ایران تولیدکننده تیغ‌‌ جراحی شد

ایران تولیدکننده تیغ‌های جراحی شد

تولید تیغ‌ جراحی به خاطر ضخامت 60 نانو متری به فناوری خاصی نیاز دارد و ایران نیز به مدد یک شرکت دانش بنیان به جمع تولیدکنندگان این محصول فناورانه پیوست.

به گزارش تک ناک، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مطلب الکترونیک پایدار با اشاره به بهره‌مندی از فناوری بومی تجهیزات پزشکی ایران‌ساخت گفت: یکی از محصولات این شرکت پمپ تزریق خون است، بسیاری اوقات امکان تزریق خون به صورت معمولی وجود ندارد. زیرا خون حاوی گلوبول‌های قرمز است و در تزریق معمولی ممکن است این گلوبول‌ها دچار شکستگی شوند.

شهریار همایون فرمنش  افزود: در برخی موارد نیز رگ‌های بیمار قابلیت تزریق عادی را ندارد. همچنین گاهاً در موارد اورژانس بیمار به صورت فوری به حجم بالای خون نیاز دارد و تزریق قطره قطره آن به صورت سرم عادی در مدت زمان طولانی مطلوبیت درمانی ندارد. از این رو در اینگونه موارد از دستگاه پمپ تزریق خون استفاده می‌شود.

کیفیت مشابه نمونه خارجی

این دستگاه ایران ساخت که توسط شرکت دانش‌بنیان مطلب الکترونیک پایدار با نصف قیمت محصول مشابه اتریشی و آمریکای تولید می‌شود، علاوه بر برخورداری از کیفیت مشابه محصول خارجی، برعکس نمونه‌های وارداتی، دارای خدمات پس از فروش و ضمانت نیز دارد.

digikala

دیگر محصول شرکت تیغ‌ جراحی است. تولید تیغه‌های جراحی علیرغم ظاهر ساده‌ای که دارند، نیازمند فرایندی پیچیده و فناورانه است. برای تولید این تیغه‌های جراحی به 4 گلوگاه تکنولوژیک نیاز است که از جمله آنها می‌توان به فرایند حرارت دهی استیل اشاره کرد.

دقت بالا در ساخت

معمولاً بیشترین دقتی که دستگاه‌های CNC از آن برخوردار هستند، یک صدم میلی‌متر است، در حالی که نوک تیغ‌های مخصوص اعمال جراحی 60 نانومتر است که با میکروسکوپ معمولی نیز قابل مشاهده نیست و باید برای سنجش اندازه آن از میکروسکوپ الکترونیک بهره برد. به گفته مدیران این شرکت در حال حاضر 6 کمپانی در دنیا تیغ‌ جراحی تولید می‌کنند و ایران نیز، جدید‌ترین عضو باشگاه تولید کنندگان این محصول به شمار می‌رود.

به گفته این فعال فناور، در سال‌های اخیر زیست‌بوم تجهیزات پزشکی به کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شکل گرفته است که صدها شرکت دانش‌بنیان را شامل می‌شود. ما به نوبه خود تلاش کردیم تا بر روی تولید تجهیزات و دستگاه های متمرکز شویم که یا در داخل کشور وجود ندارد و یا آنکه نمونه خارجی گران باشد و تهیه آن به دلیل تحریم با سختی‌های مواجه باشد، تا بتونیم کار را برای پرسنل درمان آسان‌تر کنیم.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.