این وسیله نقلیه عجیب همه جا می رود!

شرکت فنلاندی 18 Wheels نمونه اولیه یکی از عجیب‌ترین وسیله های نقلیه آفرودی را که با آن‌ها مواجه شده‌ایم را ساخته است.

به گزارش تکناک، این یک وسیله نقلیه برقی همه جا رو 18 چرخ دارد و تعداد چرخ های آن حسن تصادف جالبی بین نام شرکت و محصول تولید شده ایجاد کرده است.

هر یک از 18 چرخ این وسیله نقلیه نه تنها به طور مستقل به حالت تعلیق در می آید، بلکه به صورت الکتریکی حرکت می کند، بنابراین در هنگام چرخیدن بر روی زمین های صخره ای و ناهموار، آن را به یک تراکتور زنجیری کوچک شاد تبدیل می کند.

نمونه اولیه 2022، ، چرخ های خود را بر روی قطعات فلزی فنری و خمیده معلق می کند. بنابراین وقتی وسیله نقلیه به جلو می‌خزد، راکب به سمت عقب متمایل میشود و آنقدر خوب عمل می‌کند که در زمین های کاملا” ناهموار به خوبی حرکت کند.

این ماشین نسل بعدی،قصد دارد یک سیستم تعلیق بسیار متفاوت را آزمایش کند، که در آن هر چرخ دارای یک بازوی تعلیق پیچیده‌تر است که به طرفین از مرکز خودرو آویزان شده است، و همچنین هر کدام مونو شوک خود را دارد.

سیستم فرمان ظاهراً همه این چرخ‌ها را وادار می‌کند تا چرخش‌های جانبی را انجام دهند. خوشبختانه به جای استفاده از ابزار های اهرمی خشن، برخی از وسایل الکترونیکی درگیر هستند و شاید بتوان چرخ‌های بیرونی را سریع‌تر از چرخ‌های داخلی به حرکت درآورد تا از چرخش کامل وسیله نقلیه جلوگیری شود.

این بازوهای تعلیق در واقع به سمت جلو متمایل می شوند. 18 Wheels می‌گوید که این طرح به راحتی روی موانعی تا ارتفاع 20 سانتی‌متری بدون کاهش سرعت حرکت می کند، اما صادقانه بگوییم، ما بیشتر به این علاقه‌مندیم که وقتی مانع کمی بالاتر از آن باشد چه اتفاقی می‌افتد.

موانع بیست سانتیمتری موانعی هستند که یک دوچرخه سوار کوهستان به راحتی از آنها عبور میکند، بنابراین مشخص نیست که وسیله نقلیه 18 چرخ، 18 Wheels دقیقاً چه نوع مشکلی را با 18 چرخ خود حل می کند؟ غیر از اینکه پس از هر بار استفاده مجبورید تمام این سیستم های تعلیق را سرویس کنید.

با این وجود نگران نباشید، مدیر عامل، مدیر ارشد فناوری و بنیانگذار شرکت، آقای الدار، می‌گوید: «با پیشینه تحصیلی قوی به عنوان یک فیزیکدان، درک عمیقی از اصول حاکم بر دنیای فیزیکی دارم.» او همچنین آماده است تا درک جامع خود از راه حل های پیشرفته را برای ارتقای عملکرد عملیاتی این وسیله نقلیه به کار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.