افزایش چشمگیر کاربران پیام رسان های داخلی در 18 ماه اخیر

رشد چشمگیر کاربران پیام رسان های داخلی در 18 ماه اخیر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش ۵ تا ۸ برابری مخاطبان پیام رسان های داخلی و شبکه‌های اجتماعی بومی در یکسال و نیم گذشته خبر داد.

به گزارش تکناک به نقل از ایسنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرد: شاید اگر دو سال قبل صحبت می‌کردیم ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب و کارهای داخلی به شکلی که امروز وجود دارد فراهم نبود که مهم‌ترین آن مخاطب است.

وی ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته مخاطبان پیام رسان های داخلی و شبکه‌های اجتماعی بعضا تا ۵، ۶ برابر و حتی تا ۸ برابر افزایش پیدا کرده است. این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است. حضور مردم در پیام رسان های داخلی هم موضوعی است که برای کسب و کار مهم است.

زارع‌پور با بیان اینکه الان زمینه لازم برای فعالیت کسب و کارها در سکوهای داخلی بیش از گذشته فراهم شده، خاطرنشان کرد: دولت هم در سال گذشته آیین‌نامه حمایت از کسب و کارها و سکوهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کرد که در این آیین‌نامه یک بسته حمایتی پیش‌بینی شده که بندهایی از آن اجرا شده و در حال پیگیری اجرایی شدن سایر بندهای آن هستیم.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از بندهایی که دو سال است در قانون هم می‌آید موضوع معافیت مالیاتی این کسب و کارهاست. کسی که کسب و کار خود را ز سکوی خارجی به داخلی منتقل کند تا دو سال از مالیات معاف است. یک سال آن سال ۱۴۰۲ بود و در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم آمده است.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به پرسشی که آیا ماهواره‌ای برای پرتاب تا پایان سال وجود دارد؟ اظهار کرد: بله طبق سند ۱۰ ساله توسعه صنعت فضایی کشور که پارسال تصویب شد ما در حوزه‌های مختلف از جمله ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی، در حال دنبال ساخت ماهواره‌های متعدد هستیم و چندین ماهواره آماده پرتاب داریم و دوستانی که متولی در حوزه پرتاب‌گرند در حال آزمایش پرتاب‌گرهای خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.