اولین تراشه کاملاً سفارشی گوگل سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود

اولین تراشه کاملاً سفارشی گوگل با نام Tensor G5 در سال ۲۰۲۵ از TSMC عرضه می‌شود. گفته شده گوگل برای تولید این تراشه سامسونگ را با TSMC جایگزین کرده است.

به گزارش تکناک  The Information جزئیات برنامه را شرح داده است که برنامه اصلی این بود که تا اولین تراشه کاملاً سفارشی خود را برای تلفن‌های پیکسل در سال ۲۰۲۴ رونمایی کند. با این حال، Redondo پس از کاهش ویژگی‌ها، در سال گذشته مهلت تولید آزمایشی را از دست داد و فقط در اوایل امسال به شرکت تولید نیمه‌رسانای تایوان واگذار شد.

گزارش امروز می‌گوید که آن برای تولید انبوه تا سال ۲۰۲۴ آماده نخواهد بود و Redondo هم‌اکنون به عنوان یک تراشه آزمایشی برای نسل بعدی استفاده می‌شود.

لاگونا، با این تراشه‌ها که دارای یک نقش ساحلی است، برای سال 2025 هدف قرار گرفته است و احتمالاً با نام Tensor G5 عرضه خواهد شد. طبق منابع امروز، Tensor G5 بر اساس فرایند ساخت ۳ نانومتری TSMC و Fan-Out یکپارچه برای کاهش ضخامت و افزایش کارایی نیروی برقی توسعه داده خواهد شد.

گوگل برای طراحی و تولید تراشه Tensor سال آینده، با سامسونگ همکاری خود را ادامه می‌دهد، اما با گذشت هر نسل، بیشتر از قطعات سامسونگ را با IP خود جایگزین می‌کند (“همه چیز از ارتباطات و صدا گرفته تا پردازش تصویر و گرافیک”).

در همین حین، چندین تراشه Tensor در طول دو سال گذشته لغو شده‌اند. این در حالیست که گزارشاتی درباره یک Pixelbook با پردازشگر Tensor منتشر شده بود اما در سال گذشته لغو شد. باید توجه داشت که:

تأخیر این شرکت در عرضه تراشه‌های کاملاً سفارشی Tensor، بخشی از چالش‌های تقسیم و هماهنگی کار بین آمریکا و هند، که بیشتر مهندسان سیلیکون Tensor آن در آنجا مستقر هستند، و نیز به گفته یکی از مدیران سابق تراشه گوگل با آگاهی مستقیم از این تلاش، همراه با گردش مالی بالا در داخل گروه.

در همین حین، همین مدیر سابق به The Information گفته است که او نسبت به میزان هزینه‌های گوگل برای تراشه‌های سفارشی بسیار خوش‌بین نیست، چرا که پیکسل هنوز به صورت انبوه به فروش نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.