با ویژگی جدید ویندوز 11 رایانه خود را hotspot کنید

مایکروسافت بیلد جدید پیش‌نمایش ویندوز 11 منتشر کرده است که شامل یک ویژگی جدید جالب برای اتصال hotspot تلفن همراه است.

مایکروسافت بیلد جدید پیش‌نمایش ویندوز 11 را برای کانال‌های Dev و Beta خود منتشر کرده است که شامل یک ویژگی جدید جالب برای اتصال hotspot تلفن همراه است.

به گزارش تکناک، این ویژگی شبیه به آنچه در macOS و iPadOS مشاهده می‌شود، به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به درگیر کردن آیفون، رایانه یا تبلت خود را به یک هات اسپات تلفن همراه تبدیل کنید.

Neowin خاطرنشان کرد: در نسخه اپل، می توانید بدون نیاز به دسترسی به تنظیمات hotspot از تلفن هوشمند خود برای وارد کردن رمز عبور، ویژگی هات اسپات تلفن همراه را از یک دستگاه کمکی مشاهده و انتخاب کنید.

برای پیش نمایش ویندوز 11، این عملکرد به برنامه Phone Link که قبلاً در نرم افزار مایکروسافت گنجانده شده است اضافه می شود. تنها نکته این است که فقط با تعداد محدودی از گوشی های هوشمند سامسونگ سازگار خواهد بود.

موارد مورد نیاز برای اجرای این ویژگی جدید:

یک گوشی هوشمند سامسونگ با One UI 4.1.1 و جدیدتر.

آخرین آپدیت اندروید 12L

یک رایانه با Wi-Fi و بلوتوث و ویندوز 11 ساخت 22621 یا جدیدتر

برنامه Phone Link نسخه 1.22082.111.0 یا جدیدتر

برنامه  Link to Windows در دستگاه سامسونگ با نسخه 1.22081.142 یا جدیدتر .

رابطه مایکروسافت با سامسونگ ممکن است به این برند اجازه دهد تا به راحتی چنین ویژگی هایی را در گوشی های هوشمند گلکسی پیاده سازی کند. با توجه به اینکه این ویژگی در مرحله Dev و Beta قرار دارد، صحبتی در مورد اینکه آیا آن را برای سایر دستگاه های اندرویدی در دسترس قرار خواهد داد یا خیر وجود ندارد.

Phone Link یک ویژگی جالب است که در ابتدا در ماه فوریه با نام Your Phone به ویندوز 11 آمد. در آن زمان نیز این ویژگی انحصاری سامسونگ بود، به عنوان بخشی از مشارکت مایکروسافت با این برند برای عرضه سری گلکسی S22 خود. به عنوان بخشی از این همکاری، مدل‌های سامسونگ از جمله گلکسی زد فولد، گلکسی زد فلیپ، سری گلکسی اس و سری گلکسی نوت نیز از جمله دستگاه‌های سازگار با Your Phone بودند که اکنون با نام Phone Link شناخته می‌شوند.

سپس مایکروسافت تصمیم گرفت که این ویژگی را تغییر نام دهد و دوباره طراحی کند و سازگاری آن را برای سایر دستگاه‌های اندرویدی فراتر از مدل‌های سامسونگ باز کند. همچنین با معرفی یک روش راه‌اندازی جدید، کاربران اندروید می‌توانند یک کد QR را از تلفن‌های خود اسکن کنند تا این ویژگی را با دستگاه‌های خود جفت کنند.

مایکروسافت همچنین همکاری خود را با برند آنر اعلام کرد و دستگاه هایی از جمله Honor Magic V، سری Honor Magic 4 و Honor Magic 3 با همراهی Phone Link به فروش خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.