این کشتی هوایی شما را به سفر دور دنیا می برد

کشتی هوایی Solar Airship One  تمام مسیر 40 هزار کیلومتری استوا به دور کره زمین را بدون انتشار آلایندگی در 20 روز طی می کند.

به گزارش تکناک، این کشتی هوایی  با طول 151 متر  تمام سطح بالایی خود را با سلول های خورشیدی پوشانده است که مساحتی در حدود 4800 متر مربع را پوشش می دهد.

در روز، پنل‌های خورشیدی سیستم‌های محرکه الکتریکی کشتی هوایی را روشن نگه می دارند و در عین حال با الکترولیز کردن آب به هیدروژن، نیروی اضافی را برای حمل و نقل شبانه ذخیره می‌کنند. در شب، هیدروژن از طریق پیل سوختی انرژی مورد نیاز برای ادامه پرواز را تامین می کند.

این هواپیما توسط یک تیم سه نفره هدایت می شود. فضانورد سابق فرانسوی و خلبان نیروی هوایی میشل توگنینی، دورین بورنتون خلبان آکروباتیک و برتراند پیکارد، ماجراجویی که اولین به دور زمین در سال 1999 با بالون چرخید و همچنین Solar Impulse 2 را در اولین پرواز خورشیدی به دور جهان طی 16 ماه و نیم در سال 2015-2016 خلبانی کرد.

به نظر می‌رسد تیم Euro Airship انتظار میانگین سرعت کمی بیش از 83 کیلومتر در ساعت را دارد که کمتر از یک دهم سرعت یک هواپیمای معمولی است که از سوخت فسیلی استفاده می کند. اما کشتی‌های هوایی چند مزیت کلیدی دارند. مثلاً می‌توانید بدون نیاز به باند پرواز در هر نقطه‌ای که دوست دارید توقف کرده و دوباره شروع کنید.

در حالی که پروژه هایی مانند AirYacht و Airlander قصد دارند کشتی هوایی را به عنوان شکلی از سفرهای مسافری لوکس احیا کنند، برخی دیگر بر این باورند که کشتی‌های هوایی پر از هیدروژن آینده برای جابجایی بدون آلایندگی محموله‌های باری مناسب هستند که 8 تا 10 برابر یک هواپیمای باری، با یک چهارم قیمت و تا 10 برابر سرعت یک کشتی باری توانایی جابجایی محموله ها را دارند.

انرژی که Solar Airship One استفاده خواهد کرد قابل تجدید است، اما یکی از اجزای اصلی اینگونه نیست. بدنه سفت و سخت آن با 15 محفظه جداگانه حاوی 50،000 متر مکعب هلیوم پر شده است. واقعیت جالب این است که هلیم تنها عنصر روی زمین است که کاملاً غیرقابل جایگزینی است، زیرا وقتی وارد هوا می شود، از جو بالا می رود و خود را به فضا پرتاب می‌کند.

تیم Euro Airship خود را آماده می‌کند تا در سال 2026 در نزدیکی خط استوا و در ارتفاعی در حدود 6000 متری کره زمین را بدون انتشار کربن دور بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.