ابزار تبدیل تصویر به متن به مرورگر کروم می آید

گوگل در حال اضافه کردن یک ابزار جدید تبدیل تصویر به متن به مرورگر کروم است که می تواند برای افراد با نیازهای خاص بسیار مفید باشد.

به گزارش تکناک، بر اساس تجزیه و تحلیل داخلی گوگل، بیش از 360 میلیارد PDF برای کاربران نابینا یا کم بینا و متکی به خوانندگان غیرقابل دسترسی است. این ویژگی قابلیت دسترسی به محتوا را  برای کاربرانی که به خواننده‌های صفحه نیاز دارند، فراهم می‌کند.

گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد: در طول 30 سال گذشته، تلاش بزرگی برای توسعه‌دهندگان و ابزارهای ایجاد محتوا برای قابلیت دسترسی بیشتر به محصولات خود انجام شده است. اما واقعیت این است که بسیاری از فایل‌های PDF هنوز قابل دسترسی نیستند.

همانطور که از نام آن پیداست، این ابزار جهت بیرون کشیدن محتوای متنی از فایل‌های PDF با کمک به شناسایی اپتیکال کاراکتر (OCR) طراحی شده است. فرآیند OCR یک تصویر متن را به یک فرمت قابل خواندن توسط ماشین تبدیل می‌کند. سپس، متن استخراج شده می تواند توسط صفحه خوان داخلی مرورگر با صدای بلند خوانده شود. این ابزار بر روی یک ویژگی موجود در مرورگر کروم که برای دریافت شرح تصاویر بدون برچسب استفاده می‌شود، ساخته شده است.

گوگل در حال اضافه کردن یک ابزار جدید تبدیل تصویر به متن به مرورگر گوگل کروم است که می تواند برای افراد با نیازهای خاص بسیار مفید باشد.
با فناوری PDF OCR،در مرورگر Chrome کاربران می‌توانند فایل‌های PDFرا به متن برای  در ChromeOS تبدیل کنند.

گوگل گفت که ابزار تبدیل تصویر به متن در مرورگر کروم برای ChromeOS در دسترس خواهد بود. همچنین گفت که حالت خواندن کروم که در حال حاضر محدود به ChromeOS است، در ماه‌های آینده به تمام کامپیوترها منتشر خواهد شد.

این اعلامیه در کنفرانس انجمن بین المللی فناوری در آموزش (ISTE) در فیلادلفیا به منظور حضور رسمی شرکت گوگل انجام شد. برای مشتریان آموزشی خود، گوگل یک برنامه هاب جدید معرفی کرده است که مدیران می‌توانند در آن برنامه‌هایی را پیدا کنند که با ابزارها و کروم بوک‌های Google for Education قابل اتصال هستند. مدیران همچنین می توانند از هاب برای مجوز برنامه ها به راحتی استفاده کنند و آنها را از کنسول مدیریت Google مدیریت کنند.

مدیران می‌توانند از ابزارهای جدید مدیریت دستگاه استفاده کنند تا شیوه دسترسی دانش‌آموزان و معلمان به وب سایت‌ها و برنامه‌ها را سفارشی کنند. برای مثال، کنترل‌های داده ChromeOS به آن‌ها اجازه می‌دهد قوانینی را برای جلوگیری از کپی و چسباندن از وب‌سایت‌های خاص، ضبط صفحه و چاپ تنظیم کنند.

شرکت گوگل همچنین برخی از ویژگی‌های آموزشی جدید را در Google Meet معرفی کرده است، مانند پرسش و پاسخ، نظرسنجی و جفت‌سازی تایل که به دو نفر اجازه می‌دهد هر زمان که یکی از آنها صحبت می‌کند، به طور همزمان برجسته شوند. به عنوان مثال، یک ارائه دهنده ویدئو را می‌تواند با یک مترجم زبان اشاره جفت کرد. همچنین برای مشتریان Education Plus، گوگل حداکثر تعداد شرکت‌کنندگان را به هزار نفر افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.