اندروید ۱۴ عملکرد Health Connect را یکپارچه می‌کند

به نظر می رسد یکپارچه‌سازی Health Connect در اندروید 14 در مسیر درستی قرار دارد و با اجرای این API، قادر به رقابت با اپل و watchOS خواهد بود.

به نظر می رسد یکپارچه‌سازی بومی Health Connect در اندروید 14 در مسیر درستی قرار دارد و در صورت اجرای این API، اندروید قادر به رقابت با اپل و watchOS در زمینه داده های سلامت و تناسب اندام خواهد بود.

به گزارش تکناک، با کمک برنامه Health Connect ارائه‌شده توسط گوگل و سامسونگ، می‌توان داده‌های سلامت و تناسب اندام را دریافت کرد و با سایر برنامه‌ها به اشتراک گذاشت.

این برنامه با حفظ حریم خصوصی، در تلفن‌های هوشمند مجهز به اندروید و ساعت‌های متصل به سیستم عامل Wear کارایی دارد.

اگرچه Health Connect امیدوار است بیشتر از یک برنامه کاربردی API باشد، اکنون تنها 11 برنامه از آن استفاده می کنند و هنوز در مرحله آزمایش بتا است. Fitbit، Google Fit، Samsung Health و Flo چند مورد از شناخته شده ترین موارد آنها هستند. اکنون، این برنامه در جدیدترین بروزرسانی مهم اندروید 13، در دستگاه‌های Pixel، در دسترس است و به نظر می‌رسد از کد منبع موجود در پروژه منبع باز اندروید درGerrit در آن استفاده شده است. گوگل قصد دارد این رابط برنامه نویسی را در میان اجزاء اصلی اندروید 14 قرار دهد.

در مقایسه اکوسیستم های Android/WearOS و iOS/Watch OS، مشخصا گوگل در پردازش و مدیریت داده های سلامت و تناسب اندام از اپل و Watch OS عقب‌تر است. یکپارچگی عالی موجود میان عملکردهای سلامت و سخت افزار این شرکت تا حد زیادی مسئول محبوبیت بسیار زیاد اپل واچ است و Google Pixel Watch فاقد هرگونه عملکرد مرتبط با سلامت است.

با توجه به حضور Health Connect به عنوان بخشی از اندروید 14 ، همه برنامه‌نویسان برنامه‌های سیستم‌عامل تلفن ‌های گوگل و تولیدکنندگان لوازم جانبی Wear OS و اندروید، مانند سامسونگ، شیائومی و Realme، به همان اطلاعات سلامتی دسترسی خواهند داشت و مشابه WatchOS، کاربران نگران از دست دادن اطلاعات خود، حتی هنگام تغییر برنامه در بررسی عملکرد خود در طول جلسات تمرین، نخواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.