ارائه هوش مصنوعی Generative Fill در فتوشاپ

برنامه فتوشاپ در حال دریافت یک ابزار هوش مصنوعی مولد جدید به نام Generative Fill  با امکان گسترش سریع تصاویر و اضافه یا حذف اشیا با استفاده از پیام های متنی است.

به گزارش تکناک، ابزار Generative Fill، یکی از اولین برنامه‌های Creative Cloud است و از Firefly، مولد تصویر هوش مصنوعی متعلق به Adobe  استفاده می‌کند.

این برنامه در ماه مارس به‌عنوان نسخه بتا و تحت نسخه وب منتشر شد. Generative Fill امروز به صورت بتا راه اندازی می شود، اما به گفته Adobe در اواخر امسال شاهد انتشار کامل آن در فتوشاپ ( Adobe Photoshop ) خواهیم بود.

Generative Fill، به عنوان یک ابزار معمولی Photoshop ، در لایه های جداگانه در یک فایل تصویری Photoshop کار می کند. اگر از آن برای گسترش مرزهای یک تصویر (به عنوان ابزار outpainting نیز شناخته می شود) یا تولید اشیاء جدید استفاده شود، سه گزینه برای انتخاب در اختیار کاربر قرار می دهد. هنگام استفاده از آن برای outpainting، کاربران می‌توانند دستور را خالی بگذارند و سیستم سعی می‌کند تصویر را گسترش دهد، اما در صورت مشخص کردن جهت، بهتر عمل خواهد کرد. عملکرد این ابزار شبیه به ویژگی Content-Aware Fill موجود فتوشاپ ( raster graphics editor with limited vector graphics and 3D graphics editing capabilities )، اما با کنترل بیشتر کاربر است.

طبق تصاویر منتشر شده از Generative Fill، در حال حاضر، این ویژگی  هم چشمگیر و هم ناقص است. برخی از اشیای تولید‌شده مانند ماشین‌ها و چاله‌های آب، در تصویر جلوه طبیعی ندارند، اما نحوه گسترش پس‌زمینه‌ها و پر شدن فضاهای خالی حیرت انگیز است. در برخی از نمونه‌ها، حتی با ویژگی‌هایی مانند تقلید از منابع نور و «انعکاس» بخش‌های موجود از یک تصویر همراه بوده است.

این ویژگی‌ها برای سازندگان آشنا با ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی شگفت‌انگیز نخواهد بود، اما مثل همیشه، ادغام این فناوری در برنامه‌های اصلی مانند Photoshop موجب دسترسی مخاطبان بسیار بیشتری به آن می‌شود.

A GIF displaying a before and after image of a Corgi that’s been editing using Photoshop’s new Generative Fill feature.

جدای از عملکرد، یکی دیگر از عناصر مهم Firefly داده های آموزشی آن است. Adobe ادعا می‌کند این مدل فقط بر روی محتوایی مانند تصاویر Adobe Stock، محتوای دارای مجوز آشکار، و محتوا بدون هیچ گونه محدودیت حق چاپ که شرکت حق استفاده از آن را دارد، آموزش داده می‌شود.

در تئوری، یعنی تمام موارد ایجاد شده با استفاده از Generative Fill، در مقایسه با مدل‌های هوش مصنوعی که توضیحی درباره داده‌های آموزشی خود ارائه نمی‌کنند، برای استفاده تجاری از ایمنی بیشتری برخوردارخواهند بود. این مسأله احتمالاً برای تولید‌کنندگان آثار و نهادهای محتاط در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به دلیل ترس از عواقب قانونی احتمالی آن تسلی بخش خواهد بود.

Generative Fill همچنین از اعتبار محتوا، سیستم «برچسب گذاری محتوا» برای اتصال داده‌های اختصاصی قبل از اشتراک‌ آنلاین به تصاویر، پشتیبانی می‌کند و به بینندگان در مورد ایجاد یا ویرایش محتوا با استفاده از هوش مصنوعی اطلاع می‌دهد. اعتبار محتوای یک تصویر را می‌توان با مراجعه به verify.contentauthenticity.org و مشاهده یک نمای کلی از اطلاعات آن بررسی کرد.

اشلی استیل، معاون ارشد رسانه دیجیتال Adobe، می‌گوید: «Adobe با ادغام مستقیم Firefly در جریان کار به عنوان یک دستیار مولد، ایده‌پردازی، کاوش و تولید را برای همه مشتریان خود سرعت می‌بخشد. Generative Fill سرعت و سهولت استفاده از هوش مصنوعی مولد را با قدرت و دقت فتوشاپ ترکیب می‌کند و امکان به تصور کشیدن سریع تخیل را برای مشتریان فراهم می‌کند. »

Generative Fill هنوز در نسخه اصلی فتوشاپ در دسترس نیست، اما می‌توان آن را با دانلود برنامه بتای دسکتاپ یا به عنوان یک ماژول در برنامه بتا Firefly امتحان کرد. به گفته Adobe، احتمالا انتشار آن در «نیمه دوم سال ۲۰۲۳» در برنامه فتوشاپ عمومی صورت خواهد گرفت.

اخیرا Adobe در حال تجهیز محصولات خود به ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است. در Adobe Max سال گذشته، این شرکت برخی از ویژگی‌های جدید فتوشاپ، مانند انتخاب اشیا با کیفیت بالاتر توسط Sensei، یکی دیگر از مدل‌های هوش مصنوعی ،Adobe را ارائه کرد. Firefly در حال حاضر در Adobe Illustrator برای رنگ‌آمیزی مجدد تصاویر برداری استفاده می‌شود. به گفته Adobe، این شرکت همچنین قصد ادغام Firefly با Adobe Express، پلتفرم طراحی مبتنی بر فضای ابری و رقیب سرویس‌هایی مانند Canva را دارد، اگرچه هنوز تاییدی در مورد زمان انجام آن وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.