اینتل دسترسی به Optane DIMM را گسترش می‌دهد

اینتل تصمیم دارد تا قابلیت دسترسی به محصولات Optane Persistent Memory سری ۱۰۰ را تا چند ماه دیگر گسترش ‌دهد.

به گزارش تکناک، اینتل  سال گذشته تصمیم به لغو کسب و کار Optane و پایان دادن به اکثر محصولات مبتنی بر فناوری 3D XPoint خود گرفته بود، اما حالا با گسترش قابلیت دسترسی به سری ۱۰۰ Optane Persistent Memory به مدت چند ماه دیگر، از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده است.

شرکت در ابتدا اعلام کرده بود که آخرین ماژول‌های Optane Persistent Memory سری ۱۰۰ را در تاریخ ۳۰ سپتامبر ارسال خواهد کرد، اما اکنون تاریخ ارسال آنها تا ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ تمدید شده است. این به آن معناست که مشتریان Intel سه ماه اضافه‌تر زمان برای دسترسی به این محصولات خواهند داشت.

هرچند Intel در بیانیه ای  تاکید می‌کند که تلاش‌های معقولی برای پشتیبانی از سفارشات Optane Persistent Memory  سری ۱۰۰ خواهد کرد، اما نامشخص است که چند ماژول دقیقاً در این بازه زمانی ارسال خواهند شد.

این ماژول‌های Optane DC Persistent Memory، با هزینه کمتری نسبت به ماژول‌های حافظه سنتی، برای بارهای کاری خاص سرورها کاربرد دارند و ظرفیت حافظه نزدیک به CPU را افزایش می‌دهند. با این حال، تقاضا بالا بودن این محصولات هنوز مشخص نیست.

لازم به ذکر است که ماژول‌های Optane DC Persistent Memory سری ۱۰۰ Intel تنها با برخی از پردازنده‌های اینتل سازگار هستند و تنها توسط برخی از سیستم‌عامل‌های انتخابی قابل استفاده هستند.

این شرکت در این بیانیه برای تضمین موجودی در انبار، به مشتریان توصیه می‌کند که واحدهای اضافی Optane را با نرخ خرابی سالیانه 0.44 درصد مشخص شده، تأمین کنند. Intel ، از نظر تجاری، تلاش‌های معقولی برای پشتیبانی از مقادیر سفارشات آخرین نسل Intel Optane Persistent Memory سری ۱۰۰ خواهد کرد.

این ماژول‌های Optane DC Persistent Memory، با هزینه کمتری نسبت به ماژول‌های حافظه سنتی، برای بارهای کاری خاص سرورها کاربرد دارند و ظرفیت حافظه نزدیک به CPU را افزایش می‌دهند. با این حال، هنوز مشخص نیست که تقاضا چقدر بالاست.

لازم به ذکر است که ماژول‌های Optane DC Persistent Memory سری ۱۰۰ Intel تنها با برخی از پردازنده‌های Intel سازگار هستند و تنها توسط برخی از سیستم‌عامل‌های انتخابی قابل استفاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.