امکان استفاده “جزیره پویا ” اپل در اندروید فراهم شد

جزیره پویا

در مقایسه با آیفون 13 پرو سال گذشته، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس جدید دارای نوآوری جدیدی هستند که به نام « جزیره پویا » شناخته می شود.

به گزارش تک ناک، این پاسخ اپل به “حفره ای در صفحه” است که چند سازنده گوشی های هوشمند اندرویدی در دستگاه های خود قرار داده اند و اپل با استفاده از یک نرم‌افزاری به جای کوچک کردن این جزئیات، آن را بزرگ‌نمایی می‌کند و در مرکز توجه قرار داده است.

همانطور که پیش بینی می شد، زمان زیادی نگذشت که اولین گوشی هوشمند اندرویدی با «جزیره پویا» اختصاصی ظاهر شد. با این حال، جامعه توسعه دهندگان مستقل به جای خود گوگل، این ویژگی را ارائه کرد.

جزیره پویا

این گوشی یک گوشی هوشمند شیائومی است. اکنون دارای یک بریدگی است که به دلیل تم سفارشی، شبیه جزیره پویا آیفون 14 پرو است.

این تم MIUI نزدیکترین چیز به DYNAMIC ISLAND در اندروید است .شخصی یک تم جدید برای MIUI ایجاد کرده است همانطور که در ویدیوی آپلود شده مشاهده می کنید عملکردی مانند جزیره دینامیک آیفون 14 پرو و پرو مکس را دارد.

در طول این ویدیو، می‌توانید ببینید که سوراخ دوربین سلفی در صفحه و کپسول سیاه کوچکی که هشدارها و کنترل‌های پخش صدا را نگه می‌دارد، هر دو در گوشه سمت چپ بالای صفحه هستند. هنگامی که پانل اعلان یا پخش را باز می کنید، به دلیل پس زمینه سیاه، حفره ظاهر نمی شود.

همانطور که توسط سازندگان موضوع بیان شده است، این قابلیت  توسط شیائومی در حال مطالعه است. در صورت تایید، به زودی از طریق برنامه MIUI Themes قابل دسترسی خواهد بود.

علیرغم اینکه این ویژگی جزیره پویا توسط تولید کننده توسعه داده نشده است این تنها اولین تلاش توسعه دهندگان اندروید برای تقلید از جزیره پویا است. این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد باشیم که چگونه شرکت های دیگر از اپل الهام گرفته و راه حل های خود را ایجاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.