امکان استفاده از هدست Vision Pro اپل در حوزه پزشکی

عرضه سری Vision Pro اولین گام بزرگ اپل در جهان واقعیت مجازی است و بر اساس برخی اظهارات قرار است در حوزه پزشکی نیز حسابی خبرساز شود.

به گزارش تکناک، طرفداران اپل می‌توانند این دستگاه منحصر به فرد را در ابتدای سال آینده از طریق سایت رسمی اپل و فروشگاه‌های آنلاین در سراسر ایالات متحده آمریکا خریداری کنند.

در حالی که در ابتدا در ایالات متحده در دسترس خواهد بود، برنامه هایی برای معرفی آن به کشورها و مناطق بیشتری در سراسر جهان در حال انجام است. قیمت این هدست نوآورانه که هفته گذشته عرضه شد، 3499 دلار تعیین شده است.

آنچه سری Vision Pro را از دیگر دستگاه‌های واقعیت مجازی متمایز می‌کند، نه تنها بالا بردن بهره‌وری است، بلکه داشتن قابلیت نجات جان بیماران نیز هست. پزشکان در حال حاضر آن را به عنوان یک تغییر دهنده بازی در حوزه پزشکی تحسین کرده و برخی حتی اظهار داشته‌اند که می‌تواند به پزشکان “قدرت فوق العاده” ببخشد.

دکتر رافائل گراسمن، جراح عمومی مشهوری که به دلیل تخصص خود در جراحی رباتیک شناخته شده است، از جمله افرادی است که از موفقیت‌های این دستگاه در آینده هیجان زده است. وی در گذشته با استفاده از عینک Google Glass در حین یک جراحی، پخش زنده را اولین بار انجام داد و اکنون باور دارد که سری Vision Pro اپل می‌تواند با فراهم کردن داده‌های زمان واقعی و کمک به پزشکان در تصمیم‌گیری‌های بحرانی در حین عمل، جراحی را به سطحی جدید برساند.

دکتر گراسمن توضیح داد: “در اتاق عمل، شما می‌توانید از واقعیت مجازی استفاده کنید تا داده‌هایی را جمع آوری کنید که به شما در همان لحظه کمک می‌کند و جراحی را با اطلاعات مربوطه روبروی چشمانتان انجام دهید.” این تکنولوژی همه جانبه، که توسط محاسبات فضایی پشتیبانی می‌شود، به نمایشگرهای مجازی اجازه می دهد تا در هر نقطه از فضای جراحی ظاهر شوند و به پزشکان امکان دسترسی آسان به اطلاعات حیاتی را در حین عمل و بروز برخی ناهنجاری ها، یا اینکه پزشکان به سادگی نیاز به دسترسی به مواد مرجع دارند را می دهد.

با نزدیک شدن به رونمایی رسمی از سری Vision Pro اپل، متخصصان پزشکی مشتاقانه منتظر تایید آن آن در سناریوهای جراحی هستند. اگر موفق باشد، این هدست پیشگام می‌تواند دوره جدیدی از نوآوری های پزشکی را به همراه داشته باشد که با فراهم کردن اطلاعات ضروری برای جراحان و تغییر دائمی در ترازوی پزشکی مدرن، به همراه خود اتفاقات جدیدی را در عرصه علم پزشکی به‌وجود می‌آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.