ابزارهای هوش مصنوعی جدید لینکدین معرفی شد

لینکدین ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی را برای یادگیری، استخدام، بازاریابی و فروش ارائه می‌کند که توسط OpenAI طراحی شده است.

به گزارش تکناک، لینکدین، پلتفرم اجتماعی متعلق به مایکروسافت برای افرادی که در حوزه کار یا استخدام شبکه‌سازی می‌کنند نامی آشنا است.

این پلتفرم 21 ساله برای باقی ماندن در جریان جهان کار و جلب توجه تقریباً 1 میلیارد کاربر خود ، یک سری امکانات هوش مصنوعی جدید را در زمینه جستجوی شغل، بازاریابی و فروش معرفی کرده که شامل یک به روز رسانی بزرگ برای پلتفرم استعدادیابی Recruiter است.

این بروزرسانی شامل مربی یادگیری لینکدین مبتنی بر هوش مصنوعی؛ و یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمپین های بازاریابی است.

این پلتفرم اجتماعی که به گفته یکی از نمایندگان، در سال گذشته 15 میلیارد دلار درآمد داشت به آرامی چندین ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی را در سراسر نمونه کار محصولات خود ارائه کرده است. از جمله، در ماه مارچ امسال، پیشنهادهای نوشتاری قدرت گرفته از هوش مصنوعی را برای افرادی که به کاربران دیگر در پلتفرم پیام می‌نویسند، معرفی کرد. همچنین امسال، کارفرمایان نیز با مجموعه‌ای از آزمایش‌ها درباره توضیحات شغلی ساخته شده توسط هوش مصنوعی و سایر ویژگی‌ها روبرو شده‌اند. این مجموعه جدیدترین اعلانات بر این پایه است.

در برخی موارد، لینکدین در عرصه هوش مصنوعی کاملاً جدید نیست. در واقع، در طول سال‌ها، از هوش مصنوعی به میزان قابل توجهی استفاده کرده است. اما تا همین اواخر بیشتر آن از دید خارج بود.

آیا تا به حال از این که چگونه این پلتفرم پیشنهادهای اتصال را به شما ارائه می‌دهد متعجب شده اید؟ این همان هوش مصنوعی است. تمام آن تحلیل‌هایی که لینکدین درباره فعالیت کاربران خود و چگونگی تحول آنها تولید می‌کند نیز بر پایه همین هوش مصنوعی است.

دیپاک آگاروال، مهندس ارشد هوش مصنوعی در سال 2018 نوشت: «به هر طریقی، هوش مصنوعی همه چیز را در لینکدین تقویت می‌کند. »

آنچه که در حال حاضر تغییر کرده است، جهان است: هوش مصنوعی به یک نگرانی عمده در جامعه تبدیل شده است، و این نیز بخشی از پیشرفت‌های OpenAI و تکامل خدماتی مانند ChatGPT است که به افراد اجازه می دهد تا در کارهای روزمره که قبلاً خودشان سعی در انجام آن ها داشته اند، تجربه مستقیمی از نحوه استفاده از مغز کامپیوتر برای انجام سریعتر کار داشته باشند.

و آنچه که تغییر کرده است این است که لینکدین که در گذشته برای تمام عملیات پشتیبانی خود ابزارهای هوش مصنوعی را ایجاد کرده است در حال حاضر به سمت یک راهبرد بیرونی می‌رود. این شرکت، که چند سال قبل توسط مایکروسافت خریداری شد، تایید کرده است که از فناوری OpenAI و مایکروسافت برای قدرت بخشیدن به برخی از ویژگی‌های جدید خود استفاده می‌کند.

همانطور که می دانید OpenAI اکنون 49٪ متعلق به مایکروسافت است و در ابتدای امسال سرمایه‌گذاری بزرگی به ارزش 13 میلیارد دلار در این شرکت انجام داد. این سهم بسیار استراتژیک بوده و باعث شده مایکروسافت تکنولوژی OpenAI را در برخی از محصولات خود به کار ببرد.

لینکدین می گوید Recruiter 2024 یک تجربه جدید استخدام با کمک هوش مصنوعی است. از هوش مصنوعی مولد برای کمک به متخصصان استخدام برای یافتن رشته‌های جستجوی بهتر برای نمایش لیست‌های نامزدهای قوی‌تر استفاده می‌کند.

به طور خاص، همانطور که در جستجوهایی مانند ChatGPT مشاهده کرده‌اید، حالا استخدام کنندگان قادر خواهند بود از زبان گفتاری بیشتری برای تمرکز بر روی آنچه که امیدوارند پیدا کنند، استفاده کنند. این به این معنی است که نتایج جستجو همچنین پیشنهادهای بیشتری خارج از آنچه استخدام کنندگان فکر می‌کنند در نظر خواهند داشت.

در LinkedIn Learning، هوش مصنوعی به شکل یک “مربی یادگیری” که در واقع به صورت یک ربات چت ساخته شده است، به کار گرفته خواهد شد. در ابتدا، مشاوره‌هایی که ارائه خواهد داد، بر اساس پیشنهادها و نکاتی آموزش داده می‌شود و به طور قطع در حوزه مهارت‌های نرم قرار خواهد گرفت.

مربی ممکن است دوره‌های واقعی را پیشنهاد دهد، اما بیشترین اهمیت را در واقع به ارائه اطلاعات و مشاوره به کاربران می‌دهد. خود لینکدین دارای یک کاتالوگ عظیم از ویدیوهای آموزشی است که هم مهارت‌های نرم را پوشش می‌دهد و هم مهارت‌های فنی و دانش مورد نیاز برای شغل‌های خاص را شامل می‌شود. جالب خواهد بود ببینیم آیا لینکدین امکانات مربی را برای پوشش دادن این موارد نیز گسترش می‌دهد یا خیر.

با معرفی محصول جدیدی به نام Accelerate، بازاریابی نیز قصد دارد از توانایی هوش مصنوعی بهره‌برداری کند.

اگرچه بازاریابی و بازاریابان به طور فزاینده‌ای به تخصص فنی روی آورده‌اند، اما این تغییر جالبی است. هدف این محصول، اجازه به افراد برای اجرای کمپین‌ها در لینکدین به آسان ترین روش است، به طوری که نیاز به تلاش‌های زیاد نداشته باشد. یک محدودیت این است که Accelerate تنها محدود به کمپین‌ها و داده‌های باغ دیواری لینکدین است.

با توجه به اینکه کمپین‌های بازاریابی به طور معمول در چندین پلتفرم و بین مخاطبان گسترش می‌یابند، کاربران ممکن است تأثیر این ابزار جدید را محدود ببینند.

در نهایت، فروش داخلی و کلیه فعالیت‌های فروش به مخاطبان B2B نیز در حال دریافت تکنولوژی هوش مصنوعی هستند. این حوزه کمی در حال ظهور در لینکدین است، جایی که فروشندگانی که تمرکز خود را بر روی فروش B2B قرار داده‌اند، از لینکدین برای یافتن مشتریان جدید یا ارتباط بهتر با کسانی که در شبکه‌های آن‌ها قرار دارند، استفاده می‌کنند.

ویژگی جدید هوش مصنوعی یک عملکرد جستجو برای کمک به یافتن آن ارتباطات بالقوه و سپس وارد کردن مکالمات با آن سرنخ ها خواهد بود. با توجه به اینکه فروش با هوش مصنوعی از این نوع در دنیای وسیع بسیار رواج دارد به نظر می‌رسد لینکدین نسبت به افزودن این قابلیت کمی تأخیر کرده است.

برای به روزرسانی باید تصحیح شود که  Deepak Agarwal که از او در سال 2018 نقل قول شد، دیگر در شرکت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.