افزایش سرسام آور ارزش شرکت تسلا با ورود ربات Optimus

ایلان ماسک وعده بزرگی با ربات Optimus از جانب تسلا داد

ایلان ماسک مدعی است که تسلا بر روی ربات Optimus کار می‌کند و این موضوع ده‌ها تریلیون دلار به ارزش آن اضافه خواهد کرد. 

به گزارش تک‌ناک، همچنین به گفتۀ او تسلا باید سال آینده بیش از 1000 ربات انسان‌نما در کارخانه‌های خود به کار گیرد، امّا جدول زمانی به اشتراک گذاشته شدۀ اخیر را انکار کرد.

ایلان ماسک جلسۀ سهامداران تسلا را با اظهار نظر در مورد اینکه چگونه تسلا 10 برابر بیشتر از با ارزش‌ترین شرکت‌های فعلی ارزش دارد شروع کرد وعنوان کرد که شرکتش حدود 3 تریلیون دلار ارزش دارد.

او بر اساس اظهارات باشکوه قبلی در مورد اعتقاد به اینکه Optimus مهم‌ترین محصول تسلا خواهد بود، گفت: ظرفیت بازار ربات‌های انسان‌نما حدود 1 میلیارد دستگاه در سال است و معتقدم تسلا باید حداقل 10 درصد از آن را کسب کند. ماسک بیان کرد: در آینده ای نزدیک خواهیم دید که تسلا ربات‌هایی را با حجم حدود 10000 دلار در هر واحد می‌سازد و آنها را به قیمت 20000 دلار می‌فروشد، که در نتیجه یک تریلیون دلار سود به همراه خواهد داشت.

ایلان ماسک وعده بزرگی با ربات Optimus از جانب تسلا داد

 

تسلا به تازگی اعلام کرده است که “2 روبات Optimus به طور مستقل در کارخانۀ آن کار می‌کند و ماسک نیز در این باره گفته است که تسلا ربات‌ها را در سال آینده به مشتریان عرضه خواهد کرد. در حال حاضر، در جلسۀ سهامداران، ایلان ماسک، مدیرعامل مجموعه اعلام کرد که انتظار دارد تسلا «هزار تا چند هزار ربات در کارخانه‌های خود در سال آینده داشته باشد».

او گفت که در تولید محدود خواهد بود، امّا به تحویل مشتری اشاره‌ای نکرد. در نهایت، به گفتۀ ایلان ماسک تا سال 2026، ربات Optimus به یک ربات کاملاً نرم‌افزاری قابل شخصی‌سازی تبدیل خواهد شد.

این موضوع به نظر خوب می‌رسد و امیدواریم به آن دست یابد. تسلا اگرچه در زمینۀ ربات‌های انسان‌نما عقب‌تر از آن چیزی است که ادعا می‌کند، امّا برنامه‌هایی که ماسک به آشکار کرده است، نشان می‌دهد که باید انتظارات بسیاری داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.