این ویژگی های هیجان انگیز به ویندوز 11 می آید

مایکروسافت در حال حاضر یک به روزرسانی ویژگی را برای ویندوز 11 در سال جاری منتشر کرده است که به عنوان آپدیت “Moment 5” شناخته می شود. با این حال، این به روز رسانی نسبتا جزئی بود و تنها چند تغییر قابل توجه و ویژگی های جدید را معرفی کرد.

به گزارش تکناک، با نگاهی به آینده، نسخه 24H2 که برای انتشار در نیمه دوم سال 2024 برنامه ریزی شده است، وعده می دهد که بسیار پربارتر خواهد بود. انتظار می‌رود این نسخه آینده، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید را ارائه دهد و تجربه غنی‌تر و پیشرفته‌تری را با ویندوز 11 به کاربران ارائه دهد.

لیست کامل ویژگی‌های جدید ویندوز 11 نسخه 24H2 هنوز آماده نشده است، اما ما از چندین تغییر هیجان‌انگیز که به سیستم عامل می‌آیند باخبر هستیم. در اینجا چندین ویژگی جالب وجود دارد که برخی از آنها قبل از نسخه 24H2 در دسترس خواهند بود.

استفاده از گوشی‌های اندرویدی به عنوان وب‌کم

به زودی، ویندوز 11 به شما این امکان را می دهد که از تلفن هوشمند اندرویدی خود به عنوان یک وب کم بی سیم استفاده کنید. گوشی های هوشمند امروزی دارای دوربین های عالی هستند که اغلب حتی از گرانترین وب کم ها بهتر هستند.

به‌روزرسانی‌های آتی ویندوز به شما امکان می‌دهد از دوربین‌های مختلف گوشی هوشمند خود برای تماس‌های ویدیویی در رایانه شخصی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید جلوه‌های اضافی مانند HDR و موارد دیگر را اضافه کنید.

مایکروسافت در تلاش است تا استفاده از این ویژگی را تا حد امکان آسان کند. ویندوز 11 دارای منوی ویژه ای است که تمام کنترل ها و جزئیات اضافی مانند وضعیت اتصال و میزان باتری گوشی هوشمند شما را نشان می دهد. در حال حاضر، هر کاربر ویندوز که دارای لینک به برنامه Windows نسخه 1.24012 یا جدیدتر باشد، می تواند از تلفن های هوشمند اندرویدی خود به عنوان وب کم با رایانه های شخصی ویندوز 11 استفاده کند.

ادغام عمیق Copilot با ویندوز 11

ویژگی Copilot در ویندوز یک قابلیت اضافه شده با تنها چند ویژگی واقعاً مفید برای ویندوز است. خوشبختانه، مایکروسافت در تلاش است تا این دستیار جدید هوش مصنوعی را در کار با سخت افزار رایانه شما بهتر کند. به زودی، می‌توانید از Copilot بخواهید که شبکه‌های Wi-Fi را جستجو کند، اطلاعات دستگاه را نمایش دهد، سطح باتری را بررسی کند، بهینه‌سازی باتری را روشن کند، مقداری فضای ذخیره‌سازی را پاک کند، یک اسکرین شات بگیرد، از ویژگی‌های دسترسی استفاده کند و کارهای بیشتری انجام دهد.

اگرچه ممکن است در نگاه اول خیلی چشمگیر به نظر نرسد، اما این پیشرفت‌ها در واقع می‌توانند استفاده از رایانه شخصی ویندوزی را برای افرادی که با فناوری آشنایی ندارند بسیار ساده‌تر کند.

مولد QR کد ویندوز 11

این به روز رسانی ممکن است کوچک به نظر برسد، اما این موارد کوچک اغلب یک سیستم عامل را برای استفاده راحت تر می کنند. یکی از به‌روزرسانی‌های آینده ویندوز به شما امکان می‌دهد هنگام اشتراک‌گذاری لینک‌ها ، کدهای QR ایجاد کنید. این کار انتقال وب سایت ها را از رایانه شخصی به تلفن شما بسیار آسان تر می کند. دیگر لازم نیست لینک ها را برای خود ایمیل کنید یا منتظر بمانید تا Microsoft Edge سابقه شما را همگام‌سازی کند.

صرفه جویی در انرژی ویندوز 11

مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی است تا ویژگی صرفه‌جویی انرژی فعلی را به دستگاه‌های بیشتری مانند رایانه‌های رومیزی که معمولاً از باتری‌های قابل شارژ استفاده نمی‌کنند، اضافه کند. صرفه جویی در انرژی بهبودیافته به شما امکان می دهد تا مقداری عملکرد را برای عمر باتری بهتر کاهش دهید و به شما کمک می کند تا مصرف انرژی را کاهش دهید، چه زمانی که باتری شما به سطح خاصی می رسد یا حتی وقتی دستگاه شما به برق متصل است.

هنگامی که گزینه ذخیره انرژی را از برنامه تنظیمات یا منوی تنظیمات سریع روشن می کنید، نماد برگ مانند جدیدی در ناحیه اعلان ظاهر می شود. این نماد به شما می گوید که سیستم شما در سطح عملکرد پایین تری برای صرفه جویی در مصرف انرژی کار می کند.

ویجت های جدید قفل صفحه برای ویندوز 11

صفحه قفل ویندوز 11 به زودی اطلاعات مفید بیشتری را نمایش می دهد. در حال حاضر، می‌توانید یک ویجت آب‌وهوا اضافه کنید و به‌روزرسانی‌های آینده شامل گزینه‌هایی برای سهام، ترافیک، امتیازات ورزشی و موارد دیگر خواهد بود. این ویجت‌ها اختیاری خواهند بود، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید یک صفحه قفل ساده را در رایانه شخصی ویندوز 11 خود داشته باشید.

همچنین لازم به ذکر است که این ویجت های جدید در ویندوز 10 نیز در دسترس خواهند بود.

دکمه تازه سازی Wi-Fi برای ویندوز 11

تنظیمات شبکه در نهایت یک دکمه به‌روزرسانی اختصاصی دریافت می‌کند که به شما امکان می‌دهد اگر شبکه مورد نیاز خود را پیدا نکردید، شبکه‌های موجود را دوباره اسکن کنید. مشخص نیست که چرا مایکروسافت اینقدر طول کشید تا این ویژگی کوچک را پیاده سازی کند.

نتیجه

اینها تنها  ویژگی های جالبی هستند که به زودی در ویندوز 11 در دسترس خواهند بود. نسخه آینده 24H2 ویندوز 11 که اواخر امسال عرضه می شود، پیشرفت های بیشتری را ارائه خواهد کرد.

منتظر به روز رسانی های بیشتر در چند ماه آینده باشید. ما پس از رویداد Surface می 2024 و کنفرانس Build 2024 به این لیست باز خواهیم گشت، جایی که انتظار می رود مایکروسافت بسیاری از ویژگی های جدید هوش مصنوعی و موارد دیگر را معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.