سفر یک استارتاپ به فضا برای استخراج مواد معدنی

یک استارتاپ جدید در حرکتی پیشگامانه قصد دارد در 2 ماموریت فضایی برای یافتن و استخراج مواد معدنی سیارک ها و دیگر اجرام آسمانی به کاوش در اعماق فضا بپردازند.

به گزارش تکناک، با ارزش بی‌نهایت مواد در اعماق فضا، استارت‌آپ استخراج معدن از سیارک AstroForge امیدوار است تلاش‌هایش به ثمر بنشیند. اگر این هدف موفقیت آمیز باشد، می تواند منجر به دستاوردهای بزرگی شود.

اعتقاد بر این است که سیارک ها حاوی مواد معدنی گرانبهای مختلفی از جمله فلزاتی مانند آهن، نیکل و کبالت و عناصر کمیاب تر مانند پلاتین و طلا هستند. آنها همچنین ممکن است آب و سایر مواد فرار داشته باشند که می تواند برای اکتشافات فضایی و سکونت در آینده مفید باشد.

با این حال، باید توجه داشت که ترکیب معدنی دقیق سیارک‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد، و تحقیقات بیشتری برای تعیین مواد معدنی خاصی که می‌توان روی سیارک‌ها پیدا کرد، مورد نیاز است. اما، با وجود چیزهای ارزشمند بالقوه فراوانی که برای برداشت وجود دارد، هر شرکتی که آنقدر شجاع باشد که در مسیر استخراج مواد معدنی سیارک  ها تلاش کند، سود قابل توجهی برای کار خود دریافت خواهد کرد.

طبق گزارش TechCrunch، سال گذشته، AstroForge در حال آماده سازی یک ماموریت نمایشی  برای استخراج مواد معدنی سیارک ها در سال جاری بود که ما اخبار مربوط به تامین مالی اولیه شرکت را پوشش دادیم. علاوه بر اعلام سفر دوم برنامه ریزی شده در اواخر سال که شرایط استخراج را در یک سیاره هدف می سنجد، AstroForge امروز اطلاعات بیشتری در مورد ماموریت اول ارائه کرد.

پالایشگاه AstroForge در خلاء شبیه سازی شده کار می کند.
پالایشگاه AstroForge در خلاء شبیه سازی شده کار می کند.

طبق گفته TechCrunch، اولین ماموریت در ماه آوریل با استفاده از پرتاب اشتراکی از SpaceX توسط از Transporter-7 انجام خواهد شد. 6U CubeSat توسط شرکت فناوری فضایی OrbAstro، که دارای مواد شبه سیارکی از پیش بارگذاری شده برای نشان دادن قدرت پالایش و استخراج AstroForge در گرانش صفر است پشتیبانی میشود.

ماموریت دوم، شرکت را به اعماق فضا می فرستد تا اطلاعاتی را در سطح یک سیارک جمع آوری کند که این شرکت قصد دارد اواخر این دهه در آن عملیات استخراج را انجام دهد.

مت گیالیچ، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با TechCrunch گفت: ما باید راهی پیدا کنیم تا سنگ پوشه را از سیارک خارج کنیم و آن را در پالایشگاه خود پردازش کنیم و معتقدیم که این مشکل را برای سیارک مورد نظر خود حل کرده ایم.

او اظهار داشت که برای کمک به شناسایی بالقوه ترین سیارک ها برای بهره برداری، این شرکت با مشاوران دانشگاهی، ناسا و موسسه غیرانتفاعی علوم سیاره ای همکاری می کند. علاوه بر این،  موسسه کسب و کار و معادن کلرادو اخیراً مقاله‌ای را منتشر کرده‌اند که محتوای فلزی سیارک‌هایی را که ممکن است استخراج شوند، به‌عنوان کالا روی زمین به بازار عرضه شوند یا در فضا مورد استفاده قرار گیرند، ارزیابی می‌کند.

گیالیچ گفت: که سفر دوم شامل مطالعه سطح سیارک هدف با استفاده از عکس‌های با وضوح بالا است. او ادامه میدهد: بافت سطوح سیارکی غنی از فلز باید مورد بررسی قرار گیرد همچنین سیارک مورد نظر باید نسبت به فاصله سیاره های مانند مریخ و مشتری به زمین نزدیک تر باشد. او از افشای اطلاعات بیشتر در مورد پروژه خودداری کرد.

گیالیچ گفت: کمربند سیارک‌ها، در دوردست‌ها، ما را به سفرهای رفت و برگشت 14 ساله می‌برد. او افزود: این چیزی است که برای تحقیق و اکتشاف بسیار مناسب تر است و یک مورد تجاری مناسب برای ما نیست.

با استفاده از Intuitive Machines مستقر در هیوستون، این شرکت قبل از ادامه کاوش در اعماق فضا به مدار ماه سفر خواهد کرد. AstroForge یک بار دیگر با استفاده از فضاپیمای OrbAstro، یک سفر کوتاه 11 ماهه را به سمت سیارک مورد نظر آغاز خواهد کرد.

ماموریت چهارم که اولین ماموریت پالایشی این شرکت برای بازگرداندن پلاتین به زمین است و سومین ماموریتی که با فرود بر روی سیارک همراه خواهد بود، در حال حاضر توسط AstroForge در حال برنامه ریزی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.