این انگشت رباتیک مهارت عجیبی در گرفتن اشیاء دارد

دانشمندان MIT نوع جدیدی از انگشت رباتیک اختراع کرده‌اند که می‌تواند اشیاء را به شکل طبیعی و به مانند دست انسان بگیرد.

به گزارش تکناک، آنها دوربین مجهز به دو آینه در طول انگشت قرار دارند که به آن اجازه می دهد هر شی را از بالا به پایین تجسم کند.دانشمندان فناوری جدید را GelSight Svelte نامیده اند.

به شکل انگشت انسان

آلن ژائو، دانشجوی تحصیلات تکمیلی مهندسی مکانیک و نویسنده ارشد مقاله در مورد GelSight Svelte، در بیانیه‌ای گفت: از آنجایی که حسگر جدید ما به شکل انگشت انسان است، می‌توانیم از آن برای گرفتن اشیاء مختلف استفاده کنیم. در حقیقت با پنجه رباتیک جدید کارهای زیادی می توان انجام داد. حسگر ما واقعاً فرصت‌های جدیدی را در مورد کارهای مختلف گرفتن اجسام که می‌توانیم با ربات‌ها انجام دهیم، باز می‌کند.

ژائو توضیح داد که او و تیمش باید تکنیک‌های زیادی را امتحان می‌کردند تا حسگرانگشت رباتیک شان در سطوح نزدیک به انسان عمل کند. این تکنیک ها‌ها شامل آزمایش‌هایی با چراغ‌های ال‌ای‌دی و سایر ابزارهای مورد استفاده توسط حسگر برای درک درستی از ظاهر و احساس هر جسمی بود که پنجه رباتیک در دست داشت.

ژائو توضیح داد: اطمینان از داشتن انحنای صحیح برای آینه برای مطابقت با آنچه در شبیه‌سازی داریم، بسیار چالش برانگیز است. او افزود: اجزای انگشت همگی ویژگی‌های خود را دارند که پیدا کردن قطعات مناسب برای انگشت را دشوار می‌کند. در مجموع، آزمایش ها، آزمون ها و خطاهای زیادی لازم بود تا نتیجه نهایی حاصل شود.Animation of robotic hand with three fingers swiveling in a pinch motion

هنگامی که آنها به طراحی ایده‌آل رسیدند، سه حسگر خود را در یک دست ترکیب کردند و آن را با سه نوع مختلف از پنجه‌ها آزمایش کردند: یک پنجه برای فشردن، یک پنجه برای فشردن جانبی و یک پنجه قدرتی.

مونرو کندی، استادیار مهندسی مکانیک در دانشگاه استنفورد، که با این تحقیق درگیر نبود، به MIT گفت: حسگرهای انگشت نوری-لمسی در حوزه رباتیک امروزی بسیار مفید هستند، زیرا با استفاده از آنها ربات ها می توانند از دوربین های ارزان قیمت برای جمع آوری تصاویر با وضوح بالا در تماس با سطوح استفاده کنند.

این قابلیت می تواند داده های مهمی را در مورد شکل تماس دقیق و نیروهایی که برای درک درست یک جسم باید اعمال شوند، تولید کند. او افزود که اختراع جدید از تفاوت‌های تصویری و یادگیری ماشینی نهایت استفاده را می‌کند تا یک دستگاه رباتیک را قادر ‌سازد درست مانند یک انسان دست دراز کند و درک کند.

بهبود حس لامسه

او افزود: بهبود حس لامسه یک ربات برای نزدیک شدن به توانایی انسان یک ضرورت و شاید به عنوان محرک برای توسعه ربات‌هایی است که قادر به انجام کارهای پیچیده و ماهرانه هستند.

این انگشت رباتیک همچنین می تواند کاربردهایی در پروتز پیدا کند. امروزه دست ها و انگشتان مصنوعی مدرن با استفاده از انگشتان رباتیک ساخته می شوند. این دستگاه های مصنوعی به گونه ای طراحی شده اند که به افرادی که دست یا انگشتان خود را به دلیل آسیب یا قطع عضو از دست داده اند، دامنه حرکتی طبیعی و مفیدی را ارائه می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.