آیا ایلان ماسک از اسباب بازی جدید خود خسته شده است؟

ایلان ماسک توییتر

به نظر می رسد ایلان ماسک در حال آماده شدن برای ترک سمت خود به عنوان مدیرعامل توییتر است.

به گزارش تکناک، این میلیاردر اکنون ادعا می‌کند که اگر قصد انجام این کار را داشته باشد، به دنبال جایگزینی است که مدیرعاملی این شبکه اجتماعی را به عهده بگیرد.

این تصمیم به دنبال نگرانی‌ بسیاری از سهامداران تسلا که معتقدند ماسک دیگر مراقب شرکت تسلا نیست اتخاذ شده است.

ایلان ماسک مدیرعامل توییتر در 16 نوامبر گفت که به زودی زمان کمتری را برای مدیریت شرکت صرف خواهد کرد. او پس از دو هفته هرج و مرج کامل در این پلتفرم که ناشی از تصمیمات بحث‌برانگیز او است اکنون به دنبال یک رهبر جدید است تا این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

ایلان ماسک بعداً در توییتر شفاف‌سازی کرد که، با این حال، تا زمانی که کسب و کار را دوباره به ثبات لازم برساند، مسئولیت را حفظ خواهد کرد.

اما سوال اینجاست که چه کسی قرار است جانشین ماسک شود؟ جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، به سرعت پاسخ داد که هیچ برنامه‌ای برای بازگشت به کسب‌وکاری که خود تأسیس کرده است ندارد و کسانی که امیدوار بودند او بار دیگر توییتر را در دست بگیرد را به نوعی ناامید کرد.

اعلام خروج ایلان ماسک خودسرانه نیست. از زمان خرید توییتر، سرمایه‌گذاران تسلا نگرانی فزاینده‌ای را نسبت به حذف قهرمان خود از رهبری شرکت ابراز کرده‌اند. به گفته ذینفعان، پس از خرید توییتر، سازماندهی مجدد شرکت تسلا مستلزم افزایش فعالیت است.

هر کسی که جانشین ایلان ماسک شود، با کار کردن تحت هدایت او مشکلاتی واقعی خواهد داشت. او باید با کارگرانی که چندین هفته در معرض تهدیدهای مداوم و سخت کوشی بوده اند برخورد کند. این افزون بر خطر ورشکستگی است که اکنون بر سر شرکت وجود دارد.

توییتر 2.0

متن ایمیلی که ایلان ماسک ارسال کرده توسط یک مهندس توییتر به اشتراک گذاشته شده است. او طرح کلی توییتر 2.0 را ترسیم می‌کند، یک شبکه اجتماعی که در آن برنامه نویسان هر روز سر کار حاضر می‌شوند. بدون پیگیری ساعات کاری آن‌ها یا زیر سوال بردن تصمیمات رئیس.

ایلان ماسک یک معتاد به کار است و از آن خجالت نمی‌کشد. وقتی شرکت‌های موفقی مانند تسلا، اسپیس ایکس و شرکت بورینگ را در نظر بگیرید، متوجه این تعلق خاطر می شوید. او موفقیت اخیر را مدیون سازمان و پایبندی دقیق به سیستم سلسله مراتبی می‌داند. ناگفته نماند که انتصاب تاجر آمریکایی-آفریقایی جنوبی به عنوان مدیرعامل توییتر به دلیل خرید اخیر وی از این شرکت پر حادثه خواهد بود.

کارمندانی که هنوز در اولین دور مهم اخراج‌های توییتر بیرون نشده اند، در ایمیلی که دیروز ارسال شد، یک اتمام حجت از ایلان ماسک دریافت کرده اند. یا موافقت می‌کنند که ساعت‌های کاری خود را پیگیری نکنند و بسیار شدید کار کنند، یا از در خارج می‌شوند. کارکنان مستعفی معادل سه ماه حقوق دریافت خواهند کرد. کارکنان زمان کوتاهی برای پاسخگویی دارند.

کارمندان توییتر باید حداقل 40 ساعت در هفته در دفاتر کار کنند.

با وجود این، هیچ یک از تلاش های ایلان ماسک بسیار مثمر ثمر نبوده است. آخرین نسخه Twitter Blue، که علامت “تأیید شده” را با هزینه اشتراک 7.99 دلار ارائه می‌دهد. علاوه بر سایر ویژگی های خاص، با شکست کامل مواجه شد. این پیشنهاد منجر به افزایش حساب های جعلی شد و دو روز پس از انتشار آن متوقف شد. استقرار Twitter Blue نسخه 3 از 29 نوامبر 2022 آغاز خواهد شد.

دورکاری و رعایت قوانین سخت کاری برای مهندسان توییتر امکان پذیر نخواهد بود. از این نقطه به بعد، آنها حداقل 40 ساعت در هفته را در دفاتر توییتر سپری خواهند کرد. به گفته ایلان ماسک، توجیه این سیاست سختگیرانه این است که “آنچه اسپیس ایکس و تسلا را عالی می‌کند کارکنان آن هستند که در محل کار می‌کنند و سخت تلاش می‌کنند”.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.