ایسوس کارت گرافیک بدون کابل عرضه می‌کند

ایسوس و شرکایش، یعنی Thermaltake و Silverstone، در حال کار بر روی یک استاندارد جدید برای قطعات و طراحی کامپیوتر به نام BTF Alliance هستند.

به گزارش تکناک، یکی از اهداف اصلی این گروه حذف یا پنهان کردن تعداد زیادی از کابل‌هاست.

به عنوان بخشی از این تلاش، ایسوس کارت گرافیک GeForce RTX 4070 BTF را عرضه کرده است که بدون کابل است. این بدان معناست که نیازی به اتصال هیچ کابل برق اضافی به کارت ندارید که می‌تواند منجر به ساخت و طراحی تمیزتر و هماهنگ‌تر شود.

کارت گرافیک RTX 4070 BTF از یک اتصال‌دهنده اختصاصی به نام “GC-HPWR” استفاده می‌کند که نیاز به قرار دادن و اتصال کابل‌های اضافی را از بین می‌برد و ظاهر جذاب‌تری را برای سیستم مونتاژ شده ارائه می‌دهد. این اتصال‌دهنده جایگزین اتصال‌دهنده‌های قدرت 12VHPWR و 8 پین سنتی می‌شود و می‌تواند بدون هیچ کابلی تا 600 وات قدرت ارائه دهد.

به هر حال، این نیازمند یک مادربورد ویژه است که به اتصال‌دهنده لازم مجهز شده است. بدون آن، کارت گرافیک کار نخواهد کرد.

در نتیجه، ایسوس همچنین مادربورد TUF Gaming B760M-BTF WIFI را عرضه کرده است که تنها مادربوردی است که در حال حاضر با RTX 4070 BTF سازگار است. این مادربورد با همکاری DIY-APE طراحی شده است

علاوه بر مادربورد و کارت گرافیک، Asus همچنین کیس کامپیوتر GT502 را نیز عرضه کرده است که برای همکاری با اجزای BTF طراحی شده است. این کیس دارای یک بریدگی ویژه در پشت خود است که به شما امکان می‌دهد کابل‌های برق را از طریق پشت مادربورد هدایت کنید، به جای آنکه آنها مشهود باشند.

ایسوس در حال حاضر “بسته‌های” BTF GPU و مادربورد خود را در چین به قیمت ۶,۹۹۸ یوان چینی / ۹۶۲ دلار آمریکا به فروش می‌رساند. برای کسانی که قدمی جلوتر برداشتند، بسته مادربورد، GPU و کیس GT502 با قیمت ۸,۲۹۷ یوان چینی / ۱,۱۴۰ دلار آمریکا عرضه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.