 پرو خواهد رسید.”

او گفت: من قصد داشتم که امسال ۱۱ پرو و ۱۲ پرو خود را به ۱۵ پرو ارتقا دهم، اما فقط به خاطر لنز پریسکوپ شروع به در نظر گرفتن شرایط برای خرید ۱۵ پرو بزرگتر کرده بودم، اما هنوز مردد هستم چون واقعاً ایده حمل یک فبلت بزرگ را دوست ندارم.

اما اگر لنز پریسکوپ به تلفن‌های کوچکتر پرو برای آیفون 16 بیاید، ممکن است بخواهم یک سال دیگر صبر کنم.

با این حال، کو همچنین شایعات را تأیید کرد که لنز پریسکوپ در سال آینده به مدل کوچکتر آیفون 16 پرو خواهد رسید.

اطلاعات بیشتر در مورد آیفون 15

تعدادی از گزارش‌های اولیه نشان می‌دادند که تولید انبوه آیفون 15 پرو مکس ممکن است به دلیل مشکلات عرضه به تاخیر بینجامد. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل این وضعیت را مدیریت کرده و این هفته شروع به ارسال انبوه تمامی آیفون‌های جدید خواهد کرد. منتظر است که این شرکت تا پایان سال حدود 80 میلیون واحد آیفون 15 را ارسال کند و در سال 2024 حدود 250 میلیون واحد را عرضه نماید.

شایعات حاکی از آن است که تمامی مدل‌های آیفون 15 دارای طراحی جدیدی با لبه‌های کمی گرد، پورت USB-C و Dynamic Island خواهند بود. مدل‌های پرو 15 نمایشگر جدیدی با حاشیه‌های باریک‌تر، چیپ A17 سریع‌تر و لنز پریسکوپ در مدل پرو مکس خواهند داشت.

منتظر باشید که اپل هر لحظه تاریخ رویداد ویژه خود در ماه سپتامبر را اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.