زاکربرگ: iMessage امنیت کمتری از واتس‌ اپ دارد

روسای واتس‌ اپ و شرکت مادر متا دور دیگری از جدال کلامی را در مورد اینکه چه کسی بهترین و ایمن ترین سرویس پیام رسانی را دارد آغاز کرده اند.

روسای واتس‌ اپ و شرکت مادر متا دور دیگری از جدال کلامی را در مورد اینکه چه کسی بهترین و ایمن ترین سرویس پیام رسانی را دارد آغاز کرده اند.

به گزارش تک ناک، به مانند قبل، اصلی ترین مناقشه، امنیت پشتیبان‌گیری ابری و قابلیت همکاری بین پلتفرمی است.
تبلیغ جدید این هفته برای امنیت واتس‌ اپ، جدیدترین چالش اپل برای امتناع از گسترش پیام های رمزگذاری شده و سایر ویژگی ها به سیستم عامل های غیر اپل است.
در رسانه‌های اجتماعی، مارک زاکربرگ و ویل کاتکارت، رئیس واتس‌اپ، آخرین ویژگی‌های اپلیکیشن را با iMessage مقایسه کردند.
آگهی بالای ورودی ایستگاه پنسیلوانیا سه حباب پیام را در رنگ های مختلف نشان می دهد. یکی سبز برای نمایش پیام‌های SMS یا MMS که در آیفون‌ها ظاهر می‌شوند و یکی آبی برای نشان دادن iMessage است. سومین مورد سفید است و با برچسب “حباب خصوصی” برای مشخص کردن واتس اپ و ویژگی های حریم خصوصی آن برچسب گذاری شده است. این تبلیغ نشان می‌دهد که محدودیت iMessage برای آیفون‌ها، امنیت آن را نسبت به واتس اپ کمتر می‌کند.
هنگامی که همه کاربران در حال مکالمه از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند، سرویس پیام‌رسان اپل از رمزگذاری سرتاسری استفاده می کند. با این حال وقتی کاربران آندروید و آیفون با هم SMS یا MMS رد و بدل می کنند اپل آنها را رمز گزاری نمی کند . در اینستاگرام و توییتر، زاکربرگ و کاتکارت به رمزگذاری سرتاسر واتس‌اپ اشاره کردند که به مکالمات بین پلتفرمی گسترش می‌یابد.
گوگل در اوایل سال جاری از سیاست اپل انتقاد کرد و این شرکت را تشویق کرد که اجازه ارسال پیام های RCS را در آیفون بدهد. گوگل سال گذشته RCS را در اندروید به کار گرفت که از رمز گذاری انتها به انتها استفاده می کند. این شرکت از آن زمان شکایت کرده است که اپل فقط با استفاده از رمزگذاری و سایر ویژگی های پیشرفته از طریق iMessage، کاربران را در اکوسیستم خود قفل می کند.
سال گذشته اپیک گیمز در جریان نبرد دادگاه خود با اپل اشاره کرد که اپل iMessage را به اندروید نمی آورد زیرا به سادگی والدین صاحب آیفون را تشویق می کند تا برای فرزندان خود گوشی اندرویدی بخرند. طی یک پنل Vox در ماه گذشته، تیم کوک، مدیرعامل اپل به صراحت گفت که ترجیح می‌دهد کاربران را به آیفون تبدیل کند تا اینکه پیام‌های RCS بین کاربران آیفون و اندروید را مجاز کند.
زاکربرگ و کاتکارت همچنین پشتیبان‌گیری ابری سرتاسر رمزگذاری‌شده واتس‌اپ را برجسته کردند. آنها میگویند اپل از این ویژگی پشتیبانی نمی کند، اما قضیه کمی پیچیده تر است.
اپل نسخه‌های پشتیبان iCloud iMessage را رمزگذاری می‌کند، اما کلیدهای پشتیبان آنها را نیز حفظ می‌کند. این خط‌ مشی بازیابی پیام‌های کاربران را در صورت گم کردن گذرواژه‌هایشان آسان‌تر می‌کند اما به اپل یک کلید رمزگذاری برای پیام‌هایشان می‌دهد.
کاتکارت توییت کرد که اپل نمی تواند پشتیبان های رمزگذاری شده WhatsApp را در iCloud باز کند، اما نگفت که آیا WhatsApp یا Meta می توانند این را انجام بدهند یا نه.
واتس اپ همچنین اخیراً به دلیل نگرانی‌های امنیتی از یک رقیب انتقاد کرده است. اوایل این ماه، پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، از مشاوره امنیت واتس‌ اپ ماه گذشته استفاده کرد تا این سرویس را اساساً ناامن بداند. او از آسیب‌پذیری‌های واتس‌اپ به عنوان «درهای پشتی تعبیه شده» یاد کرد و این اپلیکیشن را یک ابزار نظارتی نامید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.