یک ترفند کاربردی برای افزایش سرعت گوگل کروم

اگر شما هم گاهی هنگام وبگردی و استفاده از کروم از کندی آن کلافه می شوید، بهتر است بدانید که روش هایی برای افزایش سرعت گوگل کروم وجود دارد.

به گزارش تکناک، اکثر افراد از ویژگی های  Chrome extensions زیاد استفاده میکنند. اگرچه این افزونه ها اغلب عملکرد قابل قبولی دارند اما برخی از آن ها ممکن است تاثیر بدی بر روی مرورگر داشته باشند. گاهی ممکن است در هنگام استفاده از مرورگر کروم و گشتن بین تب های مختلف، مرورگر ثابت بماند. خوشبختانه، کروم با یک قابلیت مفید برای رفع این نوع مشکلات به نام  Reset settings همراه است. در ادامه نحوه استفاده از این قابلیت را در صورت کندی عملکرد کروم یاد خواهید گرفت.

برای شروع، باید دکمه منوی سه نقطه در کروم را فشار داده و به  Settings مراجعه کنید. در تنظیمات، به منوی جهت یابی از سمت چپ نگاه کنید و در قسمت پایین، Reset settings را جستجو کنید. پس از فشار دادن این گزینه، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که در آن گزینه Restore settings to their original defaults وجود دارد.

اگر آن گزینه را فشار دهید، یک کادر محاوره ای ظاهر می شود که به شما اطلاع می دهد در صورت ادامه، صفحه راه اندازی، صفحه برگه جدید، موتور جستجو و برگه های پین شده بازنشانی خواهند شد. همچنین اطلاع می‌دهد که افزونه‌های شما حذف نمی شوند اما غیرفعال خواهند شد و داده‌های موقتی مانند cookies پاک می‌شوند، بنابراین شما از وب سایت‌ها خارج خواهید شد.

خوشبختانه، bookmarks،  browser history  و saved passwords حفظ خواهند شد. پس از فشار دادن Reset settings نهایی تنظیمات، فرآیند شروع خواهد شد. همچنین می‌توانید با استفاده از checkbox toggle، تنظیمات کنونی خود را به گوگل ارسال کنید.

بعد از اتمام فرآیند، بهتر است مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید. متوجه خواهید شد که همگام‌سازی حساب شما به حالت مکث درآمده است، شما می‌توانید آن را فعال کرده و وارد شوید تا همگام سازی را فعال کنید. اکنون باید تغییرات وبهبود در عملکرد مرورگر را مشاهده کنید.

اگر به منوی سه نقطه بروید و سپس بر روی More tools > Extensions کلیک کنید، به صفحه‌ افزونه‌های کروم هدایت می‌شوید که در آن می‌توانید افزونه‌های خود را یکی یکی فعال یا غیرفعال کنید. در این مرحله، شما باید با دقت تصمیم بگیرید که کدام یک از افزونه‌ها را واقعاً استفاده می‌کنید و سایر افزونه‌ها را حذف کنید، این کار به شما در افزایش سرعت گوگل کروم کمک می‌کند و از بروز مشکلات در آینده جلوگیری میکند.

تقریبا همه کاری که برای افزایش سرعت گوگل کروم  باید انجام دهید همین است و تنها اتفاق بدی که طی این فرایند می افتد این است که شما باید دوباره وارد وب سایت‌هایی که استفاده می‌کنید، شوید. با این حال این کار با استفاده از Chrome Password Manager زمان زیادی نمی برد. امیدواریم که این مراحل در حل مشکلاتی که با کروم خود دارید کارآمد باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.