اولین تاکسی هوایی الکتریکی جهان آماده پرواز شد

شش ماه پس از افشای طرح تولید تاکسی هوایی عمود پرواز الکتریکی، Archer Aviation، این شرکت اولین هواپیمای کاربردی خود را با نام Midnight به نمایش گذاشت.

به گزارش تکناک، آزمایش‌های پروازی نمونه اولیه در ماه‌های آینده آغاز می‌شود و تولید منطبق با نمونه اولیه و پس از آزمایش ها آغاز خواهد شد.

Midnight یکی از نسل جدید تاکسی های هوایی برقی آینده نگر است که برای پرواز شما از پشت بام به سایر نقاط داری محل فرود هلیکوپتر در سراسر شهر شده است. اما بسیار ساکت تر، بسیار ارزان تر و با آلایندگی صفر. این هواپیما چهار مسافر و یک خلبان را تا مسافت 100 مایل با قابلیت شارژ سریع باتری در محل های برخواست و نشست، حمل می کند.

نمونه اولیه فاش شده امروز برای آزمایش پرواز داخلی طراحی شده است. این هواپیمای نهایی نیست که Archer پس از فرآیند صدور گواهینامه FAA از آن استفاده خواهد کرد. طرح نهایی که زیر میکروسکوپ ناظران قرار می گیرد و در نهایت به تولید می رسد.

Archer می‌گوید قطعات در حال حاضر منطبق با نمونه اولیه در حال تولید هستند. هدف این است که تا پایان سال جاری هواپیما به طور کامل ساخته شود و آزمایش پرواز خلبانی را در اوایل سال 2024 آغاز کند.

برنامه شرکت این است که پس از نمایش نمونه اولیه تایید نشده تاکسی هوایی ، تمامی معایب و عیوب پیش بینی نشده رفع شود و سپس هواپیما در شرایط مختلف با مانورهای گوناگون مورد آزمایش قرار گیرد و فرایند صدور گواهینامه تکمیل شود.

به این ترتیب، Archer با هدف اولین پرواز در تابستان امسال آزمایش های زمینی را به زودی آغاز خواهد کرد،  و یک برنامه آزمایشی پرواز بدون سرنشین طراحی شده تا سختی هایی آزمون FAA شبیه سازی شود.

آدام گلدشتاین، بنیانگذار و مدیر عامل Archer، گفت: امروز پیشرفت هیجان انگیز خود را اعلام کردیم که مونتاژ نهایی اولین تاکسی هوایی Midnight ما اکنون کامل شده است و این هواپیما در حال آماده شدن برای برنامه آزمایش پرواز خود است. این برنامه ها،  فرایند صدور گواهینامه را تسریع میکند و مسیر را برای ارائه خدمات در سال 2025 هموار میکند.

Archer سومین شرکت در بازار هواپیماهای الکتریکی عمود برخواست پس از Joby Aviation و Volocopter، است و قصد دارد محصولات آینده نگر خود را تا سال 2025 در مقیاس انبوه وارد بازار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.