اپل iMac با نمایشگر 30 اینچی می سازد

اپل با پردازنده‌های سری M خود در بازار کامپیوتر غوغا به پا کرده‌است. این شرکت مصمم است که به پرچمدار بازار تبدیل شود و با سرعت رو به جلو حرکت می‌کند.

به گزارش تکناک، این غول فناوری در رویداد اخیر خود، WWDC 2023، مک‌بوک ایر 15 اینچی و مدل‌های جدید مک را با پردازنده M2 Ultra معرفی کرد. اکنون اپل در حال توسعه یک آی‌مک بزرگتر با صفحه نمایش بیش از 30 اینچی است.

آی‌مک یکی از نمادین ترین مدل های کامپیوتر در تمام دوران است. طراحی یکپارچه و جذابیت زیبایی شناسی آن موجب محبوبیت آن در میان کاربران شده است. در سال 2021، اپل آی‌مک را با پردازنده M1 به روز و آن را بسیار قدرتمندتر کرد. طراحی آن نیز بازنگری شد. با این حال، این شرکت در ابعاد صفحه نمایش، یک گام به عقب برداشت.

اپل قبلاً iMac  های نسبتاً بزرگی با صفحه نمایش 27 اینچ تولید می‌کرد. با این حال، در سال 2021، این شرکت مدل های جدیدی را با صفحه نمایش 24 اینچی عرضه کرد.

این تغییر، همراه با حاشیه ضخیم و نسبت صفحه نمایش به بدنه پایین، موجب انتقاد برخی از کاربران شد. اندازه صفحه نمایش کوچکتر و قاب ضخیم باعث قدیمی به نظر رسیدن آی‌مک های جدید می‌شود. برخی از کاربران نیز احساس کردند که اندازه صفحه نمایش کوچکتر برای نیازهای آنها کافی نیست. به نظر می رسد اپل به این انتقادات گوش داده است و تصمیم دارد تغییراتی ایجاد کند.

به گفته مارک گورمن، اپل در حال توسعه یک آی مک جدید با صفحه نمایش بیش از 30 اینچ است. در صورت صحت این گزارش، این مدل بزرگترین آی‌مک تاکنون ساخته شده خواهد بود. از زمان توقف تولید آی‌مک ۲۷ اینچی و آی‌مک پرو در سال 2021، جای خالی آنها با مدل جدید در خط تولید اپل پر خواهد شد. عرضه آی‌مک جدید، احتمالاً حداقل یک یا دو سال به طول خواهد انجامید زیرا طبق اظهارات گورمن هنوز در مراحل اولیه توسعه هم نیست.

گورمن همچنین انتظار دارد که آی‌مک ۲۴ اینچی تا اوایل سال آینده با تراشه M3 هنوز معرفی نشده، به روز شود. با این حال، در حال حاضر همه این موارد در حد شایعه هستند و هیچ تضمینی برای عرضه آیمک جدید یا پردازنده M3 وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.