ایسوس سکاندار بازار کامپیوترهای کوچک شد

اینتل با شرکت ایسوس یک توافقنامه امضا کرده است که طبق آن شرکت ایسوس فروش، پشتیبانی و تولید کامپیوترهای کوچک NUC را در حال حاضر و آینده بر عهده خواهد داشت.

به گزارش تکناک، این خبر پس از آن منتشر شد که اینتل هفته گذشته اعلام کرد که از تجارت NUC کناره گیری می کند.

با تجربه ایسوس در تولید اجزا و تجهیزات کامپیوتری، دستگاه های بازی و سیستم هایی مانند کامپیوتر کوچک ASUS ROG Ally، این می تواند یک فرصت بسیار خوب برای شرکت باشد تا یک NUC مخصوص بازی عالی بسازد.

هفته گذشته، اینتل همه طرفداران کامپیوترهای با فرم فاکتور کوچک را ناراحت کرد؛ زیرا اعلام کرد که از کسب و کار NUC (Next Unit of Computing) فاصله می گیرد. این دور شدن از کامپیوترهای کوچک، بسیاری را نگران کرد، اما دلایلی برای امیدواری وجود داشت: در یک بیانیه، اینتل تأیید کرد که در حال کار بروی فعال‌سازی شرکای خود برای ادامه نوآوری و رشد NUC و اطمینان از یک انتقال هموار و رفع تمام تعهدات فعلی ما، از جمله پشتیبانی مداوم برای محصولات NUC در حال حاضر در بازار هستیم.

اکنون، این تلاش ها به نتیجه رسیده است. یک اطلاعیه مطبوعاتی جدید از اینتل، تأیید می کند که شرکت با شریک تولید خود، یعنی ASUS ، به یک توافق‌نامه‌ای رسیده است و کلیدهای سلطنت NUC خود را به آن ها داده است. در قالب این توافق، بخش جدید ASUS NUC BU به مسئولیت فروش و پشتیبانی مستمر سیستم های NUC نسل 10 تا 13 و همچنین توانایی ایجاد سیستم های جدید نیز خواهد بود.

جو هسیه، مدیرعامل ASUS  گفت: “از اینتل بابت اعتمادشان به ما برای ادامه خط تولید سیستم های NUC متشکرم. من مطمئن هستم که این همکاری باعث افزایش و تسریع روند ما برای مینی پی سی خواهد شد که باعث گسترش بسیاری از فعالیت های ما در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی و AIoT خواهد شد، ما متعهدیم به اطمینان از پشتیبانی و خدمات عالی که مشتریان سیستم های NUC انتظار دارند.

خیلی خوب است که اینتل توانست با یکی از شرکای خود توافقی برای پیشرفت در بازار کامپیوترهای رومیزی بسیار کوچک و قابل حمل امضا کند. فروشگاه، سینمای خانگی، نمایشگاه دیجیتال و آموزش فقط چند نمونه از موارد استفاده از NUC هستند. اما به عنوان یک گیمر PC علاقمند، آنچه واقعاً ما را در مورد این توافق هیجان زده می کند، طراحی یک NUC برای بازی توسط ASUS است.

به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اجزا کامپیوتری در جهان، ASUS بدون شک در مورد ساخت قطعات کامپیوتری چیزهایی می داند. علاوه بر این، این شرکت ثابت کرده است که قادر به ساخت سیستم های بازی با کیفیت با فرم فاکتور کوچک است، با کامپیوتر کوچک ASUS ROG Ally، یک کامپیوتر دستی که به سرعت به بزرگترین رقیب Steam Deck تبدیل شده است.

سخت است تا قدرت دسکتاپ با کلاس اِلایت، در یک کیس با اندازه توستر بسته شود بدون اینکه سیستم به شدت گرم شود، اما اگر شرکتی قادر به اینکار باشد، احتمالاً ASUS است. و تا زمانی که قیمت منصفانه باشد، حدس می زنم که این سیستم به طور کامل از قفسه فروشگاه ها پر خواهد کرد. میدانم که من می‌خریدم؛ حتی اگر از قبل یک کامپیوتر قدرتمند روی میزم داشته باشم، من یک NUC گیمینگ را برای بازی کردن بهترین بازی های کامپیوتری در اتاق پذیرایی خودم دوست دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.