امکان درج خودکار شماره خطوط در Google Docs

برنامه Google Docs با ارائه یک ویژگی جدید اکنون به شما امکان می دهد شماره خطوط را به اسناد اضافه کنید.

به گزارش تکناک، گوگل با استفاده از این ویژگی، امکان اختصاص خودکار اعداد به هر خط را فراهم می‌کند و سپس می‌توان آن‌ها را طوری پیکربندی کرد که کل یک سند، یک صفحه یا یک بخش خاص پوشش داده شود.

شماره خطوط اغلب توسط متخصصان حقوقی به منظور نمایش آسان بخش های خاصی از یک سند استفاده می‌شود. برای فعال کردن قابلیت درج شماره خطوط در Docs، از تنظیم سند خود روی حالت صفحه بندی با مراجعه به File > Page setup و انتخاب Pages اطمینان حاصل کنید.

سپس می توانید برای افزودن خطوط شماره دار به Tools > Line Numbers > Show line numbers بروید. گوگل می گوید این اعداد در اسناد چاپی نیز نمایش داده می شوند.

این به‌روزرسانی افراد را از دردسر نصب برنامه‌های افزودنی شخص ثالث یا ایجاد جداول فقط برای درج شماره خطوط در Docs نجات خواهد داد. مایکروسافت ورد نیز برای مدتی طولانی از شماره گذاری خطوط پشتیبانی می کند، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که گوگل وارد عمل شود.

جدا از شماره گذاری خطوط، گوگل اخیراً تعدادی ویژگی کوچک اما مفید را به Docs، از جمله راه آسان‌تری برای افزودن متن جایگزین و امکان مشاهده کاراکترهای غیرچاپی اضافه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.