این خانه باریک مناسب مناطق شلوغ شهری است

با هدف ساخت خانه در مناطق شلوغ شهری کشور ویتنام شرکت مشاوره طراحی STD یک خانه باریک و کشیده به نام Chic Vid ساخته است که در آن نمای ساختمان تهویه و نور خورشید را کنترل می کند.

به گزارش تکناک، خانه Chic Vid در منطقه‌ای شلوغ از شهر هوشی مینه، با عرض 3.9 متر و طول 19.6 متر ساخته شده است. در حقیقت مناسب ترین نوع طراحی برای این منطقه شهری خانه های باریک و کشیده است.

نمای بیرونی خانه دارای چندین بالکن کوچک با گیاهانی درون گلدان های توکار است و کرکره هایی از چوب ساج در نمای بیرونی ساختمان به کار رفته است.

شرکت مشاور طراحی STD توضیح داد: استحکام و سادگی خانه توجه رهگذران را به خود جلب کرده است.  نماهای تاشو چوب ساج برای محافظت در برابر آفتاب باز و بسته می شود و تهویه خانه را بهبود می بخشد. نماهای شفاف چوب ساج از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری میکند و در عین حال دید به بیرون را برای ساکنین داخل خانه کاهش نمیدهند.

سنگ لاتریت مورد استفاده برای نما در کشورهای گرمسیری مانند ویتنام با داشتن عملکرد تنظیم دما بسیار محبوب است. تمام متریال های به کار رفته نیز ظاهر روستایی نما را حفظ کرده و زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

فضای داخلی خانه Chic Vid در پنج طبقه گسترده شده است. دکور سرتاسر با سلیقه و جمع و جور است و مبلمان به دقت چیده شده اند تا فضای باریک را زیباتر کنند.

طبقه همکف دارای یک منطقه بازی است که فضای امنی را برای بازی به کودکان ارائه می دهد. آشپزخانه و ناهار خوری در نزدیکی این قسمت قرار دارد و والدین را قادر می سازد که مراقب کودکان خود باشند. طبقه همکف درهای شیشه ای نیز دارد به باغ عقب باز می شوند.

در همین حال، طبقات فوقانی شامل اتاق خواب، اتاق نشیمن و یک دفتر است. پشت بام نیز امکان مشاهده مناظر اطراف را فراهم می کند. بالاترین طبقه از یک تراس کوچک و منطقه ناهار خوری با یک سایبان تشکیل شده است.

فشرده سازی خانه‌های باریک در زمین‌های نامناسب شهری در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت زمین به طور فزاینده‌ای محبوب شده است، و در سایر نقاط مانند لندن نیز به کار می رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.