اپل نازک‌ترین لپ تاپ جهان را عرضه کرد

اپل در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی WWDC 2023، لپ تاپ جدید MacBook Air 15- اینچی را معرفی کرده است. اپل ادعا می‌کند که این دستگاه بهترین لپ تاپ 15-اینچی جهان خواهد بود. این لپ تاپ با چیپ M2 اپل عرضه خواهد شد.

به گزارش تکناک، این مدل جدید با ضخامت 11.5 میلی‌متر، که اپل می‌گوید نازک‌ترین لپ تاپ 15-اینچی جهان است، عرضه خواهد شد و وزن آن حدود سه پوند خواهد بود. این لپ تاپ دارای دو پورت USB-C Thunderbolt (پشتیبانی از صفحه نمایش خارجی با کیفیت تصویر6K )، یک درگاه شارژر MagSafe و یک درگاه هدفون است و در رنگ‌های midnight، starlight، space gray و silver به بازار عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش 15.3 اینچی آن (با حاشیه‌های پنج میلی‌متری) دارای 500 نیت روشنایی است. همچنین دارای وب کم FaceTime HD با کیفیت 1080p، سه میکروفن با الگوریتم پیشرفته Beamforming و شش بلندگو (دو تیتر و دو ست force-canceling woofers) با صدای فضایی و Dolby Atmos است.

این مدل جدید با قیمت ۱,۲۹۹ دلار (۱,۱۹۹ دلار برای آموزش) شروع به فروش در هفته آینده خواهد کرد. در همین حال، اپل قیمت مدل کوچک‌تر خود را نیز به روز کرده است. لپ تاپ MacBook Air 13-اینچی با چیپ M2 از ۱,۰۹۹ دلار شروع می‌شود و مدل پایه M1 Air همچنان با قیمت ۹۹۹ دلار باقی می‌ماند.

اپل ادعا می‌کند که لپ تاپ جدید Air تا ۱۲ برابر سریعتر از سریع‌ترین مدل‌های لپ تاپ MacBook Air با چیپ اینتل است و تا ۱۸ ساعت عمر باطری دارد. ادعا می‌شود این لپ تاپ از یکی از پرفروش‌ترین لپ تاپ‌های Intel Core i7 به قطر 15 اینچی که 25 درصد روشن‌تر، 40 درصد نازک‌تر، دو برابر سریع‌تر و نیم پوند سبک‌تر است.

مانند مدل‌های MacBook Air قبلی، لپ تاپ جدید ۱۵ اینچی نیز دارای طراحی بدون فن خواهد بود. این لپ تاپ در حال حاضر با macOS Ventura اجرا می‌شود و پس از عرضه در پاییز، به macOS Sonoma به روزرسانی خواهد شد.

این لپ‌تاپ جدید یک نسخه میان‌رده برای اپل است که قبلاً فاصله قیمتی نسبتاً زیادی بین مک‌بوک‌های 13 اینچی خود و مدل‌های با قیمت بالاتر داشت. لپ تاپ 15-اینچی Air احتمالاً مورد استفاده مخاطبانی که به صفحه نمایش بزرگ نیاز دارند اما نیازی به قدرت پردازش بیشتر (و هزینه) مدل‌های Pro با صفحه‌ نمایش 14 و 16 اینچی ندارند، خواهد بود.

اندازه 15 اینچی همچنین ممکن است به عنوان یک حد وسط مناسب بین گزینه های فعلی 14 اینچی و 16 اینچی اپل باشد. طرفداران macOS در چند سال اخیر گزینه مناسبی با اندازه 15 اینچی نداشتند. نمایشگر 14 اینچی برای استفاده از برنامه‌های خلاقانه راحت نیست، در حالی که مدل Pro 16 اینچی با لوازم جانبی و تجهیزات دوربین گران و سنگین می‌شود. لپ تاپ سبک و نازک 15 اینچی ممکن است به کاربرانی که در چند سال گذشته بین این دو گیر کرده‌اند انتخاب جدیدی ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.