امکان تولید تصویر با Duet AI در گوگل اسلاید

در ابتدای ماه گذشته، Google Workspace آغاز آزمایش عمومی تولید تصویر بوسیله Duet AI در گوگل اسلاید را اعلام کرد و اکنون به طور گسترده در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش تکناک، اگر دسترسی یه این ابزار در حساب شما فعال است، با باز کردن slides.new اعلان «Welcome to Workspace Labs» مانند Gmail و Google Docs نمایان می‌شود.

 

دستور «Help me visualize» امکان ارائه و ایجاد تصاویر بصری در اسلاید‌ها را فراهم می‌کند. گوگل قبلاً پشتیبانی از Imagen و سایر مدل‌های تولید تصویر را اعلام کرده بود.

در حال حاضر، ویژگی های ارائه شده اولیه و تجربی هستند. برای بهبود خدمات گوگل، افراد با بازبینی انسانی و بررسی داده‌های تعاملات Labs و حاشیه‌نویسی و پردازش آنها به بهبود آن کمک خواهند کرد. بنابراین هنگام استفاده از ویژگی‌های Labs، اطلاعات شخصی، محرمانه یا حساس وارد نکنید.

در انتهای نوار ابزار، نماد عکس درخشانی در گوشه سمت راست بالا هنگام قرارگرفتن موس روی آن با یک پالس منظم آبی/بنفش نمایان می‌شود. این پانل گزینه Help me visualize را باز می کند، در این قسمت می‌توان یک درخواست متنی را وارد کرد. توصیه گوگل این است که کاربر در این قسمت به توصیف ایده خود بپردازد.

نمونه درخواست‌ها عبارتند از:

  • عکسی زیبا از سواحل هاوایی در غروب خورشید با درختان نخل در دوردست
  • یک بشقاب کلوچه بلوبری تازه پخته شده روی میز چوبی آشپزخانه کنار یک پنجره بزرگ
  • نقاشی آبرنگی از گل‌های ادریس در گلدان
  • منظره شهری آینده‌نگر با آسمان‌خراش‌ها و اتومبیل‌های پرنده در شب با جزئیات و سایه‌های HD

برای به دست آوردن «نتایج بهتر»، توصیه گوگل درج موضوع، تنظیمات مورد نظر، فاصله تا موضوع، مواد یا پس‌زمینه در پیام و اجتناب از استفاده از زبان تمثیلی است.

پس از ورود درخواست، می‌توان استایلی از میان none، Photography، Background، Vector art، Sketch، Watercolor، Cyberpunk و I’m Feeling Lucky به آن افزود.

طبق اشارات گوگل تولید تصاویر ممکن است حدود 20 ثانیه به طول انجامد. در واقع زمان تولید تصویر بسیار طولانی تر از تولید متن در Docs یا Gmail است. و نتیجه آن شامل هشت گزینه با امکان ایجاد مجموعه دیگری در کنار آثار پیشین خواهد بود. با یک کلیک می‌توان تصویر را به اسلاید مورد نظر اضافه کرد. همچنین امکان ارسال بازخوردهای مثبت/منفی درباره تصویر ایجاد شده وجود دارد.

از اینجا می‌توانید برای تولید تصویر بوسیله Duet AI در Google Slides ثبت‌نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.