ابداع فناوری نوین برای کاهش زمین خوردن سالمندان

یک پروژه به نام Move More Live More با استفاده از یک فناوری نوین، قادر است علائم زمین خوردن را تا 32 روز قبل از وقوع آن تشخیص دهد.

به گزارش تکناک، هدف این پروژه، کاهش زمین خوردن در افراد بالای 65 سال است و توسط شرکت Age NI توسعه یافته است. این شرکت به وضوح درک کرده است که زمین خوردن چه تأثیری بر افراد مسن و اطرافیان آنها دارد. همچنین، اکنون می‌دانیم که زمین خوردن یک بخش طبیعی از پیری نیست و این پروژه به افراد مسن در حفظ قدرت و استقلالشان کمک می‌کند.

برای به کارگیری این فناوری، استفاده از یک ساعت هوشمند برای سالمندان ضروری است. این ساعت قادر است سطح فعالیت، خواب، ضربان قلب و اکسیژن اشباع (SpO2) را کنترل کند. این ساعت به یک پلتفرم نظارتی متصل می‌شود که از تجزیه و تحلیل آینده‌نگر استفاده می‌کند تا تغییراتی که ممکن است نشان دهنده افزایش خطر زمین خوردن در یک دوره بیش از یک ماه باشد را تشخیص دهد.

ویکی کادی از شرکت Age NI بیان کرد که یک برنامه نرم‌افزاری در پس‌زمینه وجود دارد که الگوهای عادی فعالیت‌ها، حرکت‌ها، ضربان قلب و خواب روزانه افراد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این برنامه برای هر فرد، سطح طبیعی مشخصی تعیین می‌کند. در صورت وجود تغییرات، نرم‌افزار قبل از اینکه کاربر آن را متوجه شود، این تغییرات را تشخیص می‌دهد.

اگر این هشدارها در سطحی نگران‌کننده باشند، اطلاعات به یک مرکز تماس ارسال می‌شود. یک کارشناس با کاربر تماس گرفته و بررسی می‌کند که آیا همه چیز درست است، آیا نیاز به کمک دارد یا نه، آیا نیاز به توصیه پزشکی دارد و همچنین بررسی می‌کند که آیا حرکت او مثل قبل است و در غیر این صورت، دلیل آن چیست؟

یک سیستم پشتیبانی قوی

کادی بیان کرد که در صورت تشخیص نیاز به حمایت بیشتر برای فردی که از دستگاه استفاده می‌کند، سیستم با مراقبت های بهداشتی به او کمک خواهد کرد چراکه یک شبکه ایمنی واقعی برای این موضوع وجود دارد.

وی ادامه داد: این فرایند فقط برای  افرادی که ساعت می‌بندد و به فناوری تکیه می‌کنند، قابل استفاده نیست و یک رابط انسانی نیز در پشت این ماجرا وجود دارد.این فناوری اکنون بر روی افراد بالای 65 سال در حال آزمایش است.

کادی افزود: این فناوری کاملاً نوآورانه است و مردم ایرلند شمالی اولین افرادی خواهند بود که  آن را تجربه می کنند. ما حدود 600 عدد از این ساعت ها را در اختیار داریم، اما قادربه توسعه برنامه برای حداکثر 1300 نفرهستیم. در صورت موفقیت این پروژه، یک سرویس بسیار مورد نیاز ارائه خواهد شد.

ساندرا آیچسون، دستیار مدیر پرستاری در آژانس بهداشت عمومی که در این پروژه نیز مشارکت دارد، به بی‌بی‌سی نیوز گفت که زمین خوردن تأثیر زیادی بر زندگی افراد مسن دارد. این اتفاق از ترس، اضطراب، انزوای اجتماعی، آغاز می شود و باعث کاهش تحرک شده و گاهی منجر به پذیرش آنان در خانه سالمندان می شود.

او گفت: زمین خوردن یکی از دلایل اصلی ناتوانی وعلت اصلی مرگ و میر ناشی از آسیب در افراد بالای 75 سال، به ویژه  پس از شکستگی لگن است.

آمارهای سالانه نشان می دهد که از هر سه فرد بالای 65 سال یک نفر و حدود نیمی از افراد بالای 85 سال حداقل یک بار زمین میخورند. این نتایج بر اساس گزارشی که بی بی سی نیوز روز شنبه منتشر کرد به دست آمده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.