ارائه اعلان تمام صفحه Windows Hello در ویندوز 11 و 10

مایکروسافت اعلان تمام صفحه Windows Hello را در ویندوز 11 و 10 ارائه کرده است تا براساس تشخیص چهره یا حسگر اثر انگشت به کاربران امکان ورود بدهد.  

به گزارش تکناک، در سال 2015، مایکروسافت Windows Hello را در ویندوز 10، به عنوان راهی برای ورود به دستگاه ویندوز خود بدون نیاز به رمز عبور معرفی کرد. مایکروسافت معتقد بود که گاهی گذرواژه‌ها امن‌ترین راه ورود نیستند، از این رو با ارائه Windows Hello،  امکان ورود به سیستم با استفاده از اثر انگشت و تشخیص چهره را برای کاربران فراهم کرد.

این شرکت همچنین در سال 2021 رمزهای عبور را حذف کرد و پس از آن کاربران دیگر نیازی به دسترسی به حساب مایکروسافت خود (MSA) نداشتند.

امروز در رابطه با Windows Hello، این شرکت نمایش خوشامد تمام صفحه را اعلام کرد. در صفحه خوشامدگویی جدید، از کاربران نحوه به‌کارگیری Windows Hello از طریق تشخیص چهره یا حسگر اثر انگشت پرسیده می‌شود. همچنین، طی این درخواست به طور همزمان تمایل کاربران به ذخیره داده‌های اثر انگشت و تشخیص چهره در رایانه شخصی پرسیده می‌شود.

اگر کاربر عدم استفاده از Windows Hello را انتخاب کند، گزینه ای برای تغییر گزینه های ورود به سیستم و حذف داده های خود خواهد یافت. مایکروسافت در مقاله پشتیبانی این تغییر جدید را به تفصیل توضیح داده است. این شرکت همچنین یک اسکرین شات از خوشامدگویی تمام صفحه ارائه کرده است و به ترتیب ظاهر آن در ویندوز 11 و ویندوز 10 را نشان داده است:

طبق این مقاله پشتیبانی، پس از ورود به سیستم ویندوز در یک اعلان تمام صفحه عبارت ” Choose if you want to keep signing in with your face or fingerprint ” به منظور انتخاب روش‌های تشخیص چهره یا اثر انگشت برای ورود به سیستم  به همراه ” Do you want to keep storing your face or fingerprint data on this PC?” برای ذخیره اطلاعات احراز هویت کاربر در این رایانه شخصی نمایش داده می‌شود.

برای ادامه، باید یکی از دو گزینه موجود را انتخاب و سپس Next را انتخاب کرد. این دو گزینه عبارتند از:

  • Yes, sign in with my face or fingerprint. Keep storing my data so I can sign in to this PC with Windows Hello face or fingerprint recognition (بله، مایل به ورود با اثر انگشت یا تشخیص چهره و ذخیره اطلاعات ورود خود هستم)
  • No, change how I sign in. Take me to settings where I can remove sign-in options and delete my data. (نه، روش ورود به سیستم را تغییر بده و اطلاعات ورود به سیستم نیز ذخیره نشود.)
ویندوز 11
ویندوز 10

به گفته مایکروسافت تقریباً یک هفته پیش در 13 ژوئن این صفحه جدید معرفی شده است و با بروزرسانی‌های اخیر Patch Tuesday در ویندوز 10 (KB5027215) و ویندوز 11 (KB5027231) در دسترس قرار گرفته است.

می توانید جزئیات بیشتری را در وب سایت مایکروسافت  و در مقاله پشتیبانی پایگاه اطلاعات تحت نسخه KB5028763 بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.