معرفیiOS 17 اپل با ویژگی های خاص

از iOS 17 اپل برای اولین بار به صورت رسمی در سخنرانی اصلی WWDC 2023 رونمایی شد و دارای نکات برجسته و ویژه ای است.

به گزارش تکناک، این ویژگی‌ها شامل ایمنی جدید، یک برنامه بومی روزنگاری، حالت جدید nightstand، کارت‌های مخاطبین بازطراحی‌شده، تصحیح خودکار و رونویسی صوتی بهتر، و پست صوتی زنده است. همچنین می‌توان واژه «Hey» را از «Hey Siri» حذف کرد.

دفترچه مخاطبین با ویژگی جدیدی به نام پوستر به‌روزرسانی می‌شود، و کارت‌های مخاطبین را به تصاویر پر زرق و برق مزین می‌کند. اکنون، هنگام تماس با مخاطب مورد نظر، تمام صفحه آیفون، تصویر شخص را به نمایش خواهد گذاشت. این کارت‌ها از زبان طراحی مشابهی مانند صفحه‌های قفل بازطراحی‌شده، با گزینه‌های تایپوگرافی برجسته و قابلیت افزودن Memoji استفاده می‌کنند و با برنامه‌های VoIP شخص ثالث نیز کار خواهند کرد.

همچنین یک ویژگی جدید رونویسی زنده برای پست صوتی وجود دارد و با استفاده از آن کاربر امکان مشاهده رونوشت لحظه‌ای پیام تماس‌گیرنده را خواهد داشت. همچنین وی قادر به انتخاب پاسخ یا عدم پاسخ به آن در دستگاه خود خواهد بود. همچنین می‌توان در FaceTime پیام گذاشت.

برخی از به‌روزرسانی‌های پیام‌ها شامل قابلیت فیلتر جستجوها با استفاده از چند عبارت، با امکان انتقال به جدیدترین پیام برای دسترسی راحت‌تر به پیام‌های پیشین، رونویسی پیام‌های صوتی، مشابه قابلیت موجود در سری Pixel 7، و یک سری موارد جدید مانند ویژگی Check In برای اشتراک موقعیت و مکان زنده خود با شخص دیگر می‌شود. با استفاده از ویژگی Check In هنگام رسیدن به خانه، موقعیت مکانی کاربر به‌طور خودکار برای یک دوست ارسال خواهد شد، همچنین امکان اشتراک و اطلاع‌رسانی درباره وضعیت باتری و سرویس تلفن همراه کاربر نیز به منظور جلوگیری از نگرانی افراد وجود دارد.

در این نسخه از سیستم عامل، امکان افزودن هر شکلک یا قسمتی از عکس‌ها به‌عنوان «استیکر» در iMessages یا هر جایی از سیستم، نیز ارائه خواهد شد. عکس‌های زنده را می‌توان به استیکرهای متحرک نیز تبدیل و افکت‌ها را به استیکرها اضافه کرد.

AirDrop یک به‌روز‌رسانی برای ارسال اطلاعات تماس تحت عنوان هوشمندانه NameDrop دریافت خواهد کرد. با استفاده از این قابلیت جدید، امکان ارسال آدرس های ایمیل و شماره تلفن های انتخابی خود (و حتی تصویر مورد نظر خود برای کارت مخاطب) فقط با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر وجود دارد. این قابلیت همچنین بین آیفون و اپل واچ کار می کند. عکس‌ها را می‌توان به همین روش به اشتراک گذاشت، و اگر فایل بزرگ باشد، می‌توان در حین ادامه دانلود، از محدوده خارج شد.

iOS 17 همچنین شامل به‌روزرسانی‌های صفحه کلید، از جمله پیشرفت‌هایی برای تصحیح خودکار است. اکنون، صفحه کلید، برای دقت بهتر به یک مدل زبان جدید متکی است و به یک میانبر ساده تر برای بازگشت به کلمه اصلی نوشته شده در صورت لزوم مجهز است. همچنین، پیش‌بینی کلمات و تصحیحات خودکار در سطح جمله برای تصحیح اشتباهات گرامری بیشتر می‌شود. و در نهایت کلمات مورد علاقه شما را نیز یاد خواهد گرفت.

برنامه جدید Journal به طور خودکار لحظاتی که ممکن است کاربر مایل به یادآوری آنها در فرمت یک روزنگار باشد، پیشنهاد می‌کند. ورودی‌ها می‌تواند متشکل از عکس‌ها، موسیقی و فعالیت‌ها باشد و همچنین امکان تنظیم یادآوری‌هایی برای نوشتن وجود دارد. همچنین، برنامه برای خصوصی نگه‌داشتن موارد درج شده، رمزگذاری شده است.

StandBy حالت جدید شارژ است و صفحه نمایش را با تاریخ و زمان به نمایشگر وضعیت تبدیل می کند. در این حالت، اطلاعات فعالیت‌های زنده، ویجت‌ها نشان داده می‌شود و با قرار دادن تلفن خود در حالت افقی در حین شارژ، به‌طور خودکار روشن می‌ماند. در این حالت می‌توان برای دیدن برخی از عکس‌های برجسته‌شده‌، انگشت خود را به سمت راست کشید. همچنین صفحه‌های ساعت آن قابل تنظیم است. نتایج سیری در حالت StandBy بصری خواهد بود و برای عدم اختلال در خواب، نمایشگر در شب به رنگ قرمز درمی‌آید.

از دیگر موارد ارتقا یافته در این به‌روزرسانی، می‌توان به تقویت سیری اشاره کرد. در این نسخه امکان حذف «Hey» از «Hey Siri» فراهم شده است و سیری قادر به تشخیص دستورات پشت سر هم خواهد بود.

این نسخه از iOS به دنبال به‌روزرسانی معنی‌دار iOS 16 شامل بازنگری اساسی صفحه قفل، ویژگی‌های مفید iMessage مانند ویرایش و unsend، و فعالیت‌های زنده حساس به زمان ظاهر شده در جزیره پویا ارائه می‌شود. این به‌روزرسانی به کاربران در انجام کارهای بیشتر با تلفن خود و در عین حال ورود کمتر به برنامه‌ها برای کارهای ساده کمک کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.