اکانت های بلااستفاده یوتیوب حذف نمی شوند

در اوایل این هفته، گوگل حذف اکانت های شخصی بلااستفاده سرویس خود طی دو سال گذشته را اعلام کرد.

به گزارش تکناک، در نسخه اصلی پست وبلاگ، این مسأله به این صورت عنوان شده است: از اواخر امسال، در صورت عدم ورود یا استفاده از حساب گوگل خود طی حداقل 2 سال گذشته، ممکن است حساب و محتویات آن، از جمله محتوای داخل Google Workspace(Gmail,Docs,Drive,Meet,Calendar)، YouTube و Google Photos را حذف کنیم.

این اشاره به حذف اکانت های گوگل دارای حساب یوتیوب، زنگ هشدار را برای بسیاری از کاربران به صدا درآورد و نگرانی‌هایی حول احتمال حذف ویدیوهای محبوب یوتیوب قدیمی به وجود آورد.

از آن زمان، گوگل بی سر و صدا آن پست وبلاگ را اصلاح کرده است. عنوان یوتیوب را از اعلامیه خود حذف کرده و جمله زیر را به آن افزوده‌است: در حال حاضر برنامه ای برای حذف اکانت‌های دارای ویدیو در یوتیوب نداریم.

بنابراین اگر طی دو سال گذشته وارد حساب گوگل خود نشده اید و برخی از ویدیوهای YouTube را از طریق آن حساب آپلود کرده اید، ایمن خواهید بود.

digikala

این حرکت توسط گوگل برای حذف حساب های بلااستفاده یا غیرفعال با اهداف امنیتی انجام می‌گیرد. با توجه به نگرانی‌های موجود درباره احتمال به خطر افتادن گذرواژه‌های حساب‌های قدیمی‌تر و بلااستفاده و عدم امکان انجام اقدامات اضافی برای محافظت از آنها مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، گوگل تصمیم به انجام این کار گرفته است.

این شرکت قصد دارد از دسامبر 2023 شروع به حذف حساب‌های گوگل کند و فرایند خود را با حساب‌های ایجاد اما هرگز استفاده نشده، آغاز خواهد کرد. در صورت داشتن چنین حسابی، گوگل می‌گوید چندین اعلان‌ طی ماه‌های منتهی به حذف برای کاربر ارسال خواهد شد. این اعلان‌ها هم به ایمیل حساب و هم به آدرس ایمیل بازیابی آن ارسال می‌شود.

برای فعال نگه داشتن یک حساب کاربری، تنها کار مورد نیاز، ورود به حساب و استفاده از آن برای فعالیت های ساده ای مانند خواندن یا ارسال ایمیل، جستجوی گوگل یا تماشای یک ویدیو در YouTube است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.