این برج سبز به اندازه یک جنگل اکسیژن تولید می کند

تعداد کمی از طراحان به اندازه استفانو بوئری برای رایج کردن روند مدرن پوشش ساختمان ها با فضای سبز و ساخت برج سبز تلاش کرده اند.

به گزارش تکناک، از زمانی که ساختمان Bosco Verticale او با تحسین منتقدان مواجه شد، شرکت معماری ایتالیایی به طور پیوسته ساختمان های سرسبز پوشیده از درختان را در سراسر جهان تولید می کند. آخرین آن با هزاران گیاه و صدها درخت تزئین خواهد شد که به گفته این شرکت برابر با 1 هکتار (تقریباً 2.5 جریب) جنگل است.

جنگل عمودی Wonderwoods در اوترخت هلند رو به اتمام است و در واقع بخشی از یک پروژه بزرگتر است که از دو برج تشکیل خواهد شد. سهم مشارکت Stefano Boeri Architetti برج بلندتری است که ارتفاع آن به 105 متر (344 فوت) می‌رسد، بنابراین اگرچه این آسمان‌خراش بسیار مرتفع نیست، یک ساختمان قابل توجه است، به ویژه برای اروپا. این شامل آپارتمان ها و فضای اداری و همچنین یک رستوران و محوطه سازی قابل توجه خواهد بود. درختان و گیاهان آن در باغچه های بیرونی نصب می شوند و به ساکنان این امکان را می دهند تا از فضای سبز در بالکن خود لذت ببرند.

Stefano Boeri Architetti توضیح داد: جنگل عمودی Wonderwoods دارای 200 آپارتمان از انواع مختلف است که با طیف گسترده ای از سلایق کاربران همخوانی دارد. همچنین 15000 متر مربع فضای اداری در این ساختمان در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، برج‌ها در نماهای خود میزبان حدود 10000 گیاه و 300 درخت از 30 گونه مختلف هستند که معادل پوشش گیاهی موجود در 1 هکتار جنگل است. به این ترتیب، یک اکوسیستم شهری واقعی را نشان می دهد که از پوشش گیاهی پارک ملی اوترشتس هوولفرش الهام گرفته شده است و می تواند هر سال تقریباً 41 تن اکسیژن تولید کند.

این شرکت افزوده است: علاوه بر این، گیاهان آلودگی صوتی شهر را کاهش می دهند و در تابستان سایه شاخ و برگ درختان باعث کاهش اثر جزیره گرمایی می شود و دمای نما و داخل ساختمان را کاهش می دهد و تأثیر قابل توجهی بر میکرو اقلیم محلی و رفاه دارد.

همانطور که در مورد چندین پروژه دیگر بوئری وجود دارد. فضای سبز توسط گروهی از “باغبان های پرنده” که از بالای ساختمان پایین می آیند مراقبت و نگهداری می شود. ما هنوز در مورد نحوه آبیاری تمام فضای سبز اطلاعاتی داریم، اگرچه پروژه های قبلی، این شرکت سیستم های جذب آب باران را اجرا کرده است.

جنگل عمودی Wonderwoods به خوبی در حال انجام است، گیاهان و درختان در حال حاضر با استفاده از یک سری جرثقیل و باغبان متخصص نصب می شوند. انتظار می رود این پروژه در اواسط سال 2024 تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.