پولستار رقیبی جدید برای پورشه معرفی کرد

تاکنون، خودروهای برقی پولستار، از پلتفرم‌هایی استفاده می‌کردند که در سایر برندهای گروه جیلی به اشتراک گذاشته شده بودند.

به گزارش تکناک، سدان فست بک پولستار 2 از همان پلتفرم CMA ولوو XC40 استفاده می کند و پولستار 3 SUV که سال آینده در کارولینای جنوبی ساخته می شود  از پلتفرم گروه SPA2 استفاده می کند.

این پلتفرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حجم‌های بالا ساخته می‌شوند و ویژگی‌هایی مانند راحتی سواری بر مهارت هندلینگ اولویت دارند. این شرایط برای یک SUV لوکس حتی یک اسپرت خوب است. اما اگر برندی بودید که می‌خواهید رقیبی برای پورشه تایکان بسازید، ممکن است بخواهید از صفر شروع کنید.

کاری که پولستار برای پولستار 5 انجام داده است را در ادامه مرور می کنیم. این یک نسخه تولیدی از مفهوم اولیه Precept در سال 2020 است و از شاسی آلومینیومی متصل شده و اکسترود شده مشابه آنچه در لوتوس یا استون مارتین می‌بینید استفاده می‌کند.

این روش به عنوان یک رویکرد، برای حجم کمتر نسبت به شاسی فولادی مناسب است و نتیجه نهایی معمولاً به لطف اندازه اتصالات بسیار محکم است، که بسیار بزرگتر (و در نتیجه بسیار قوی تر) نسبت به جوشکاری است.

پیت آلن، رئیس تحقیق و توسعه پولستار بریتانیا توضیح داد: شما باید یک سیستم تعلیق داشته باشید که به شما امکان عملکرد دینامیکی رانندگی و همچنین راحتی و آسایش را در رانندگی به صورت همزمان  ارائه دهد و زمانی که شما زمان کمی دارید، طراح و ساخت چنین سیستمی دشوار می شود.

این امر با استفاده از پلتفرم SPA2 گروه جیلی غیرممکن بود، اما سیستم تعلیق جلوی کاملاً جدید به این معنی است که مکس میسونی، طراح پولستار 5، می‌توانست جلوی خودرو را پایین نگه دارد و در عین حال چرخ‌های بزرگ 21 اینچی را نصب کند. در پشت این چرخ ها دیسک‌های ترمز نسبتاً بزرگی  قرار دارد که همراه با ترمز احیاکننده برای کاهش سرعت این خودروی الکتریکی به کار میروند.

اجتناب از برخی مقایسه ها با تایکان دشوار است. به عنوان مثال، مانند خودروی الکتریکی آلمانی، بسته باتری پولستار 5، نیز دارای حفره‌هایی است بنابراین جایی برای پای سرنشینان صندلی عقب وجود دارد. این امر صندلی صندلی عقب را زیبا و پایین نگه می دارد، که به نوبه خود به این معنی است که فضایی برای یک بزرگسال برای نشستن در عقب و در عین حال حفظ خط سقف پایین خودرو وجود دارد. بسته باتری با ولتاژ 800 ولت و ظرفیت 103 کیلووات ساعت کار می کند.

با این حال، یک تایکان هنوز یک شیشه عقب دارد. شما فقط یک دیوار پشت صندلی‌های عقب پولستار 5 خواهید دید، با دید عقب ارائه شده توسط یک سیستم دوربین مانند آنچه در شورولت بولت یا کوروت وجود دارد.

شاید تعجب آور نباشد که پولستار 5  هندلینگ بسیار بالایی دارد. اکثر تیم توسعه بریتانیایی هستند و مهندسان اکثرا فارغ التحصیلان لوتوس و مک لارن هستند، بنابراین آنها کار خود را بلد هستند. چیزی که کمی تعجب آورتر بود، عدم پیچیدگی در سیستم تعلیق خودرو بود. برخلاف بسیاری از سدان های برقی دیگر، پولستار از تعلیق بادی، میله های ضد غلتش فعال یا فرمان چرخ های عقب خودداری کرده است. در عوض، ماشین روی فنرهای غیرفعال و دمپرها سوار می شود.

استیو سویفت، رئیس مهندسی خودرو در پولستار توضیح داد: تعداد زیادی از وسایل نقلیه در طول زمان قابلیت تیونینگ دارند و می توان هندلینگ آنها را افزایش داد. اگر ماشین را با میله‌های ضد غلتش بزرگ ثابت کنید، تلاش برای تیونینگ غیرممکن خواهد بود.

پس از آزمایش خودروهای استتار شده مشخص شد پولستار 5 هندلینگ بسیار بالایی دارد. این خودرو با با موتور تک و دوگانه عرضه خواهد شد. در نسخه موتور دوگانه یک موتور جلویی از نوع موتور پولستار 2 اضافه می شود که کل قدرت و گشتاور برای این نسخه به 871 اسب بخار و 900 نیوتن متر افزایش می دهد. نسخه تک موتوره حدود 500 اسب بخار قدرت قدرت خواهد داشت.

بدیهی است که قبل از اعلام نظر نهایی، باید پولستار 5تمام شده را ببینیم. اما نسبت به کارایی این خودرو این احساس خوش بینی زیادی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.