احتمال عرضه iPad mini 7 و آیپد ایر 6 در آینده نزدیک

اخیرا شایعه شده اپل قرار است در این ماه iPad mini 7 و آیپد ایر 6 را با چیپ M2 و موارد دیگری عرضه کند.

به گزارش تکناک و به گفته یکی از افشاگران Weibo “Instant Digital” که در گذشته شایعات معتبری را به اشتراک گذاشته است، کاربران اپل ممکن است برخی به روز رسانی های مهم را در محصولات موجود و همچنین مدل های جدید برای iPad mini (line of mini tablet computers from Apple Inc.) و iPad Air (tablet PC by Apple) دریافت کنند.

این شایعه حاکی از آن است که اپل ممکن است به جای لایتنینگ، یک مداد اپل نسل اول اصلاح شده با کانکتور USB-C را معرفی کند. بعلاوه، نسل ششم iPad Air می تواند دارای تراشه M2 باشد.

تراشه M2، جانشین M1 اپل است و کارایی بیشتر، سرعت پردازش بالاتر و ویژگی‌های دیگری را ارائه می‌دهد. در حالی که قلم اپل با اتصال‌دهنده USB-C قبلاً در کدهای بتای iOS 17.1 پیدا شده بود، کاربر ویبو پیشنهاد می دهد که این امکان به زودی عرضه خواهد شد.

سال گذشته، اپل به دلیل مقررات سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا، مجبور شد اتصال‌دهنده‌های USB-C را به دستگاه‌های آینده مانند آیفون، تبلت و کیبوردها اضافه کند. این قانون برای محصولات دارای راه‌حل‌های شارژ سیمی قابل اعمال است و اپل را تحت تأثیر قرار می‌دهد زیرا قبلاً از اتصالات و کابل‌های لایتنینگ اختصاصی برای شارژ استفاده می‌کرد. قابلیتی که باید شاهد تغییر آن با Apple Pencil 1 باشیم.

کاربر ویبو اشاره می‌کند که “نسل هفتم iPad mini (A16)، بروزرسانی نسل اول قلم اپل (رابط USB-C)، نسل یازدهم iPad و نسل ششم iPad Air (M2)” ممکن است قبل از پایان این ماه عرضه شوند.

یک حدس دیگری که توسط Instant Digital مطرح شده است، مربوط به مشکل “Jelly scrolling” در آیپد‌ها است که اکنون منتظر کاهش آن هستیم. Jelly scrolling مشکل شکستگی صفحه نمایش است که در آن متن یا عکس‌ها به دلیل ناسازگاری نرخ تازه‌سازی به حالت کج ظاهر می‌شوند. بنابراین، یک طرف صفحه نمایش به نظر می‌رسد که سریعتر از طرف دیگر واکنش می‌دهد که باعث ناراحتی بصری می‌شود و سخت است آن را نادیده بگیریم.

این مشکل قبلاً توسط چندین مصرف‌کننده اپل مورد توجه قرار گرفته است و اپل در پاسخ خود اعلام کرده است که این “رفتار طبیعی” برای صفحه‌نمایش‌های ال سی دی است.

شرکت افزوده است که از آنجا که این صفحه‌نمایش‌ها به صورت خط به خط تازه‌سازی می‌شوند، بین خطوط بالا و پایین یک تاخیر کوچک وجود دارد.

این مشکل به ویژه زمانی رخ می‌دهد که iPad mini در حالت عمودی قرار دارد و در حالت افقی قابل تکرار نیست. همانطور که “Instant Digital” اشاره می‌کند، اپل می‌تواند با چرخش مجمع صفحه نمایش، مشکل scrolling عمودی را کاهش دهد.

علاوه بر این، iPad mini جدید ممکن است دارای چیپ A16 Bionic و بهبودهایی در دوربین جلو باشد.

اگرچه در حال حاضر اینها تنها حدس‌ و گمان هستند، اما جالب خواهد بود اگر اپل همه این امکانات را در این ماه به میز خود بیاورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.