اینتل به کسب و کار مینی کامپیوتر ها پایان داد

اینتل اعلام کرد که به کسب و کار مینی کامپیوترها Next Unit of Compute (NUC) ادامه نخواهد داد. گفته شده که این اعلان از طریق ایمیلی به شرکای NUC شرکت ارسال شده است.

به گزارش تکناک، در این رابطه وب‌سایت Tom’s Hardware، با اینتل تماس گرفت و شرکت به این شرح اظهار نظر کرد: ما تصمیم گرفتیم که سرمایه‌گذاری مستقیم در کسب و کار Next Unit of Compute (NUC) را متوقف کنیم و استراتژی خود را به سمت این تغییر دهیم که شرکای اکوسیستم ما بتوانند نوآوری و رشد NUC را ادامه دهند.

این تصمیم بر باقی ماندن گروه محاسبات کلاینت (CCG) یا کسب و کار شبکه و Edge Computing (NEX) اینتل تأثیری نخواهد داشت. علاوه بر این، ما با شرکای خود و مشتریان خود در حال کار هستیم تا گذر از این تغییرات به طوری که تمامی تعهدات کنونی ما را از جمله پشتیبانی از محصولات NUC موجود در بازار تضمین کنیم.

به نظر می‌رسد که اینتل قصد دارد تمرکز خود را به سایر حوزه‌ها منتقل کند و در حالی که دیگر نقش فعالی در کسب و کار NUC نخواهد داشت، شرکت بیان کرده است که نقش فعالی در تضمین ادامه رشد این کسب و کار خواهد داشت. به طور قابل توجهی، شرکت افزوده است که این تغییر تأثیر منفی بر گروه محاسبات کلاینت اینتل یا کسب و کار شبکه و Edge Computing آن نخواهد داشت.

با این حال، شرکت در حال تلاش است تا شرکای خود در کسب و کار NUC را به منظور تامین کامپیوترهای رومیزی کوچک به کاربران، حمایت کند. ارزش یادآوری این است که کامپیوترهای فعال NUC همچنان پشتیبانی خواهند شد تا تضمین شود “گذری بدون مشکل و تامین تعهدات” اینتل صورت گیرد.

NUC یک دستگاه کوچک و جمع و جور است که به کاربران تجربه کاملی مانند هر کامپیوتر دیگری را ارائه می دهد. این دستگاه با تمامی قطعات قابل انتظار از جمله پردازنده، حافظه، حافظه داخلی SSD و پشتیبانی از گرافیک ارائه می شود.

کامپیوترهای NUC به دلیل اندازه کوچک خود اغلب به عنوان کامپیوترهای رومیزی قابل حمل استفاده می شوند که به کاربران امکان حمل و نقل آسان با آنها را می دهد. همچنین می توان از آنها برای ساخت کامپیوترهای کوچک استفاده کرد. هنگامی که بهترین کامپیوترهای کوچک و NUCها را در نظر می گیریم، معمولاً اینتل به ذهن می آید.

NUCهای اینتل با ورودی های دیگر از شرکت‌های کلیدی در صنعت رقابت داشته‌اند و در حالی که اینتل با این ورودی ها ارتفاعات شگرفی را کسب کرده است، اما نتوانسته است که یک طیف وسیع از کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ های barebones را پشتیبانی کند.

با توجه به وضعیت فعلی بازار رایانه‌های شخصی ، دیدن تغییر بازار با عقب‌نشینی شرکت از این سرمایه‌گذاری و اینکه چگونه شرکای اکوسیستم در حال حرکت به سمت جلو هستند، جالب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.