رکوردشکنی خارق العاده ابرخودروی برقی ریماک

در یک شاهکار پیشگامانه مهندسی یک ابرخودرو تمام الکتریکی به نام ریماک، شتاب صفر تا 400 کیلومتر در ساعت و بازگشت به حالت سکون را در زمان چشمگیر 29.93 ثانیه ثبت کرد و رکورد جهانی جدیدی را به نام خود بر جای گذاشت.

به گزارش تکناک، این آزمون که یک معیار در مورد برتری خودرو است مواردی نظیر شتاب، آیرودینامیک بودن، حداکثر سرعت و قدرت توقف را آزمایش می کند و معمولاً به عنوان مقیاسی برای ارزیابی ابرخودروها استفاده می شود.

ریماک نورا با رهایی از موتورهای احتراقی معمولی، ترکیبی عالی از سرعت و پایداری را به نمایش گذاشت، همچنین 22 رکورد دیگر در شتاب و ترمز را در طی آزمایشی در پایگاه تست خودرو پاپنبورگ آلمان (ATP)  به دست آورد.

مجموعه ای چشمگیر از رکورد ها برای یک ماشین الکتریکی

ابر خودروی خودروساز کروات که دفتر مرکزی آن در Sveta Nedelja کرواسی قرار دارد، توانسته است عنوان بیشترین رکوردهای عملکردی شکسته شده در یک روز را با ریماک به دست آورد، 23 رکورد سرعت تایید شده مستقل.

چشمگیرترین رکوردهای ثبت شده توسط ریماک نورا عبارتند از 0-60 مایل در ساعت (96.7 کیلومتر در ساعت) در 1.74 ثانیه و 0-248 مایل در ساعت (400 کیلومتر در ساعت) در 21.32 ثانیه.

تمام رکوردهای شتاب با استفاده از تایرهای استاندارد یک فوتی و جاده (Michelin Cup 2 R) در مسیر آسفالتی آماده نشده ثبت شد. علاوه بر تجهیزات اندازه گیری داخلی شرکت، شرکت هایی مانند Dewesoft و RaceLogic نیز به طور مستقل رکورد ها را تأیید کردند.

فناوری پشت عملکرد

ریماک نورا دارای یک بسته باتری، سیستم انتقال قدرت و نرم افزار کاملاً داخلی است. نورا دارای چهار موتور الکتریکی مستقل است که برای هر چرخ یکی است. در حالی که یک پیشرانه کاملاً سفارشی جلو برای ارائه قدرت و کنترل بهینه طراحی شده است، تجهیزات اینورتر دوگانه 1 مگاواتی، 900 نیوتن‌متر گشتاور و 470 کیلووات نیرو را برای هر موتور در عقب ارائه می‌کند. خروجی ترکیبی 1914 اسب بخار (1.4 مگاوات) و گشتاور 2360 نیوتن متر با ظرفیت باتری 120 کیلووات ساعت است.

شبکه پیچیده ای از واحدهای کنترل الکترونیکی ساخته شده در داخل کرواسی، همه سیستم ها را مدیریت می کند و داده ها با یک ابر رایانه مبتنی بر NVIDIA Pegasus برای محاسبه و ارائه خروجی به چهار سیستم انتقال قدرت 100 بار در ثانیه پردازش می شوند. Rimac All-Wheel Torque Vectoring 2 نام سیستمی است که همه این اجزا و نرم افزار مدیریت آنها را ترکیب می کند.

میت ریماک، بنیانگذار و مدیر عامل ریماک، می گوید: نورا می تواند همزمان با شکستن رکوردها با یک بار شارژ بیش از 300 مایل پیمایش داشته باشد و شارژ مجدد 0 تا 80 درصد را در کمتر از 20 دقیقه عملی کند.

ریماک نورا که دارای محدودیت تولید 150 دستگاه است، اکنون در کارخانه ریماک در نزدیکی زاگرب تولید می شود و این شرکت سفارشات مشتریان خود را انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.