این برج خاص نماد فرهنگ بومی استرالیا است

نمای پیچ در پیچ این ساختمان از فرهنگ بومی استرالیا الهام گرفته شده است

معماران گروه کویچی تاکادا در استرالیا برای طراحی یک ساختمان بلند جدید با ویژگی های خاص به‌نام آپر هاوس به بریزبن جنوبی می‌روند.

به گزارش تکناک، این گروه معماری به دنبال پذیرش فرهنگ بومی این کشور با نمای چوبی خارق العاده بودند. این ساختمان دارای ویژگی‌های قابل‌توجه پایداری و همچنین هزاران گیاه است.

ارتفاع این ساختمان 87.3 متر است و توسط گروه املاک آریا ساخته شده و با اصطلاح ریشه‌ که به درخت‌های بومی استرالیا اشاره دارد، تعریف می‌شود و آثار هنری یک هنرمند بومی را در طبقات پایین خود نشان می‌دهد.

معمار کویچی تاکادا گفت: ما اکنون بیش از هر زمان دیگری، اهمیت احترام و تصدیق تاریخ غنی خود را در استرالیا که مهد قدیمی‌ترین تمدن شناخته شده روی زمین است، درک می‌کنیم. اثر هنری پنج طبقه روی نمای ساختمان به عنوان راهی برای کمک به یک روایت ارزشمند در منظر شهری و آثار یک هنرمند بومی به نام جودی واتسون، داستان‌هایی از اولین مردمان کشور ما را روایت می‌کند.

ساختار معماری اپر هاوس از درخت فیگ مورتون‌بی استفاده کرده است و با ریشه‌های معماری در پایه آن ما را از گذشته باستانی تا آینده هدایت می‌کند. با تنوع زیستی در فضای باز، خلوتگاه رفاه و مرکز اجتماعی، این ساختمان به رفع موانع کمبود ارتباط می‌پردازد.

فضای داخلی ساختمان شامل 33 طبقه است. این طبقات عمدتاً توسط 188 آپارتمان اشغال می‌شوند. به علاوه یک سری امکانات رفاهی از جمله استخر بی‌نهایت، آبگرم، سونا، باشگاه بدنسازی، استودیو یوگا و همچنین کافه، سینما و منطقه غذاخوری خصوصی وجود دارد.

بالاترین طبقه میزبان یک روف گاردن سرسبز با بیش از 3500 گیاه بومی و یک آلاچیق چوبی بزرگ است که با همکاری متخصص چوب Theca ساخته شده است. این آلاچیق از کاج اروپایی خمیده ساخته شده است و در آن دو ساختار لانه‌شکل قرار دارد که از 92 قطعه خاکستر خم شده با بخار ساخته شده دارد و مکانی دلپذیر برای استراحت محسوب می شود.

علاوه بر این، این پروژه دارای یک مخزن بزرگ آب باران است که آبیاری تمام فضای سبز را فراهم می‌کند، به علاوه یک سیستم پنل خورشیدی 30 کیلوواتی که به کاهش مصرف برق آن در شبکه کمک می‌کند. در طول ساخت و ساز این ساختمان از مواد بازیافتی و با منابع پایدار استفاده شد و 242 فضای دوچرخه و 60 فضای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی نیز در دسترس است.

آپر هاوس شامل دو سازه لانه‌شکل چوبی است که از 92 دنده خاکستر خم شده با بخار ساخته شده است و مکانی دلپذیر برای استراحت ساکنان است

معماران کویچی تاکادا و گروه مالی آریا همراه با برج آپر هوس ، در پروژه جنگل شهری نزدیک این ساختمان نیز با یکدیگر همکاری کرده‌اند که در حال حاضر منتظر تأییدیه است و انتظار می‌رود ساخت آن تا قبل از بازی‌های المپیک تابستانی بریزبین در سال 2032 به پایان برسد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.