اپل نسخه ارزان تری برای Vision Pro عرضه می کند

این هفته اپل در کنفرانس WWDC به طور رسمی کامپیوتر فضایی جدید خود با نام Vision Pro را با قیمت ۳۵۰۰ دلار معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، Vision Pro قرار نیست تا اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود، اما اپل همچنان در حال کار بر روی یک نسخه ارزان‌تر برای این محصول است.

در آخرین نسخه خبرنامه Power On، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش داده است که اپل در حال حاضر هدف دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ محصول کامپیوتر فضایی AR/VR ارزان‌تری را عرضه کند. در عین حال، اپل (به طور قابل پیش‌بینی) در حال کار بر روی نسخه جدیدی از Vision Pro با پردازنده‌ای قدرتمندتر است که باعث بهبود عملکرد آن می‌شود.

اکنون که ما نام Vision Pro را می‌شناسیم، گورمن حدس می‌زند که نسخه ارزانتر را می‌توان چیزی شبیه «Apple Vision» ساده یا شاید «Apple Vision One» نامید. اما دقیقاً اپل چگونه قیمت را کاهش می دهد؟ Gurman چند ایده دارد.

در نسخه اولیه Vision Pro، گرانترین اجزای آن شامل تراشه‌های M2 و R1، دو صفحه نمایش میکرو LED با کیفیت 4K و سخت‌افزار دوربین و حسگر هستند. برای کاهش هزینه، اپل “احتمالاً می‌تواند از صفحه‌نمایش‌های کیفیت پائین‌تر”، پردازنده با مشخصات کمتر و همچنین تعداد کمتری دوربین و حسگر استفاده کند. شرکت همچنین می‌تواند اسپیکرهای صوتی فضایی را از خود هدست حذف کرده و به جای آن، کاربران را به استفاده از AirPods Pro خود به عنوان وسیله صوتی تشویق کند.

اپل همچنین می‌تواند با طراحی ساده‌تر بند سر، استفاده از AirPods برای صدای فضایی به جای نوار با اسپیکر در Vision Pro، تغییر به تنظیم فیزیکی IPD (فاصله بین دو چشم) به جای تنظیم خودکار و حذف ویژگی‌هایی مانند دوربین ۳ بعدی، همراه با روش تولید با کیفیت‌تر و اقتصاد مقیاسی، و فریم ارزان‌تر، قیمت را به چند صد دلار پایین‌تر برساند.

گورمن در این ارتباط گفت: به نظرم چند بخش وجود دارد که اپل برای ساخت یک مدل ارزان‌تر Apple Vision کیفیت آنها را کاهش نخواهد داد. صفحه نمایش خارجی، که به نام EyeSight شناخته می‌شود، به همراه سیستم ردیابی چشم و دست، به همان اندازه که صفحه لمسی برای یک آیفون اساسی است، برای Apple Vision نیز اساسی است. من انتظار دارم که یک مدل ارزان‌تر همچنان این ویژگی‌ها را حفظ کند.

برداشت نگارنده

این زمان‌بندی به نظر من بسیار، بسیار جسورانه است. Vision Pro چندین بار به تأخیر افتاد و تعجب بر انگیز نیست اگر نسخه ارزان‌تر این دستگاه با همان سرنوشت روبرو شود. اگر اپل در نهایت بتواند نسخه ارزان‌تر Vision Pro را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند، بنظر می رسد تا انتهای سال صبر باید کرد.

گورمن نیز در ماه ژانویه درباره طرح‌های اپل برای عرضه نسخه ارزان‌تر Vision Pro گزارش داد و همچنین اشاره کرد که طرح‌های اپل برای عینک AR به تأخیر افتاده است. گزارش امروز تأیید می‌کند که اپل، در دنیای ایده‌آل، همچنان به دنبال همان پنجره انتشار در سال 2025 است.

قیمت چه مقدار باید کاهش پیدا کند تا شما به خرید هدست AR/VR اپل تمایل داشته باشید؟

این نوشته در گجت ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.