آغاز به کار اولین ایستگاه رادیویی جهان با هوش مصنوعی

اگر یک هوش مصنوعی بتواند مقاله بنویسد و به سؤالات پیچیده پاسخ دهد، چرا نتواند یک ایستگاه رادیویی را اداره کند؟

اگر یک هوش مصنوعی بتواند مقاله بنویسد و به سؤالات پیچیده پاسخ دهد، چرا نتواند یک ایستگاه رادیویی را اداره کند؟ این سوالی است که یک شرکت رسانه ای به نام Futuri در کلیولند، اوهایو، به دنبال پاسخ برای آن بود.

به گزارش تکناک، این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: Futuri با راه‌اندازی RadioGPT  اولین ایستگاه رادیویی بومی‌شده بر پایه هوش مصنوعی در جهان، صنعت صوتی را متحول کرده است.

RadioGPT قدرت فناوری GPT-3 را با سیستم کشف داستان هدفمند برپایه هوش مصنوعی و سیستم محتوای اجتماعی، TopicPulse، و همچنین فناوری تولید صدای هوش مصنوعی ترکیب می‌کند تا یک ایستگاه رادیویی را برای هر نوع مخاطبی و در هر قالبی راه اندازی کند.

RadioGPT چگونه کار می کند؟

RadioGPT شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و بیش از 250 هزار منبع خبر و اطلاعات دیگر را اسکن می کند تا بتواند موضوعات داغ و ترندها را در هرمنطقه تشخیض دهد.

این رادیوی مبتنی بر هوش مصنوعی سپس به استفاده از فناوری GPT-3 ادامه می دهد تا یک متن مانند آنچه برای گویندگان رادیو در ایستگاه های رادیویی فعلی برای اجرا نوشته می شود تولید کند. سپس فناوری هوش مصنوعی این اسکریپت تولید شده را به محتوای صوتی تبدیل میکند.میتوان با هوش مصنوعی برنامه های  رادیویی را به صورت تک مجری ، اجرای دونفره یا حتی سه نفره اجرا کرد. حتی می توان هوش مصنوعی را طوری آموزش داد که شبیه صدای مجری های موجود برنامه ها را برای مخاطبین اجرا کنند.

مدیر عامل Futuri دانیل آنستاندیگ گفت :به عنوان اولین مبتکران استفاده هوش مصنوعی در فضای رادیوی، طبیعی است که ما قدرت باورنکردنی فناوری GPT-3 را همراه با فناوری های پیشگامانه مانند TopicPulse به رادیو بیاوریم.

این برنامه همچنین می‌تواند پست‌های شبکه های اجتماعی، وبلاگ‌ها و سایر محتواها را برای پلتفرم‌های دیجیتال مرتبط با محتوای پخش شده در لحظه تولید کند. این به ایستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا صدای پخش را دریافت کنند و بلافاصله آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

شرکای Futuri RadioGPT  شرکت Alpha Media در ایالات متحده و شرکت Rogers Sports & Media در کانادا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.