اپل تمایلی برای پذیرش سیستم یکپارچه پیام کوتاه ندارد

گوگل اپل

گوگل، صاحب اندروید، در پست “تولدت مبارک” خود که برای 30 سالگی پیامک منتشر شده بار دیگر اپل را به دلیل عدم استفاده از سیستم یکپارچه سرویس پیام کوتاه مورد طعنه و سرزنش قرار داد.

به گزارش تکناک، نینا بودیراجا، مدیر محصول گروه پیام‌های گوگل، در این پست نوشت: در حالی که من تماماً طرفدار نوستالژی هستم، در این مورد می‌خواهم به جهت دیگری نگاه کنم. تلفن های امروزی توانایی بسیار زیادی دارند ومن معتقدم تلفن فعلی ام یک دستگاه کاملاً متفاوت با اولین تلفن من است.

بودیراجا همچنین ادامه داد: گوگل مشغول کمپین تبلیغاتی خود با محتوای”پیامک با RCS باید و می تواند حتی بهتر از زمان شروع آن باشد.” است.

بودیراجا با اشاره به اپل گفت: بیشتر دنیای موبایل از RCS استفاده می‌کند، اما یک شرکت هنوز از همراهی سر باز می‌زند. اما پس از 30 سال ارسال پیامک، واقعاً زمان یکپارچگی آن فرا رسیده است.

RCS که مخفف عبارت Rich Communications Services است، در سال 2008 توسط GSMA یا Groupe Speciale Association Mobile به عنوان جایگزینی بالقوه برای SMS یا سرویس پیام کوتاه انتخاب شد.

digikala

برخلاف پیامک، RCS از ویژگی‌های چندرسانه‌ای بیشتری پشتیبانی می‌کند و ارسال فایل‌های GIF و ویدیوهای با وضوح بالا را از طریق متن آسان‌تر و همچنین پیام‌های گروهی را بهتر می‌کند. همه اینها به دلیل استفاده از Wi-Fi به جای پهنای باند حامل است.

به گزارش The Verge، ارسال پیامک بین دستگاه‌ها با استفاده از RCS، تجربه‌ای مشابه کاربران آیفون با سیستم اختصاصی iMessage اپل فراهم می‌کند.

پست گوگل «سه دلیل بزرگ» برای اینکه چرا همه افراد در صنعت باید به RCS روی بیاورند را بیان می‌کند. اولین مورد این است که RCS رمزگذاری سرتاسری و حریم خصوصی بیشتری را برای پیام‌ها ارائه می‌دهد.

بودیراجا گفت: این مساله حتی جای فکر ندارد . امنیت یک انتظار است و مساله‌ای است که هر کسی که پیامک می دهد نباید نگران آن باشد.او افزود: نه تنها امنیت بیشتری وجود دارد، بلکه RCS این تجربه را نیز بهتر می کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، RCS به کاربران اجازه اشتراک محتوای رسانه‌ای با کیفیت بالا، دیدن حالت تایپ، رسید خواندن، نام‌گذاری پیام‌های گروه و حذف و اضافه افراد در گروه‌ها را می‌دهد. به علاوه، از طریق وای فای کار می کند.

دلیل سوم بودیراجا این است که RCS “به صورت جهانی” کار می کند.او نوشت: همه اپراتورها و سازندگان عمده موبایل به جز اپل ، RCS را به عنوان استاندارد پذیرفته‌اند. اپل از پذیرش RCS خودداری می‌کند و هنگام پیام‌دادن افراد دارنده آیفون به افراد دارنده تلفن‌های اندرویدی، به اس ام اس تکیه می‌کند، که به معنی گیر‌افتادن پیام‌رسانی آنها در دهه 1990 است.

گوگل مدت‌هاست برای وادار کردن اپل به‌منظور روی آوردن به RCS تلاش می‌کند. در ماه آگوست، اندروید کمپین #GetTheMessage را برای اپل راه اندازی کرد و این شرکت را به دلیل عدم پذیرش RCS فراخواند.

در ماه اکتبر، گوگل اپلیکیشن Messages خود را به روز کرد و به اپل مزه‌ آن را نشان داد. اکنون، وقتی کاربران به یک پیامک با ایموجی واکنش نشان می‌دهند، به جای دیدن آن، کاربر آیفون پیامی با توضیحی درباره شکلک استفاده شده به متن دریافت می‌کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل قبلاً گفته بود کاربران آیفون بازخورد زیادی در مورد رفع مشکل پیامک بین آیفون و اندروید به او نداده‌اند. اسناد حقوقی شکایات سال 2021 بین اپل و اپیک گیمز نشان دهنده عدم تمایل اپل به تغییر روند خویش است و یکی از مدیران اپل می گوید انتقال از iMessage به اندروید بیشتر از اینکه به ما کمک کند به ما آسیب می رساند.

نه گوگل و نه اپل به درخواست فوری اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.