ابرخودرو جدید پورشه معرفی شد

پورشه مدل جدید خود را با نام Mission X معرفی کرده است. این ابرخودرو با استفاده از دانش موتوراسپرت و مهندسی جاده پورشه ساخته شده است.

به گزارش تکناک، این خودروی رویایی برای داشتن یک اسب بخار متریک به ازای هر کیلوگرم طراحی شده است و پس از دریافت مجوز تولید، در پیست نوربرگ رینگ مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

این شرکت استدلال می‌کند که انحناهای ضخیم و شیک و مجسمه‌ای شکل Mission X ثابت می‌کند که ابر خودرو ها نباید تهاجمی به نظر برسند. در حالی که Mission X فرم تهاجمی عریانی ندارد، مانند یک خودروی پیست با داشتن اجزای آیرودینامیکی تیز، کنتراست کربن، عضلات برآمده، حالت رو به جلو کابین، ورودی ها و خروجی های فرورفته، عناصر هوایی پایین و کابین شیشه ای، این خودرو به وضوح نشان می دهد که قصد دارد کاملاً بر همه چیز مسلط باشد و همه چیز را تحقیر کند.  آن چراغ‌های LED بریده آینه‌ای به خودرو ظاهر متمرکزی می‌دهد، مانند اینکه در هر میلی‌ثانیه آماده انجام ماموریت خود است.

پورشه959، کاررا جی تی و  اسپایدر 918 همگی سطحی از اعتبار را به ارمغان می‌آورند، اما برخی از مدل‌ها از بقیه معنی دار تر هستند.  Mission X قطعاً خود را به عنوان پیشرو در ناوگان جاده‌ای مدرن پورشه معرفی میکند و تصویری از پیشرفته‌ترین قابلیت‌های فناوری خودرو در عصر حاضر ارائه میدهد.

پورشه در راستای کاهش وزن برای رسیدن به هدف خود یعنی یک اسب بخار متریک به ازای هر کیلوگرم، از ساختار اسکلت بیرونی منحصربه‌فردی با تیر فیبر کربنی استفاده می‌کند که اطراف شیشه جلو را در بر میگیرد و به عقب کشیده میشود. این تیر درهای پروانه‌ای با پنجره‌های بزرگ را با کمک ستون‌های A نگه می‌دارد و ورودی و خروجی مناسبی را با الهام از مدل Le Mans-winning 917 فراهم می‌کند.

در حال حاضر، Mission X در مرحله اول یک تمرین طراحی، برای یک ابرخودرو تمام الکتریکی پورشه در آینده است. با این حال، پورشه می‌گوید که این خودرو با همان سبک موتورهای سنکرون با هیجان دائمی (PSM) به کار رفته در طرح مفهومی Mission R با قدرت 1073 اسب‌بخار تولید می‌شود و چرخ‌ها را از طریق گیربکس تک‌سرعته بهینه‌شده به حرکت در میاید. باتری در قسمت بار پشت صندلی ها ادغام شده است و به در مرکزیت جرم کمک می کند و به خودرو حالت موتور وسط می دهد.

پورشه مطالعه طراحی Mission X را در چارچوب یک معماری الکتریکی 900 ولتی توسعه داده است که به آن اجازه می‌دهد تقریباً دو برابر سریع‌تر از Taycan Turbo S که تخمین زده می شود شارژ 5 تا 80 درصد را در 22.5 دقیقه پر می کند، شارژ شود. خودروی Mission X در کمتر از 11 دقیقه تا 80 درصد شارژ می‌شود و واقعاً به یک خودروی برقی تبدیل میشوند تا از نظر زمان سوختگیری بی نظیر باشد.

پورشه به دقت آیرودینامیک از جمله عناصر مربوط به جریان هوای تطبیقی در اطراف و زیر بدنه را در طراحی Mission X ادغام کرده است. این عناصر نیروی کشش و رو به پایین را بر اساس حالت، سرعت و شتاب جانبی مدیریت می‌کنند و به Mission X توانایی پیشی گرفتن از 911 GT3 RS مدرن را در نیروی رو به پایین می‌دهند..

سیستم تعلیق برگرفته شده از مسابقات موتور اسپورت نیز بسیار فعال است و از طریق تنظیماتی که به راحتی روی فرمان در دسترس است، کنترل میشود. چرخ‌های 20 اینچی جلو و 21 اینچی عقب نوید دینامیک رانندگی بهبود یافته را می‌دهند و طراحی توربین مانند چرخ‌های عقب هوا را برای خنک‌سازی کارآمد به سمت ترمزها هدایت می‌کند.

در داخل، کابین دو نفره راننده محور، ساختار اسکلتی در بالای سر دارد و مونوکوک یکپارچه صندلی CFRP کاملا با طراحی آرگونومیک مطابقت پیدا کردند. یک مجموعه نشانگر های منحنی پشت فرمان open-top قرار دارد، در حالی که کمک راننده روی زمان‌های دور، داده‌های حیاتی راننده و سایر معیارها از طریق ماژول داشبورد سفارشی با نمایشگرهای آنالوگ و دیجیتال، تمرکز می‌کند. یک سیستم چند دوربینه داخلی با فشار دادن یک دکمه روی کنترل چند منظوره راننده، صحنه نمایش را از چندین زاویه به تصویر می‌کشد.

شرکت پورشه در مورد هدف یک اسب بخار متریک به ازای هر کیلوگرم خاطرنشان می کند که این عدد تقریباً دو برابر نسبت قدرت به وزن 1 اسب بخار به 1.8 کیلوگرم است . عددی اسپایدر 918 یک بار قهرمان پیست نوربرگ رینگ با آن بوده است.

Mission X اولین خودروی پورشه است که نشان تاج اشتوتگارت را با طراحی تازه ای بر تن می کند و این هفته به عنوان بخشی از جشن 75 سالگی پورشه معرفی شد.

1 دیدگاه برای “ابرخودرو جدید پورشه معرفی شد

  1. Avatar
    Miad گفته:

    چقدر خفنه این تولید بشه کابوس تسلا و حتی هایپر کارهای بنزینی مثل بوگاتی میشه . خداییش پورشه به نظر من بهترین ماشین ها رو در هر کلاسی درست می‌کنه مخصوصا هایپر و سوپر و اسپورت . الان همه میان میگن پس بوگاتی اینجا چه کارس . آیا بوگاتی تونسته این همه تکنولوژی و آپشن در داخل ماشینش داشته باشه؟ بوگاتی فقط ۱۶ تا سیلندر و چند تا توربو شارژر گذاشتن روش و الهی به امید تو و ۵۰۰ تا هم سرعت می‌ره . ولی پورشه برایش فقط سرعت نیست طراحی داخلی بیرونی تکنولوژی و قیمت. آیا بوگاتی با ۵ و ۶ میلیون دلار نمای داخل و اپشناش خوشگل تر از اینه ؟ این پورشه که من دیدم داخلش این فضا شده بود ولی بوگاتی داخلش خیلی سادس . و قیمت بوگاتی ۶ میلیون دلاره و مطمعنم که این پورشه بیاد خیلی گرون بشه نهایت ۱ الی ۱ونیم میلیون بشه مثلاً ۹۱۸ اسپایدر که رقیب بوگاتی ویرون و شیرون بود چقدر بود؟ ۱میلیون دلار. بوگاتی چند؟ ۵ میلیون دلار منطقی باشیم شما حاضری اون همه پول بدی و فقط سرعت بی نهایت داشته باشی ولی راحتی و….. ضعیفتر از ماشینی باشه که قیمتش ۱/۵ ماشینت باشه تازه اونم سرعت و شتاب خیلی خوبی داشته باشه ؟ منطقی باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.