امکان استفاده از ChatGPT در ویندوزهای قدیمی

برخی برنامه نویسان اخیرا توجه خود را به ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT جلب کرده‌اند تا به کاربران اجازه دهد تا با استفاده از سیستم‌ها و نرم‌افزارهای قدیمی و خارج از پشتیبانی از این خدمات استفاده کنند.

به گزارش تکناک،JavaGPT جدیداً برای ویندوز ایکس پی منتشر شده که نمونه بسیار خوبی از این کار است. با این حال، علیرغم گذشت تقریباً یک دهه از عدم پشتیبانی، ویندوز XP همچنان یک سیستم عامل نسبتاً مدرن با سهم بازار مناسب  نسبت به سن خود است.

همچنین این برنامه به شما اجازه می‌دهد ChatGPT را در کامپیوترهایی که از سیستم عامل ویندوز 3.1 با گذشت بیش از 30 سال استفاده می‌کنند، استفاده کنید.

WinGPT یک برنامه شخص ثالث است که با استفاده از API استاندارد ویندوز از دوران خود و مجموعه استانداردی از کنترل‌ها نوشته شده است. تنها المان UI غیر پایه ای، نوار وضعیت است که برنامه نویس باید به صورت دستی پیاده سازی کند. علیرغم داشتن یک نوار وضعیت پایه ای در ویندوز 3.1، مایکروسافت آن را برای توسعه دهندگان در دسترس قرار نداده بود، بنابراین خالق WinGPT باید از یک کد سفارشی از سال 1997 برای رسیدن به نتیجه مورد نیاز استفاده کند.

به علاوه، چیزی که بیشتر توجه را به خود جلب می‌کند این است که این برنامه با استفاده از TLS 1.3 به صورت پایه ای به سرور OpenAI API متصل شده است، که یک استاندارد رمزنگاری در سال 2018 منتشر شده است. این باعث می‌شود نیازی به یک دستگاه پروکسی با سیستم عامل جدید برای برقراری و حفظ ارتباط وجود نداشته باشد. می‌توانید بیشتر درباره پیاده سازی TLS 1.3 در سیستم عامل 16 بیتی اینجا بیاموزید.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، WinGPT برخی محدودیت‌های قابل توجه دارد. به عنوان مثال، به دلیل پشتیبانی محدود حافظه، WinGPT پاسخ های خلاصه شده دریافت می‌کند که در بررسی متن گفتگو در نظر گرفته نمی‌شوند.

می‌توانید WinGPT را از وب سایت dialup.net دانلود کنید. این برنامه بر روی هر نسخه ویندوز 16 یا 32 بیتی بعد از 3.11 با پیاده سازی Winsock کار خواهد کرد. همچنین، برای استفاده از WinGPT، باید کلید API خود را وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.